کد خبر: ۳۹۲۵۱۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس مي‌تواند از اجرايي شدن توافقنامه FATF جلوگيري كند گفت: اقدامات ساده لوحانه‌ دولت مانند اين توافق تازگي ندارد و ما در توافق برجام هم شاهد چنين اتفاقاتي هستيم.

به گزارش پایگاه 598، احمد عليرضابيگي صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره توافق FATF، اظهار داشت: تبعات توافقنامه FATF كاملاً مشخص است، يعني در حالي كه ما قبلاً از تحريم‌هاي بين‌المللي ظالمانه خارج از كشور سخن مي‌رانديم حال بايد شاهد خودتحريمي سيستم دفاعي در درون مرزهاي كشور هم باشيم.

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس گفت: سال‌هاست كه آمريكا مي‌خواهد جلوي افزايش توان دفاعي و موشكي ايران را سد كند و اين مسأله را به طور جدي در مذاكرات برجام دنبال مي‌كرد كه توفيقي حاصل نشد؛ حال با اين شيوه نفوذ خود از ساده لوحي دولتمردان ما استفاده كرده و مي‌خواهد آن را عملياتي كند.

وي تصريح كرد: نتيجه اين توافقنامه ساده لوحانه اين خواهد بود كه سازمان‌ها و نهادهايي كه قبلاً در تحريم بودند و تحريم آنها بعد از برجام همچنان استمرار داشت، پس از اين عمليات بانكي و مالي آنها در داخل كشور نيز قابل انجام نباشد.

بيگي با بيان اينكه مجلس مي‌تواند جلوي اجرايي شدن چنين توافقنامه‌اي را بگيرد، افزود: طبيعتاً هر گونه پيماني كه دولت منعقد مي‌‌كند بايد به تأييد و تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد و وقتي وزير اقتصاد چنين توافقنامه‌اي را امضا مي‌كند بايد روال تصويب قانوني آن را در مجلس پيگيري كند.

نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مجلس فعلي مي‌تواند در قالب يك لايحه و طرح نمايندگان خروج از توافقنامه را طلب كند.

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينكه اقدامات ساده لوحانه‌اي مثل امضاي توافقنامه FATF توسط دولت تازگي ندارد و ما در توافق برجام هم شاهد چنين اتفاقاتي هستيم، افزود: در برجام به طرف مقابل اعتماد كرديم و نتيجه آن، وضعيت فعلي كشور و تحميل هزينه‌هاي گزاف به دولت شده است.

بيگي اذعان داشت: دولت خيلي تلاش مي‌كند برجام را سودمند نشان دهد و رئيس جمهور هم تمام اعتبار و آبروي خود را در اين عرصه صرف كرده اما آنچه بر همه آشكار بوده اين است كه نتيجه‌اي از برجام عايد ايران نخواهد شد، زيرا ساده لوحانه رفتار كرده‌اند و اولين بار نيست كه چنين رفتار مي‌كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها