کد خبر: ۳۹۲۶۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، هفته گذشته خبر جدیدی در اردوی استقلال پیچید که البته هنوز اجرایی نشده است؛ اینکه با حساسیت وزارت ورزش روی رقم قرارداد بازیکنان استقلال باید این ارقام تعدیل شود و پایین‌تر بیاید. هر چند استقلالی‌ها در خفا به این مساله اعتراض کردند و هنوز خبری رسمی مبنی بر کاهش قراردادهایشان به گوش نمی‌رسد اما از همان روزی که این خبر به رسانه‌ها درز کرد، گفته شد به زودی نوبت پرسپولیس هم خواهد رسید . البته باشگاه پرسپولیس در این زمینه پیش دستی کرده و رابطه خوب وزیر با طاهری می‌تواند مانع از اتفاقی شود که برای استقلال رخ داد، اما اگر این اتفاق رخ ندهد طبیعتا استقلالی‌ها به این تبعیض حساس می‌شوند.

پرسپولیس امسال در فصل نقل و انتقالات تحرکات زیادی داشت و 14 بازیکن جدید به خدمت گرفت که از این جمع 10 نفر بزرگسال و 4 تایشان خارجی بودند. پرسپولیس امسال سه خرید تاپ و رده بالا داشت و به نوعی سه ستاره جذب کرد که هر سه ملی پوش بودند.

  سیدجلال حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند که رقم قرارداد اولی 700 و دو نفر دیگر 950 میلیون تومان در سایت سازمان لیگ ثبت شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تقریبا برای تمام اهالی فوتبال مسجل شده که حداقل در مورد بیرانوند و امیری ارقام درج شده که نزدیک به مرز میلیارد است درست و واقعی نیست. جالب است بدانید وقتی در شروع فصل سایت سازمان لیگ رقم قرارداد بیرانوند را اعلام کرد مقابل نام این دروازه‌بان اعلام شده بود او یک میلیارد و 45 میلیون تومان قرارداد بسته که حتی آن هم درست نبود اما الان به 950 میلیون تومان تقلیل یافته است.

از این دست قراردادهای لب مرزی در پرسپولیس زیاد است و نفراتی مثل عالیشاه و مسلمان 950 میلیون و بازیکنانی مثل کامیابی نیا و طارمی ظاهرا 910 یا 900 میلیون تومان پول خواهند گرفت در حالی که سخت بتوان باور کرد طارمی بعد از قرارداد 800 میلیون تومانی فصل گذشته امسال و بعد از این همه ماجرا و رسیدن به‌عنوان آقای گلی زیر 1 میلیارد پول بگیرد یا عالیشاه بعد از قرارداد 900 میلیونی پارسال و کسب عنوان آقای پاس گل به 50 میلیون اضافه‌تر راضی شود.

به هر حال با وجود اظهارات صریح افرادی مثل محمد رویانیان که قرارداد برخی بازیکنان امسال پرسپولیس هم واقعی نیست آنچه در سایت سازمان لیگ درج شده در جهت این است که حساسیتی از سوی وزارت ورزش به وجود نیاورد اما همه استقلالی‌ها و اهالی فوتبال اطمینان دارند برخی از این ارقام صحیح نیست و هم اینکه در همین لیست نیز می‌توان نکاتی پیدا کرد که قابل تعدیل باشد.

مثلا اینکه چرا با محمد امین آرام طبع که مبلغ آخرین قراردادش در صبای قم 300 میلیون تومان بوده و احتمالا حاضر بوده با رقمی پایین‌تر پرسپولیسی شود قرارداد 500 میلیونی بسته اند؟ این مساله در مورد دو بازیکن اوکراینی (که البته به گفته مدیر برنامه‌های‌شان ارقام واقعی با ارقام درج شده در سایت سازمان لیگ همخوانی ندارد) که جمعا بیش از 7/1 میلیارد تومان از پرسپولیس دستمزد خواهند گرفت مصداق دارد. از سوی دیگر چطور وقتی قرارداد بازیکنان زیر 23 سال مثل زاهدی و رحمتی و آقایی 50 میلیون یا زیر این مبلغ است با درویش‌وند گمنام قرارداد 120 میلیونی بسته شده؟ یا قرارداد ربیع خواه که از لیگ یک آمده چطور 60 میلیون تومان بیشتر از محمد انصاری ملی پوش است که فصل قبل جزو بهترین‌های پرسپولیس بوده؟

همه اینها و حساسیت‌هایی که نسبت به برخی خریدهای خارجی پرسپولیس به وجود آمد می‌تواند وزارت ورزش را به تعدیل و کاهش برخی قراردادها در پرسپولیس بکشاند که باید دید اگر این اتفاق افتاد واکنش باشگاه و بازیکنان به این مساله چیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها