کد خبر: ۳۹۲۸۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: اگر عربستان ريگي به كفش ندارد كميته حقيقت‌ياب را تشكيل دهد، اما آل سعود از افشاي حقيقت فاجعه منا وحشت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از رشت، سعيد اوحدي پيش از ظهر امروز در مراسم نخستين سالگرد جانباختگان فاجعه منا در مصلاي امام خميني‌ اين شهر با درود به ارواح پاك، مطهر و مظلوم شهداي سرزمين منا اظهار كرد: خدا را سپاسگزاريم كه در آخرين روزهاي نخستين دهه بزرگداشت شهداي منا در جمع خانواده اين شهدا هستيم.

وي با بيان اينكه نسبت به شهداي منا در گيلان اداي دين و بدهي به لحاظ اخلاقي و دروني داريم، افزود: عظمت شهداي منا بسيار بالاست.

رئيس سازمان حج و زيارت مظلوميت و ارزش شهداي منا را بالا دانست و تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند، اين فاجعه نبايد فراموش شود و براي بنده كه شاهد فاجعه بودم اين روزها سخت است.

اوحدي با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس، اسارت و شهدا را مشاهده كرديم، اضافه كرد: اما فاجعه منا سخت‌تر بوده و بي‌تدبيري آل‌سعود فاجعه منا را ايجاد كرده است.

*مستندات موجود نقش پليس عربستان در فاجعه منا/وقوع فاجعه دوم منا در بيمارستان‌هاي عربستان

وي با اشاره به اينكه شهداي منا به كدامين گناه به شهادت رسيدند، افزود: سال گذشته در فضاي معنوي حج پليس عربستان با بي‌انصافي راه حاجيان را بست و در اين زمينه مستندات داريم.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: دولت عربستان با بي‌لياقتي و بي‌كفايتي حج را مديريت نكرد و فاجعه اتفاق افتاد و عوامل كمك كننده در محل را دستگير كردند.

وي ادامه فاجعه منا را در بيمارستان‌هاي عربستان عنوان كرد و يادآور شد: 800 مجروح را از زير جسد حاجيان نجات دادند و اگر امكانات درماني و احيا وجود داشت 60 درصد كشته شدگان فاجعه منا اكنون زنده بودند.

اوحدي با بيان اينكه فاجعه سوم منا با ورود ارتش عربستان رخ داد، خاطرنشان كرد: جسد شهداي حاجي را با بي‌احترامي و اهانت در داخل 25 كانتينر حمل كردند.

*سخنان مقام معظم رهبري عامل نخست برگرداندن پيكر شهداي منا شد

وي گفت: دو عامل موجب شد تا بتوانيم پيكر شهدا را برگردانيم كه عامل نخست سخنان مقام معظم رهبري در جمع نظاميان كشور بود.

اين مقام مسؤول با اشاره به اينكه موردي در فاجعه غمبار منا وجود دارد كه بايد آن را تبيين كنيم، اظهار كرد: تفكر انحرافي وهابيت اعتقادي به برگرداندن پيكر مطهر شهداي منا نداشت.

وي ادامه داد: در هشتم مهرماه سال گذشته سخنان مقام معظم رهبري در نوشهر موجب شد كه عربستان پيكر 118 نفر شهداي حاجي منا را برگرداند.

اوحدي سخنان مقام معظم رهبري را موجب تغيير تمام شرايط در عربستان دانست و يادآور شد: مظلوميت و ايثار گروه‌هاي تفحص براي برگرداندن شهداي منا بسيار مهم بود، ضمن اينكه 37 شهيده زن اهل سنت در فاجعه منا داشتيم.

به گفته وي، جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري بود كه با صداي رسا توانست شهداي خود را تحويل بگيرد و كشورهاي ديگر بيش از پنج نفر از جانباختگان خود را نتوانستند تحويل بگيرند.

*اشك اوحدي هنگام گزارش شهداي فاجعه منا/ تصويب نامگذاري خيابان‌ها و معابر شهرها به نام شهداي منا

رئيس سازمان حج و زيارت كه هنگام ارائه گزارش اشك در چشمانش جمع شده و حاضران در مجلس با گريه وي را همراهي مي‌كردند، گفت: مقام معظم رهبري سه مطالبه جدي را مطرح فرمودند.

وي افزود: مطالبه نخست اين است كه از تمام مسؤولان پيگيري حقوقي خانواده شهداي فاجعه منا را با جديت مي‌خواهيم و اينكه خيابان‌ها و كوچه‌ها بايد به نام شهداي فاجعه منا باشد كه اين امر را در بنياد شهيد به تصويب رسانديم.

اوحدي با بيان اينكه هر گامي براي رضايت خانواده شهداي فاجعه منا برداريم سيلي محكمي به چهره آل‌سعود است، افزود: 95 درصد از شهداي منا اهل سنت هستند و آل‌سعود حاضر به پاسخگويي به كشورهاي اسلامي نيست.

وي با اشاره به اينكه طبق آيه‌هاي قرآن عربستان هيچ مالكيتي بر مكه و مدينه ندارد، اظهار كرد: عربستان در خانه خدا حقي ندارد و تمام حكام آل‌سعود خبيث و ملعون هستند.

*وحشت آل‌سعود از افشاي حقيقت فاجعه منا/ پيگيري جدي مطالبات رهبري درباره منا

رئيس سازمان حج و زيارت رژيم آل‌سعود را كودك‌كش خواند و خاطرنشان كرد: تفكر وهابيت منجمد بوده و حج حق خداوند به زائران است.

وي يادآور شد: اگر عربستان ريگي به كفش ندارد كميته حقيقت‌ياب را تشكيل دهد، اما حكام اين كشور از افشاي فاجعه منا وحشت دارند.

اوحدي از پيگيري مطالبات رهبري در زمينه حقيقت فاجعه منا خبر داد و گفت: دستگاه ديپلماسي كشور پيگير جدي مطالبات مقام معظم رهبري است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها