کد خبر: ۳۹۳۰۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،با اشاره به برخی اخبار مبنی برخرید واگن از شرکتی روسی،گفت:درصورتی که موضوع واردات واگن از خارج صحت داشته باشد به طورحتم با احضار وزیرراه و شهرسازی به مجلس موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه 598، سیدمهدی مقدسی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به برخی اخبار مبنی بر خرید واگن از شرکتی روسی، گفت:درحالی که شرکت های تولیدکننده واگن درکشور ما درحال تعطیلی هستند؛خرید واگن از شرکت های خارجی توجیه منطقی ندارد.

واردات واگن یعنی نادیده گرفتن تولید و نیروی انسانی داخلی

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه واردات هر نوع کالایی که در داخل امکان تولید آن وجود داشته باشد با روح اقتصادمقاومتی در تضاد است،افزود:درصورتی که مجوزهای لازم برای واردات واگن از کشور روسیه یا هرکشور دیگری داده شود؛تعطیلی کارخانه های داخلی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و رشد آمار بیکاری در نتیجه آن،تصریح کرد:با توجه به وضعیت کنونی کشور لازم است درجهت حمایت از تولید داخل با هر نوع وارداتی که اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می کند،برخورد کنیم.

دو شرکت واگن سازی در اراک به علت مشکلات مالی مجبور به تعدیل نیرو شده اند

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:دو شرکت واگن سازی در اراک به علت مشکلات مالی مجبور به تعدیل نیرو شده اند؛از این رو واردات واگن از شرکتی روسی یعنی نادیده گرفتن تولید و نیروی انسانی داخلی که باید با این مهم هرچه سریع تر برخورد شود.

مقدسی با بیان اینکه با هرنوع وارداتی که تولید داخل را تحت شعاع قرار دهد مخالف هستیم،گفت:درصورتی که موضوع واردات واگن از خارج صحت داشته باشد؛به طورحتم با احضار وزیرراه و شهرسازی به مجلس موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: تحقق اقتصادمقاومتی نیازمند نگاه به دورن است،از این رو باید زمینه رشد تولیدات داخلی فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها