کد خبر: ۳۹۳۰۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
يك رزمنده مدافع حرم به تشريح لحظات شهادت دهمين و يازدهمين شهداي مدافع حرم استان كرمانشاه پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، صادق اشك‌تلخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه در مورد نحوه شهادت دهمين و يازدهمين شهداي مدافع حرم استان كرمانشاه، اظهار داشت: جنگ در سوريه با دوران دفاع مقدس تفاوت‌هاي بسياري دارد.

اين رزمنده مدافع حرم با اشاره به اينكه مدافعان حرم از چندين مليت در جبهه مقاومت حضور دارند و از حرم اهل بيت (ع) با جان و دل حراست مي‌كنند، عنوان كرد: آرمان همه مدافعان مشترك است كه همانا ايستادگي در مقابل كفر تكفيري صهيونيستي است.

وي با اشاره به اهميت ساماندهي مدافعان حرم با توجه به تفاوت‌هاي زباني آنها، ادامه داد: بنا بر گفته سردار سليماني، رفتارهاي مستشاران نظامي ايراني در تأثيرپذيري ساير رزمندگان بسيار مؤثر است و مدافعان حرم با شجاعت خويش در جبهه مقاومت فرهنگ ايثار و شهادت را ترويج كرده‌اند.

اشك‌تلخ با تأكيد بر اينكه سردار سليماني از خط مقدم نبرد سركشي مي‌كند و شجاعت وي ستودني است، خاطرنشان كرد: شهيدان والامقام اكبر نظري و حسين عليخاني در بين لشگر فاطميون بودند و هنگام شهادتشان از سوي رزمندگان فاطميون مراسمي باشكوه براي گراميداشت آنها برگزار شد.

وي با تأكيد بر اينكه شهيد عليخاني در بخش اطلاعاتي كار مي‌كرد اما در عمليات‌ نيز شركت داشت، عنوان كرد: اين شهيد والامقام به مردم سوريه كه از ترس داعش فرار كرده و به نزديكي محل استقرار رزمندگان آمده بودند به‌صورت ناشناس كمك مي‌كرد و براي تأمين مواد غذايي براي آنها تلاش مي‌كرد.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس شهداي مدافع حرم را افرادي گمنام توصيف كرد كه با جان و دل براي دفاع از حريم آل‌الله مي‌جنگند و ادامه داد: شهيد نظري فرمانده‌اي ميداني بود و در جنگ غريبانه سوريه به‌صورت خط‌شكن عمل مي‌كرد كه همين به هم‌رزمانش شجاعت مي‌داد و هرگز از ترس آتش دشمن فرار نمي‌كرد.

وي به عملياتي كه اين دو شهيد والامقام در آن به شهادت رسيدند اشاره كرد و گفت: آن عمليات بسيار سخت اما احتمال پيروزي ما زياد بود و راه امدادرساني به نيروها زير حجم سنگين آتش دشمن بسته بود كه رزمندگان ما در آن شرايط بسيار تشنه بودند.

اشك‌‌تلخ شهادت شهيد عليخاني را در تشنگي و تنهايي غريبانه عنوان كرد و متذكر شد: هنگامي كه بالاي سر اين شهيد رسيديم، هنگام سخن گفتن به‌دليل اصابت گلوله خون بالا مي‌آورد و گفت به كار خودتان ادامه بدهيد و به من كاري نداشته باشيد.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اينكه شهيد نظري بسيار جلوتر از ساير رزمندگان پيش رفته بود، يادآور شد: پيكر اين شهيد را به‌سختي عقب كشيديم كه وي قبل از شهادتش از ناحيه پاي چپ به‌دليل اصابت گلوله مجروح شده بود اما هيچ‌كسي متوجه اين موضوع نشده بود.

وي نحوه شهادت اين شهيد والامقام را به‌دليل شليك تك‌تيرانداز داعش به پهلوي چپ وي بيان كرد و ادامه داد: براي عقب كشيدن پيكر اين شهيد آتش به سمت دشمن را زياد كرديم و دو نفر از رزمندگان سينه‌خيز براي عقب آوردن پيكر وي اقدام كردند و شجاعت شهيد نظري روحيه بسيار زيادي به هم‌رزمانش داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها