کد خبر: ۳۹۳۸۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، سرخپوشان تهرانی در حال حاضر جایگاه قابل قبولی در جدول دارند و امیدوارند امسال به چند سال ناکامی شان در کسب جام پایان دهند.

همان طور که پیش تر بارها در این خصوص نوشته شده، خط دفاعی و از آن مهمتر، نداشتن گلر مطمئن، از دلایل نتیجه نگرفتن سرخپوشان پایتخت طی سال های اخیر بوده است که امسال با حضور بیرانوند و سیدجلال حسینی و ثبت رکورد 5 کلین شیت در 6 بازی به نظر می رسد مرتفع شده باشد.

به گزارش بانک ورزش، پرسپولیسی ها پارسال علاوه بر مشکل دروازه بانی، مشکل گلزنی هم داشتند. آنها با وجود اینکه بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشتند اما به نسبت موقعیت هایی که به دست می اوردند خیلی سخت گل می زدند. امسال نیز این مشکل ادامه دارد اما وقتی بیشتر به چشم می آید که آنها دیگر نمی توانند مانند فصل گذشته موقعیت به وجود بیاورند. در فصل قبل مهاجمی مثل طارمی در هر بازی 7 الی 8 موقعیت گلزنی به دست می آورد که با گل کردن یکی دو توپ، ستاره تیمش می شد اما امسال شرایط فرق می کند.

طارمی در فصل قبل چند پنالتی را هم از دست داد که با گل کردن هر کدام از آنها، پرسپولیس قهرمانی را جشن می گرفت اما هواداران امروزی برخلاف هواداران دهه های قبل، ایرادات بازیکن را نمی  بینند و تصورشان این است که هواداری یعنی تشویق چشم بسته و ندیدن ایرادها. طارمی می تواند با رفع نقص چارچوب شناسی اش به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ کشورمان بدل شود اما نه تنها این مشکل را نمی بیند بلکه حمایت هواداران سبب می شود تصور کند چنین مشکلی به هیچ عنوان وجود ندارد. موقعیتی که امروز توسط طارمی از دست رفت در فصل قبل بارها و بارها دیده شد اما از آنجایی که در فصل گذشته پرسپولیس بسیار هجومی تر بازی می کرد و او می توانست با گل کردن یکی دیگر از موقعیت ها، سبب فراموش شدن موقعیت قبلی شود، هیچکس فکری برای رفع این معضل نکرد. امتیازات سرخپوشان یکی یکی از دست می رود و آخر فصل همین تک موقعیت ها از مقابل چشمان هواداران می گذرد. درست مانند فصل قبل که بابت بی دقتی این مهاجم نوشتیم و مورد انتقاد سرخ دلان قرار گرفتیم اما همان ها انتهای فصل تک تک آن موقعیت ها را دلیل قهرمان نشدن تیم شان عنوان می کردند.شاید نیاز باشد برانکو برای طارمی یک مربی چارچوب شناسی استخدام کند یا یک مشاور خوب که فکر مهاجم جوان را از هر گونه دغدغه ای خالی.

جری بن سون که فصل گذشته مورد انتقاد برخی از هواداران سرخ بود، هفت گلش را در حالی به ثمر رساند که کمتر از 13 – 14 موقعیت خوب به دست آورده بود اما طارمی نزدیک به 5 برابر گل هایی که به ثمر رساند موقعیت گلزنی صد در صد داشت که یکی یکی آنها را از دست می داد.

برانکو امسال با وجود جذب چهره هایی چون بیرانوند و سیدجلال که عملکرد خیلی خوبی دارند، در بعضی از پست ها اشتباهات عجیبی مرتکب شد. امروز که وحید امیری مصدوم است شاهد هستیم این تیم هیچ تعویض مناسبی برای طارمی و علیپور ندارد. ساسان انصاری می توانست جزو خوب های پرسپولیس در این فصل باشد و برانکو باید به هر شکلی این بازیکن را در تیمش حفظ می کرد تا در چنین موقعیت هایی به داد تیمش برسد. هنوز راه زیادی تا انتهای لیگ باقی مانده و سرخ ها قطعا با چنین شیوه ای به مشکل برخواهند خورد. آنها که نقاط ضعف شان در انتهای زمین را پوشش داده اند باید هرچه زودتر یکی دو مهاجم خوب جذب کنند تا بتوانند در روزهای پیش رو از آنها به سود تیم شان استفاده کنند. با این شیوه طارمی خیالش بابت فیکس بودن هم راحت است چرا که آلترناتیوی برای خود روی نیمکت نمی  بیند پس نیازی برای بیشتر کردن تلاشش نمی بیند.

مهاجم ملی پوش پرسپولیس در اواسط فصل قبل و وقتی 7 – 8 موقعیت گلزنی بالای 80 درصد را در دو بازی از دست داد مجبور شد از هواداران سرخ عذرخواهی کند اما یکی دو موقعیت این چنینی اصلا به چشم او نمی آید که بابتش از مردمی که سختی راه را به جان خریدند و از دورترین نقاط به ورزشگاه آزادی آمدند، پوزش بطلبد. در این میان هستند هوادارانی که قربان دست و پای بلورین او می روند و این وهم را به وجود می آورند که طارمی بی نقص است و نباید چیزی گفت که ناراحت بشود.

برانکو حالا که درست یا اشتباه، طارمی و رضاییان را به تیم برگردانده باید جدی تر از قبل با آنها برخورد کند تا بدانند این طور نیست که از راه نرسیده فیکس شوند و کسی هم نباشد که جایگاه انها را به خطر بیندازد. وقتی نورالهی که از بهترین های پرسپولیس در فصل قبل بود به همین راحتی نیمکت نشین می شود، گذشتن از نام طارمی و دیگر بازیکنان هم نباید سخت باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها