کد خبر: ۳۹۳۹۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
ارتش سوريه كه كنترل مواضع خود را در شهر ديرالزور بار ديگر به دست گرفت، پس از ورود 5 بالگرد به فرودگاه اين شهر قصد دارد به همراه عشاير حاضر در اين منطقه عملياتي عليه داعش آغاز كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از يك منبع ميداني حاضر در شهر ديرالزور، روز گذشته 5 بالگرد جديد ارتش سوريه به فرودگاه ديرالزور اعزام شده است.

اين منبع به بين الملل فارس گفت كه قرار است در روزهاي آينده ارتش سوريه با هدف دور كردن تروريستهاي داعش عمليات بزرگي را با كمك عشاير حاضر در اين  شهر انجام دهند.

 به گفته اين منبع، مسير اين عمليات احتمالي به طرف منطقه «كباجب» يعني به سوي تدمر خواهد بود و همزمان نيروهاي مستقر در تدمر نيز به طرف ديرالزور خواهند رفت تا محاصره شكسته شود.

اندازه بزرگتر    

اين عمليات در راستاي عملياتي خواهد بود كه طي چند روز گذشته با پاكسازي ارتفاع راهبردي«الصنوف» آغاز شده است و ارتش تلاش مي‌كرد كه از طريق كوههاي «الثرده» اين عمليات را اغاز كند؛ زيرا اين منطقه تقريبا بر 80 كيلومتر مربع از مناطق اطراف اشراف كامل دارد.

بعدظهر شنبه (روز گذشته) نيز جنگنده‌هاي آمريكايي مواضع ارتش سوريه را در حومه فرودگاه شهر ديرالزور و به خصوص كوه راهبردي الثرده هدف قرار دادند. جنگنده هاي آمريكايي در اين حملات پايگاه هاي ارتش سوريه از جمله توپخانه و پايگاه موشكي آن را هدف قرار دادند كه در اثر آن  دستكم 80 نفر كشته و دهها تن زخمي شدند.

اندازه بزرگتر    

همزمان با حملات آمريكايي‌ها، تروريستهاي داعش حملات خود را هماهنگ با جنگنده ها به سمت مواضع ارتش انجام دادند و علاوه بر اشغال توپخانه و گردان موشكي و بخش وسيعي از كوه الثرده و بخشي از فرودگاه ديرلزور را اشغال كردند.

 اشغال فرودگاه ديرالزور تمام شهر را در خطر سقوط قرار مي‌دهد. لذا نيروهاي مستقر در شهر با اعزام به منطقه بعد از چهار ساعت درگيري با تروريستها موفق شدند حدود 90 درصد از مناطق اشغال شده از جمله فرودگاه، توپخانه و گردان موشكي را باز پس بگيرند و تنها بخشهايي از كوه الثرده تحت اشغال داعش است كه نيروهاي سوري در حال پاكسازي اين مناطق هستند.

اهداف پشت پرده آمريكا از بمباران مواضع ارتش سوريه

اما درباره اهداف پشت پرده آمريكا بايد گفت كه واشنگتن در  مسئله كمك‌رساني به تروريستها در شرق حلب و آتش‌بس شكست خورده و دست به چنين حمله‌اي زده است؛ آتش‌بسي كه به خاطر عدم پايبندي آمريكا به تعهداتش در آستانه شكست قرار گرفته است (جزئيات بيشتر).

در واقع آمريكا قصد داشت با اشغال شهر ديرالزور توسط داعش اين بهانه را به دست آورد كه با ادعاي آزادسازي اين شهر از چنگ داعش به همراه شماري از تروريستهاي موسوم به «ميانه‌رو» و نيروهاي كُرد اين منطقه را اشغال كرده تا علاوه بر ساخت پايگاه هاي جديد از منابع نفتي اين منطقه استفاده كند.

اين منبع ميداني در پايان تأكيد كرد، كشورهاي غربي و عربي و همچنين اسرائيل تمام تلاش خود را مي‌كنند تا با ايجاد بحران جديد در مناطق جنوبي و شرقي سوريه تمركز جبهه مقاومت را در حلب بهم بريزند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها