کد خبر: ۳۹۳۹۹۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
مديرعامل سپاهان گفت: تعطيلات ليگ مثل‌ آن است كه در دوي ماراتن 5 كيلومتر بدوي و بعد يك ساعت استراحت كني و دوباره 5 كيلومتر بدوي!

به گزارش پایگاه 598، اصغر باقريان در گفت وگو با فارس، در مورد دلايل روند موفقت‌ آميز سپاهان در فصل جديد گفت: سپاهان براي امسال برنامه دارد. در واقع در كنار بحث   نتيجه گرايي، يكسري تغييرات اساسي چه از لحاظ فني و چه غير فني در تيم اعمال شد كه از جمله آنها مي‌توان به حضور بازيكنان جوان، آينده دار و بازيكناني كه پتانسيل لازم براي حضور در ليگ برتر را دارند اشاره كرد كه با اين شكل از كار توانستيم به يك روند اميدواركننده برسيم.

**ميانگين سني تيم را 8 سال كم كرديم

وي ادامه داد: با اين شرايط ابتدا حدود 8 سال از ميانگين سني تيم كم شد كه اين موضوع نويد آن را مي‌دهد كه اين بازيكناني كه جذب سپاهان شدند آينده باشگاه هستند. هرچند كه اكثر آنها از درون آكادمي باشگاه انتخاب شدند و اين موضوع مويد آن است كه حركت سپاهان به سمت آينده است و نه گذشته. ضمن اينكه در اين مسير سعي كرديم مسائل حاشيه اي را از تيم دور كنيم تا هر كسي به نحو احسن كارش را انجام دهد.

**مهم است كه چگونه توقعات را برآورده كنيم

باقريان در مورد اينكه يعني سال گذشته حواشي اجازه موفقيت به سپاهان را نداد گفت: به سال گذشته كاري نداريم و بحث مان امسال است. هر سال تيم با يك ديدگاه خاص بسته مي‌شود و در اين خصوص چون دو سال قبل سپاهان قهرمان شد، توقعات از اين تيم بالا رفته بود و برآورده كردن اين توقعات با توجه به يكسري از مسائل بسيار سخت بود اما امسال شرايط متفاوت است هرچند كه قبول دارم از تيم‌هايي مانند سپاهان هميشه توقع زياد است اما اين هم مهم است كه به چه شكلي اين توقعات را برآورده كنيم. در اين بين ما يكسري اصول در باشگاه داريم كه به آن پايبنديم. 

**مسائل غيرفوتبالي زيادي پارسال در تيم وجود داشت

مديرعامل سپاهان گفت: الان آرامش خوبي در كنار تيم است و اين موضوع كمك مي‌كند تا هر كسي بتواند توان و پتانسيل خودش را در جايگاهي كه دارد به بهترين شكل اجرا كند. پارسال هم افراد سعي مي كردند توان خود را به منصه ظهور بگذارند اما كار سخت بود چون مسائل غير فوتبالي در تيم زياد بود و هر فردي بايد در چند جبهه درگير مي‌شد و به همين دليل رسيدن به اهدافي كه تعريف كرده بوديم بسيار دشوار بود. 

**همين كه تحت فشارهاي خارجي تصميم‌گيري نمي‌شود يعني انقلاب اصلي در سپاهان

وي در مورد اينكه ويسي بعد از پيروزي مقابل ماشين سازي از انقلاب در سپاهان صحبت كرده بود گفت: همه مسائل در فوتبال با هم مرتبط است و هيچ كدام از هم جدا نيست. اما اينكه چه سناريويي از قبل تنظيم كنيم تا بتوانيم براي رسيدن به اهدافتان از آن استفاده كنيد مهمترين بحث است. در واقع انقلاب اصلي در سپاهان اين است كه امسال مجموعه باشگاه مي‌تواند خودش برنامه‌ريزي كرده و خودش اين برنامه‌ها را برآورده كند. نه اينكه از روي روزمرگي و يا تحت فشارهاي خارج از فوتبال برخي مسائل رقم بخورد و برنامه‌ها براساس آن پياده شود. 

باقريان افزود: مجموعه ما امسال خودش برنامه‌ريزي مي‌كند و بر همين اساس مي‌تواند تفكرات بلند مدتي داشته باشد و طرح و برنامه‌هايش را طبق آن پيش ببرد. بنابراين انقلاب اصلي در سپاهان اين بود كه اين باشگاه تبديل شده است به باشگاهي كه خودش قدرت دارد تا براي خودش طراحي و برنامه‌ريزي كند. 

**بلد نيستيم براي هيچ تيمي كري بخوانيم

وي در مورد ديدار تيمش مقابل پرسپوليس از هفته هفتم ليگ برتر گفت: اول اينكه ما بلد نيستيم براي حريفان كري بخوانيم و بعد هم اينكه سه چهار تيم در ليگ برتر هستند كه چه بخواهيم و چه نخواهيم فارغ از وضعيت جدول بازي آنها مقابل يكديگر همواره حساسيت زاست. بازي با تيم هايي مانند استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراكتورسازي هميشه حساس است و ربطي به جدول ندارد. چرا كه اين تيم ها هميشه رقابت جدي با هم دارند و اين رقابت چه از لحاظ فني و چه از لحاظ بحث‌هاي بيروني و هواداري هميشه اهميت داشته است. 

 

**مي‌خواهيم مقابل پرسپوليس دست پر از ميدان خارج شويم

باقريان گفت: خوبي اين ديدار اين است كه هر دو تيم بين تيم‌هاي بالاي جدول هستند و هر دو تيم نيز رقباي اصلي براي قهرماني محسوب مي‌شوند و مهمتر اينكه هر دو تيم فوتبال بازي مي‌كنند و اين موضوع به جذابيت‌هاي ديدار چهارشنبه كمك مي‌كند. اميدواريم هر دو تيم سپاهان و پرسپوليس بازي خوب، فني و تاكتيكي را براي كسب سه امتياز ارائه دهند. هر چقدر هم كه بگوييم اين بازي حساس نيست و يا اهميت ندارد اين طور نيست و اتفاقا هم بازي حساس است و هم سه امتياز ان براي ما اهميت خاصي دارد. بنابراين سعي مي‌كنيم تا با دست پر از ميدان خارج شويم تا روند خوبمان حفظ شود.

**داوري روي بازي برگشت تأثيرگذار بود اما فشاري نياورديم

مديرعامل سپاهان در مورد اينكه ديدارهاي سالهاي اخير سپاهان و پرسپوليس همواره از حاشيه‌هاي زيادي برخوردار بوده گفت: دوست نداريم مسائل غير فوتبالي را به مسائل فوتبالي گره بزنيم. اتفاقا پارسال هر دو ديدار ما با پرسپوليس جزو بهترين‌ها و فني ترين بازي‌هاي ليگ بود و اتفاق خاصي هم در آن رخ نداد. در بازي برگشت با اينكه حتي داوري در روند مسابقه تاثيرگذار بود اما ما فشار خاصي نياورديم چون مشكلات داوري هم  اتفاقات فوتبالي است كه رخ مي‌دهد. ضمن اينكه علاقه‌اي نداريم كه اگر نتيجه نگرفتيم بخواهيم از حواشي غير فوتبالي استفاده كنيم چون اين كار جالب نيست و به مرور باعث افت كيفي بازي‌ها مي‌شود.

**ليگ مثل دوي ماراتني است كه هر 5 كيلومتر، يك ساعت تعطيل مي‌شود!

وي در مورد تعطيلات ليگ برتر گفت: اين موضوع از لحاظ فني به فوتبال كشور خدشه وارد مي‌كند چون تعطيلات بلند مدت نيازمند بدنسازي دوباره تيم هاست و نمي‌شود يك ماه تعطيل كرد و همان روند قبلي را در پيش گرفت. اين تعطيلات مثل‌ آن است كه در دوي ماراتن 5 كيلومتر بدوي و بعد يك ساعت استراحت كني و دوباره 5 كيلومتر بدوي! اصلا اين دوي ماراتن نيست. با اين وضعيت ليگي هم كه 5-6 بار در آن وقفه مي‌افتد ليگ برتر نيست و در تعاريف فوتبال به آن ليگ نمي‌گويند. در واقع  اين يك دوره مسابقه فوتبال است كه دوباره برگزار مي‌شود چون تمام برنامه ها عوض مي‌شود و در نهايت هم موجب فرسودگي بازيكنان و تيم ها مي‌شود.

**باشگاه‌ها تعطيلات را پذيرفته‌اند و بايد با آن كنار بيايند

باقريان گفت از طرف ديگر تيم ملي را داريم كه مربي‌اش اعتقاد دارد براي صعود به جام جهاني بايد چنين شيوه‌اي اجرا شود. اينجا بحث اجبار است و بايد با آن كنار بياييم. اگر مربي بود كه قوانين فيفا دي را مي‌پذيرفت يك بحث ديگر داشتيم اما اين برنامه‌ها از قبل تنظيم و به باشگاه‌ها اعلام شده و آنها هم اين شرايط را پذيرفته‌اند. حالا هم با وجود اينكه اين شرايط اصلا خوب نيست و اذيت كننده است چون آن را پذيرفته‌ايم بايد خودمان را با آن وقف دهيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها