کد خبر: ۳۹۴۰۰۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۲     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود:عامه در نگهداري و چاپ و نشر كتاب‌هاي بزرگان خود بر ما مقدم هستند. تعداد كتاب‌هاي تالف و غير تالف، و مطبوع و غير مطبوع ما و آنها را به صورت درصد نوشته‌اند كه ما با آنها قابل مقايسه نيستيم، ولي اهميت نمي‌دهيم.
به گزارش پایگاه 598، مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: چه كتاب هاي نفيس و گرانقدر كه علماي ما نوشته‌اند و از بين رفته و در دسترس ما نيست. بزرگترين شخصيت مذهبي ما شيعيان، مرحوم شيخ مفيد و مرحوم شيخ صدوق هستند كه هر كدام دويست تا سيصد كتاب و رساله تاليف نموده‌اند، ولي شايد نيمي از كتاب‌هاي آنها به چاپ و يا عكسبرداري از كتب شيعه تشكيل مي‌شد و كتاب‌هاي خطي علما را كه در دسترس نيست به طبع مي‌رساند، زيرا:
فيها كتب قيمة
در آنجا كتاب‌هاي گران قدر وجود دارد.
اسلام ناب و خالص، و اخلص دين، در كتب تشيع است.
عامه در نگهداري و چاپ و نشر كتاب‌هاي بزرگان خود بر ما مقدم هستند. تعداد كتاب‌هاي تالف و غير تالف، و مطبوع و غير مطبوع ما و آنها را به صورت درصد نوشته‌اند كه ما با آنها قابل مقايسه نيستيم، ولي هيچ اهميت نمي‌دهيم. بسياري از كتاب هاي علماي شيعه هنوز چاپ نشده و يا در دسترس نيست، تعداد كتاب‌هاي چاپ نشده علامه (رحمة الله عليه) از مقدار چاپ شده بيشتر است او در كتاب خلاصه كتاب‌هايش را شمرده است، و در آن ميان كتابي را ذكر فرموده كه تمام روايات را با شرح آن به نگارش در آورده است. هم چنين صاحب بحار از گروهي روايت نقل مي‌كند ولي اثري از كتاب‌هاي آنها نيست.

كتاب در محضر حضرت آيت ا.... العظمي بهجت – ص 121
محمد حسين رخشاد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها