کد خبر: ۳۹۴۲۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
استقلال با ایستادن در جایگاه دهمی جدول رده‌بندی به استقبال تعطیلات دوم لیگ برتر رفت تا شاید این بار با وضعیتی بهتر از مرتبه قبل به مسابقات برگردد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، تیم فوتبال استقلال که در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب دو تساوی و دو شکست نتایج ضعیفی برجای گذاشته بود در سه بازی بعد با دو تساوی و یک برد نمودار حرکتی‌اش را اندکی بهبود بخشید تا هوادارانش را امیدوار کند.

تیم استقلال که در ابتدای فصل با سرو صدای زیاد در فصل نقل و انتقالات حضور یافت و به زعم کارشناسان وزارت ورزش و جوانان گرانقیمت ترین یارگیری در جمع 16 تیم لیگ برتری را هم داشت در بدو ورود به مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر نتایج ضعیفی گرفت که کمتر کسی انتظارش را می کشید. بررسی وضعیت این تیم در این مدت نشان می دهد این احتمال که استقلال رفته رفته به ثبات بیشتری در لیگ برتر برسد بیشتر از آن است که این تیم وضعیت بحرانی تری را تجربه کند.

*ورود پر سروصدا به لیگ
استقلال در روزهای قبل از شروع لیگ برتر با بکارگیری لوازم و تجهیزات تمرینی به روز از جمله جلیقه های GPS دار و بهره گیری از دوربین هوایی برای بررسی وضعیت تمرینات از فضای بالای محل تمرین روزهای زیبایی را پیش روی هوادارانش به تصویر کشید. استقلال که تمریناتش اغلب در ورزشگاه اختصاصی اش برگزار می شد هر روزه جمعیتی 3 تا 4 هزار نفری را پذیرا بود که یک نفس از ابتدا تا آخر تشویقش می کردند. مصاحبه های سرمربی تیم استقلال هم بر این شور و اشتیاق افزود که استقلال برای ورود به لیگ عزم جزمی داشته و قرار است بی رقیب باشد ولی اینگونه نشد.

*شروع ضعیف میلیاردرها
به گزارش مشرق، در همان روزهای نخست لیگ برتر بود که سازمان لیگ با انتشار رقم قرارداد بازیکنان این تیم مشخص کرد استقلال گرانقیمت ترین تیم لیگ برتری است. هرچند که در همان زمان هم از سوی منابع غیر رسمی اعلام شد برخی نفرات ارقامی بیشتر از آنچه اعلام شده را گرفته اند تا قراردادشان را با استقلال امضا کنند. همه این مسایل با مواردی که به آن اشاره شد باز هم توقعات را از استقلال بالا و بالاتر برد تا آنجا که بازیکنان نامی این تیم نتوانستند زیر این همه فشار تاب آورده و در دیدار اول با نفت تهران نمایشی بسیار ضعیف از خود ارائه کردند. طوری که کمتر کسی انتظارش را داشت. مساوی با نفت علی دایی که تازه دو هفته بود سرمربی اش را شناخته و بعد شکست مقابل استقلال خوزستان و بعد از آن شکست دوباره به صنعت نفت آبادان و در نهایت تساوی با پیکان تازه لیگ برتری شده، همه و همه شروع ضعیف میلیاردرها را رقم زد. شروعی که برخی معتقد بودند در فاصله دو بازی تا دربی حتی باید کادر فنی تغییر کند تا تیم از این بحران خارج شود.

*سه بازیکن خارجی در یک پست!؟
در این فاصله گرچه حمایت هایی از سوی هیأت مدیره درباره سرمربی تیم مطرح می‌شد ولی در گوشه کنار هم شایعاتی مبنی بر بررسی نفرات احتمالی برای جانشینی منصوریان به گوش می خورد. منصوریان که حاضر نبود به راحتی میدان را خالی کند به سراغ خریدهای جدید رفت و حقدوستی که در بازی فصل قبل نفت مقابل پرسپولیس به قرمزهای پایتخت گل زده بود را از علی دایی طلب کرد و از آن مهمتر اینکه به رغم حضور دو بازیکن خارجی در پست مدافع میانی به سراغ یک بازیکن برزیلی دیگر باز هم در همان پست رفت. لئاندرو پادوانی در حالی در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات جذب شد که قرار بود علاوه بر دوری چند ماهه از میادین فوتبال کنار هرایر مگویان و رابسون جانواریو که هردو مدافعان میانی هستند برای استقلال بازی کند. سه بازیکن خارجی و هزینه دلاری برای یک پست؟ هنوز هم هیچ یک از مسئولان باشگاه یا کادر فنی به این پرسش پاسخ نداده اند که چرا این تیم سه سهمیه بازیکن خارجی اش را برای یک پست خرج کرده است؟

*پوست اندازی آرام
استقلال پس از ورود به تعطیلات 29 روزه لیگ برتر برای بازی های تیم ملی دوباره به بدنسازی و برگزاری بازی های تدارکاتی مشغول شد تا هماهنگی لازم بین نفراتش ایجاد شود. بازیهایی پر حرف و حدیث که البته در این گزارش فرصت ریز شدن در اتفاقات حاشیه ای و داوری آنها وجود ندارد. اما استقلال با همه این اوصاف شروعی خوب در بازی هفته پنجم مقابل ماشین سازی تبریز داشت و یک فوتبال کاملا هجومی را در 30 دقیقه ابتدایی ارائه کرد و یک گل زد و سه گل هم نزد ولی در ادامه بار دیگر استقلال با افت محسوسی مواجه و به تیمی که قبل از تعطیلات بود تبدیل شد. استقلال در دربی هم شروعی بهتر از حریفش داشت و به گواه کارشناسان در کل بهتر از پرسپولیسی بود که فقط 20 تا 25 دقیقه توانست استقلال را آزار بدهد. دو تساوی از این دو بازی دو امتیاز برای استقلال به همراه داشت و دیدار آخر استقلال قبل از تعطیلات هم که با برد به پایان رسید.

*می توان به استقلال امید بست
با توجه به بردی که این تیم در مصاف با ذوب آهن بدست آورد می توان پیش بینی کرد که بخش اعظمی از فشارهای این مدت از استقلال برداشته می شود. تیمی که قطعا کادر فنی اش دوست داشت فعلا تعطیل نشود حتما می خواست تا بر بال موج بوجود آمده از برد اولش راه خود را ادامه دهد ولی حالا با تعطیلاتی دیگر روبرو شده است. این تعطیلات قطعا برای استقلال دو حالت متفاوت را بوجود خواهد آورد که کادر فنی این تیم برنامه ای خواهد داشت تا استقلال افت نکند. با شناختی که از کادر فنی استقلال وجود دارد و با توجه به اینکه بازیکنان زیادی از این تیم در اردوی تیم ملی حضور ندارند، منصوریان می تواند با نفرات تقریبا کامل تیمش را مهیای ورود دوباره به لیگ کند تا در سومین حضور در لیگ از ابتدای فصل، شروعی بهتر از دو شروع قبلی داشته باشد. بررسی اسامی بازیکنانی که در این تیم حضور دارند نشان می دهد که می توان به این استقلال امید بست تا با رسیدن به هماهنگی بیشتر نتایج بهتری هم در ادامه مسابقات کسب کند.

*فریبا دیر به کادر فنی اضافه شد
بهتاش فریبا که در حدفاصل تعطیلات قبلی لیگ برتر به کادر فنی اضافه شد از ابتدای فصل گزینه منصوریان برای همراهی اش در کادر فنی استقلال بود ولی به واسطه برخی اختلاف نظرها بین یکی دو تن از اعضای قبلی باشگاه نه فریبا دوست داشت با استقلال همکاری کند و نه برخی مسئولان باشگاه. اما در نهایت و با تغییراتی که در جمع مدیران باشگاه بوجود آمد فریبا که رابطه خوبی با منصوریان داشته و حتی در دوران سرمربیگری اش در نفت تهران هم به او مشاوره می داده به کادر استقلال اضافه شد و در مصاحبه هایش هم عنوان کرد که استقلال برای رسیدن به خواسته اش دیگر فقط یک برنامه ندارد و در هر بازی با پلان های مختلفی به زمین می آید تا در صورت لزوم با روش های متفاوت کار را ادامه دهد تا به خواسته اش برسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها