کد خبر: ۳۹۴۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۱ مهر ۱۳۹۵
رئیس جمهور فرانسه درباره انتخاب نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا برای ریاست جمهوری این کشور، هشدار داد و گفت این انتخاب علیه دموکراسی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت این احتمال وجود دارد که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز انتخابات شود و این مساله تهدیدی علیه دموکراسی خواهد بود.

به نوشته بلومبرگ، رئیس جمهوری فرانسه گفت انتخاب ترامپ تهدیدی علیه دموکراسی است چون در آن صورت پوپولیسم در آمریکا و اروپا عمومیت پیدا می‌کند.

اولاند در گفت‌وگو با تلویزیون «تی ام سی» گفت «ما طوری رفتار می‌کنیم که انگار هیچ تهدیدی وجود ندارد و گویی مردمی که مطلع هستند، تصمیم صحیح را اتخاذ خواهند کرد. دموکراسی می‌تواند به انتخاب مواردی منجر شود اما لزوما آن‌ چیزهایی نیست که انتظار داریم.»

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که غرب نباید آمریکایی‌ها را به چشم غیر نگاه کند و یادآور شد «مردم بریتانیا هم با رأی خود خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند».

اولاند در ادامه تصریح کرد رأی مردم آمریکا در صورت انتخاب ترامپ تبعاتی به بار می‌آورد و پوپولیسم هرجایی در جهان در حال حاکم شدن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
نه تو خوبی...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها