کد خبر: ۳۹۵۰۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: مورد اتفاق فريقين است كه فدك دست اهل بيت (عليهم السلام) بوده است. آيا بايد از اهل تورات و انجيل پرسيد كه انبيا (عليهم السلام) ارث مي برند، و يا خير؟!
به گزارش پایگاه 598، مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت مي فرمود: سؤال: آيا از جمله ي كانت في ايدينا فدك؛ (فدك در دست ما بود.) استفاده مي شود كه يد اهل بيت (عليهم السلام) آماره ي ملكيت آنهاست؟
جواب: اين جمله مي رساند كه يد طرف مقابل يد عدواني است و آن را به زور از اهل بيت (عليهم السلام) گرفته اند، اما ملكيت آنها از جاي ديگر و با ادله ي ديگر ثابت مي شود.
علاوه، مورد اتفاق فريقين است كه فدك دست اهل بيت (عليهم السلام) بوده است. آيا بايد از اهل تورات و انجيل پرسيد كه انبيا (عليهم السلام) ارث مي برند، و يا خير؟!
با اين حال، عامه مي گويند كه حضرت رسول (صلي الله عليه و آله و سلم)فرمود:
انا معاشر الانبياء لا نورث.
ما گروه پيامبران چيزي را به ارث نمي گذاريم.
يعني تمام انبيا، نه خصوص پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) با اين كه به اتفاق مسلمانان و كفار، رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) اعلم از همه بود، و خود حضرت دستور مي داد كه به معاهده ها عمل كنيد، و ديون و حقوق مردم را ادا كنيد، اما براي ذريه ي خود بيان نمي كند كه فدك مال من نيست، و مربوط به بيت المال است! آيا مي شود ساكت باشد و اهل بيت خود را جهنمي كند؟!
آري، كارهاي ما موجب شد كه فرض كنيد خداوند تفضيل كرد بر ما تا آنها ولايت امر ما را به عهده بگيرند! و بعد حكومت به دست خلفاي بني عباس، سپس خلفاي عثماني بيفتد، بعد آنها به انگليس و آمريكا تحويل بدهند؛ چون خودشان كمتر از كفار نبودند.
آري، حسبنا كتاب الله؛ (كتاب خدا براي ما كافي است.) كار را به اين جا كشانيد، با اين كه خود قرآن مي فرمايد:
و ما ءاتكم الرسول فخذوه.
هر چه رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) به شما دستور دهد، بگيريد.
در هر حال، طهارت ظاهري عامه براي رفاه حال شيعه است، تا بتوانند ولو با تقيه با آنها اختلاط داشته باشند و تعداد شيعيان از چهار نفر به چهار صد هزار نفر برسد!

كتاب در محضر حضرت آيت ا.... العظمي بهجت – ص 126
محمد حسين رخشاد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها