کد خبر: ۳۹۶۱۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۳ مهر ۱۳۹۵
رئيس امنيت عمومي بحرين اعلام كرد جمع‌آوري نمادهاي ويژه ماه محرم، اجراي قانون است؛ روحانيون بحريني با صدور بيانيه‌اي درباره ادامه تعرض به اين نمادها هشدار دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «طارق الحسن» رئيس امنيت عمومي بحرين، تعرض‌هاي نيروهاي امنيتي به نمادهاي عاشورايي را ارائه خدمات امنيتي و اجراي قانون در قبال برخي تخلفات توصيف كرد.

بر اساس گزارش وبگاه شبكه «المنار»، الحسن در ادامه شهرونداني كه سعي مي‌كنند به هر وسيله اي حتي با بدن‌هاي خود جلوي از بين بردن نمادهاي عاشورايي را بگيرند، خارج‌شدگان از قانون خواند.

بنا به گزارش مركز حقوق بشر بحرين، تا كنون پرچم‌هاي مشكلي و ديگر نمادهاي ويژه ماه محرم از 15 منطقه بحرين توسط نيروهاي امنيتي اين كشور جمع‌آوري شده و تعدادي از خطباي حسيني از ورود به منطقه «الدراز» منع شده‌اند.

اين در حالي است كه نيروهاي موسوم به «سپر جزيره» تا كنون بيش از 38 مسجد شيعيان اين كشور را با هدف سركوب آنها تخريب كرده‌اند.

بيانيه علماي بحرين

در همين راستا علماي بحرين با صدور بيانيه‌اي درباره تعرض به اين نمادها هشدا دادند؛ در اين بيانيه كه با عنوان «‌آيا نظام تصميم گرفته به جنگ معتقدات ملت برود؟» آمده است: در قبال ادامه اين مسير فاجعه آميز هشدار مي‌دهيم ، سركوب طايفه‌اي بسيار افزايش يافته و به حد خطرناكي رسيده است.

علماي بحرين افزودند: اين اقدامات مخالف با تعاليم دين حنيف اسلام و آنچه مسلمانان در خصوص مودت آل رسول‌الله (ص) و آقاي جوانان اهل بهشت (امام حسين "ع") بر آن اجماع دارند ، است.

روحانيون بحريني در ادامه اعلام كردند به جاي اينكه در اين ماه با احساسات عزادارن سبط رسول‌الله امام حسين (ع) همدردي شود ، نيروهاي امنيتي اقدام به تحريك احساسات عزاداران مي‌كنند و حرمت نگه نمي‌دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها