کد خبر: ۳۹۶۳۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۵
نماينده مردم ايذه و باغملك با بيان اينكه رئيس سازمان محيط زيست انگيزه‌ و توان حل مشكل گرد و غبار را ندارد، گفت: مردم جنوب مي‌گويند اي كاش گرد و غبار به تهران برسد شايد مسئولان كاري بكنند.

به گزارش پایگاه 598، هدايت‌الله خادمي در گفت و گو با فارس، با اشاره به مشكلاتي كه براي مردم خوزستان به واسطه تشديد گرد و غبار ايجاد شده است، گفت: ميزان گرد و غبار در هواي استان‌هاي جنوبي كشور يك روز با وزش باد كم مي‌شود و روز ديگر به دليل افزايش شديد گرد و غبار مردم نمي‌توانند نفس بكشند به گونه‌اي كه همين چند روز گذشته نيز دو روز مدارس به دليل اين مشكل تعطيل شدند.

وي ادامه داد: گرد و غبار مشكل امروز و ديروز نيست و به دليل عدم رسيدگي به مسائل محيط زيست اين معضل گريبانگير مردم شده است، اين مردم هستند كه بايد هزينه آن را بپردازند و به ده‌ها و صدها نوع بيماري مختلف مبتلا شده‌اند، از سوي ديگر بروز گرد و غبار راندمان را در يك شهر بزرگ كه مركز توليد ثروت در ايران است را به شدت پايين مي‌آورد.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: در طول سال معمولاً چندين روز در اهواز به دليل آلودگي هوا و ريزگردها همه جا به حالت تعطيل در مي‌آيد آن هم در كشوري مانند ما كه در وضعيت معمولي سهم كارايي و بهره‌وري ما پايين است.

خادمي افزود: علت اول و آخر بروز گرد و غبار در آن طرف مرزها نيست بسياري از منابع گرد و غبار در داخل كشور خودمان است، بدون كارهاي كارشناسي در طبيعت دست‌كاري كرديم و به محيط زيست صدمه زديم و اقداماتي را انجام داديم كه خشم طبيعت گريبانگيرمان شده است.

وي اظهار داشت: تالاب‌ها از بين رفته‌اند، درختان قطع شدند، نخل‌ها از بين رفتند و هزاران مشكل ديگر، در بخش‌هاي نفتي نيز صدها نوع مواد شيميايي وارد چرخه زندگي مردم و خاك مي‌شود كه با وزش باد تبديل به ريزگرد مي‌شوند و صدها مواد شيميايي را مردم استنشاق مي‌كنند.

نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس اظهار داشت: اگر توان و ظرفيت و انگيزه‌اي وجود داشت، محيط زيست دست هر فرد ديگري بود هم اكنون وضعيت بسيار بهتر از آن چيزي بود كه هم اكنون شاهد هستيم اما نه انگيزه‌اي هست و نه تواني، مردم جنوب مي‌گويند ايكاش گرد و غبار به تهران برسد شايد مسئولان كاري بكنند بنده مطمئن هستم اگر گرد و غبار به تهران مي‌رسيد مسئولان كاري مي‌كردند.

خادمي افزود: متأسفانه محيط زيست و رئيس سازمان محيط زيست تنها روز را شب مي‌كنند، اين سازمان واقعاً توانايي حل مشكل را ندارد و بايد تمام سازمان‌هاي مرتبط براي حل آن اقدام كنند.

وي تصريح كرد: مذاكره با خانم ابتكار هم نتيجه‌اي ندارد در سفري كه دو ماه گذشته رئيس محيط زيست به اهواز داشت ما به عنوان نمايندگان مردم در مجلس تصميم گرفتيم به عنوان اعتراض ملاقاتي با او نداشته باشيم كه چرا تا كنون هيچ اقدامي براي اين منطقه انجام نداده‌اند.

خادمي اظهار داشت: كار را بايد دست كساني داد كه توانايي و انگيزه انجام كار را داشته باشند شايد اگر مركز محيط زيست به اهواز منتقل مي‌شد تهران نشينان مشكلات مردم را درك مي‌كردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها