کد خبر: ۳۹۷۱۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۵
مدافع تيم ملي‌، گفت: حضور در رده 27 جهان اتفاقي به دست نيامده و حاصل تلاش‌ شبانه‌روزي بازيكنان و كادر فني تيم ملي است.

به گزارش پایگاه 598، سيدجلال حسيني در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتخابش به عنوان يكي از 11 بازيكن برتر مسابقات مقدماتي جام‌جهاني در قاره‌هاي مختلف توسط مجله فرانس‌فوتبال اظهار داشت: اين اتفاق باعث افتخار و خوشحالي من است و وقتي كه چنين خبري را شنيدم بسيار خرسند شدم. اين موضوع وظيفه من را به عنوان يك ملي‌پوش سنگين‌تر مي‌كند تا بتوانم در آينده بازيكن مؤثرتري براي تيم ملي باشم و در موفقيت‌هاي اين تيم هر چه بيشتر نقش ايفا كنم. 

وي ادامه داد: البته اين انتخاب يك  افتخار براي ايران و آسيا است و خوشحالم كه به اين مهم رسيدم و تلاشم را مي‌كنم تا از اين پس براي تيم ملي و باشگاهم تأثيرگذارتر باشم. 

مدافع تيم ملي در مورد نتايج اخير اين تيم، گفت: ابتدا بايد به اردوي خوبي كه در ارمنستان داشتيم اشاره كنم؛ يك اردوي مطلوب با امكاناتي كه فراتر از تصورمان بود. زمين‌هاي چمن عالي و برنامه مناسب براي آماده‌سازي تيم باعث شد تا براي دو بازي سنگين مقابل ازبكستان و كره جنوبي آماده شويم.

حسيني افزود: در اين اردو آماده‌سازي مناسبي براي برگزاري دو ديدار مقابل تيم‌هاي مدعي ازبكستان و كره جنوبي انجام شده و ما به خوبي با دو حريف گردن‌كلفت بعدي‌مان آشنايي پيدا كرديم. در واقع مي‌دانستيم ازبكستان با دو پيروزي در گروه براي هر حريفي خطرناك است و از سوي ديگر كره جنوبي كه براي همه تيم‌ها در آسيا يك رقيب به شمار مي‌رود. 

وي در مورد بازي با ازبكستان و گلزني‌اش، گفت: خدا را شكر توانستم تلاش همه بازيكنان را به گل تبديل كنم. ما هميشه در تمرينات روي ضربات ايستگاهي كار مي‌كنيم و اين بار هم قسمت من بود كه توانستم مقابل اين حريف قدرتمند گلزني كرده و در نهايت سه امتياز را به دست آوريم. ما پس از اين ديدار با كسب هر سه امتياز راهي ايران شده و پس از آن خودمان را براي كره آماده كرديم.

مدافع تيم ملي در مورد اين ديدار كه با برتري تيم ملي به دست آمد، گفت: براي اين مسابقه نيز آمادگي بالايي داشتيم و مي‌دانستيم كره يك رقيب جدي و خطرناك براي تيم ملي به شمار مي‌رود اما خوشبختانه با كنترل مسابقه حتي يك موقعيت جدي هم به آنها نداديم و با يك گل در حالي بازي را برديم كه مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري را هم به ثمر برسانيم. با اين حال مهمتر از هر چيزي حضور پرشور تماشاگران آن هم در شب عاشوراي حسيني بود كه البته ما از اين دو مهم يعني حضور حماسي مردم و تاسوعا و عاشوراي حسيني انگيزه فراواني گرفته و توانستيم در نهايت ميدان را در مقابل كره جنوبي با دست پر ترك كنيم.

حسيني در مورد اينكه چگونه تيم ملي به اين ساختار دفاعي قوي رسيده است كه به سختي گل مي‌خورد، گفت: به نكته درستي اشاره كرديد. قدرت خط دفاعي تيم ملي به خاطر ساختار دفاعي آن است، وقتي ميزان دوندگي مهاجمان را مي‌بينيم و وقتي هافبك‌ها از تمام وجود مايه مي‌گذارند پس از آنها نوبت به مدافعان و دروازه‌بان تيم مي‌رسد و در واقع تلاش همه بازيكنان را تكميل كنند. در واقع امروز همه بچه‌ها در تيم ملي تلاش مي‌كنند تا اين تيم موفق باشد و اگر گلي نمي‌خوريم حاصل تلاش همه است همانطور كه اگر گل مي‌زنيم همه بازيكنان داخل زمين در آن دخيل هستند. امروز ساختار دفاعي تيم ملي به سبكي شده است كه نظم و انضباط و تلاش همه‌جانبه در آن حرف اول را مي‌زند و اين رمز موفقيت ما است.

وي در مورد اينكه به عنوان يك باتجربه چه كمكي به بازيكناني كه كمتر سابقه حضور در تيم ملي را دارند مي‌كند، گفت: بيشتر بازيكنان تيم ملي بازي‌هاي ملي كم و تجربه كوتاهي را در اين تيم دارند و مهم است كه ما بازي‌هاي تداركاتي و اردوهاي بيشتري داشته باشيم تا اين از دسته بازيكنان تجربه خوبي را به دست بياورند.

مدافع تيم ملي افزود: بازي‌هاي تداركاتي قوي مي‌تواند حتي به فوتبال ما كمك كند وقتي جوان‌ترهايي مثل عزت‌اللهي، پورعلي‌گنجي، آزمون، محمدي و ... در تركيب تيم ملي حضور دارند كه تجربه‌شان براي ديدارهاي ملي كم است مي‌توان با ديدارهاي تداركاتي و اردوهاي بيشتر هم تجربه آنها را بالا برد و هم موجبات پيشرفت تيم ملي را فراهم آورد. البته من هم به عنوان يك بازيكن باتجربه كمك مي‌كنم تا اين دسته از بازيكنان هر چه سريعتر به مدارج بالاي فني و تاكتيكي از لحاظ تجربه در تيم ملي دست پيدا كنند.

حسيني در مورد اينكه گفته مي‌شود كي‌روش با بازي‌هاي تداركاتي با تيم‌هاي قدرتمند دنيا مخالف است، گفت: كي‌روش هيچگاه مخالف اين موضوع نبوده و هر موقع شرايط طوري باشد كه بتوان با تيم‌هاي قدرتمند بازي كرد او نيز از اين موضوع استقبال مي‌كند. در بازي‌هاي تداركاتي برد و باخت معنا ندارد و مهم اين است كه بتوانيم ابتدا محك جدي و مناسبي خورده و سپس تجربه بيشتري براي حضور در رقابت‌هاي رسمي به دست بياوريم. مطمئن باشيد با برگزاري ديدارهاي تداركاتي بيشتر شرايط تيم ملي هم بهتر مي‌شود.

وي در مورد اينكه گفته مي‌شود كي‌روش از اين موضوع واهمه دارد كه اگر از تيم‌هاي قدرتمند شكست بخوريم شايد در رنكينگ فيفا نزول بكنيم، گفت: اصلاً اين طور نيست اتفاقاً ما جلوي سوئد و شيلي بازي كرديم و اگر بازي قدرتمندي داشته باشيم مطمئناً كي‌روش هم از آن استقبال مي‌كند چرا كه برگزاري چنين مسابقات مي‌تواند به هماهنگي بين بازيكنان و پيشرفت تيم ملي كمك كند. 

مدافع تيم ملي در مورد حضور تيم ملي در رده 27 رنكينگ فيفا، گفت: مطمئن باشيد بي‌خود و بي‌جهت اين موفقيت‌ها به دست نيامده و همه آنها حاصل تلاش شبانه‌روزي بازيكنان و اعضاي كادر فني تيم ملي است. خوشحالم كه با عملكرد خوب و كسب نتايج مناسب در اين ماه‌هاي اخير توانستيم سرانجام صعود خوبي در رنكينگ داشته باشيم و به جمع 30 تيم برتر دنيا برسيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها