کد خبر: ۳۹۷۶۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۶ مهر ۱۳۹۵
بامداد امروز 3 مرحله حمله سنگين دزدان دريايي به دو كشتي تجاري ايراني با رشادت تكاوران نيروي دريايي ارتش در ناوگروه 44 اين نيرو ناكام ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، بامداد امروز دزدان دريايي خليج عدن كه عمدتا از سواحل سومالي حركت و اقدام به دزدي مي كنند ، به كشتي تجاري ايراني هجوم برده و قصد ربايش اين كشتي را داشتند ولي پس از تبادل آتش سنگين بين طرفين فرار را بر قرار ترجيح دادند.

بر اساس اين گزارش اين دزدان در دو مرحله ديگر به كشتي تجاري ديگري از كشورمان، نخست با هشت فروند قايق در 46 مايلي جنوب عدن و سپس با 13 فروند قايق در 55 مايلي جنوب عدن با تعداد نفرات زياد و تجهيزات پيشرفته حمله مي كنند كه در هر دو مرحله با تبادل آتش گسترده بين دزدان و ناوگروه نيروي دريايي ارتش ناكام مي مانند و پا به فرار مي گذارند.

ناوگروه 44 نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن الوند و ناو پشتيباني رزمي بوشهر از اواسط مهر ماه به منظور برقراري امنيت خطوط مواصلاتي و به اهتزاز درآمدن پرچم كشورمان ماموريت خود را در آب هاي آزاد و بين المللي آغاز كرد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش پيش از اين اعلام كرده بود كه اين نيرو در 6 سال گذشته در حدود 3 هزار كشتي تجاري و نفتكش ايراني و غير ايراني را اسكورت كرده است.

از زماني كه جولان دزدان دريايي درمنطقه خليج عدن باعث اخلال در روند عادي مبادلات تجاري و تردد كشتي هاي تجاري ايران در اين منطقه شد، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم طبق وظيفه ذاتي خود و ماموريت ابلاغي، با اعزام مستمر ناوگروه هاي دريايي به منطقه عدن مانع از هرگونه صدمه و آسيب دزدان دريايي به ناوگان تجاري و نفتكش كشورمان شد.

اين حضور مقتدرانه ناوگروه هاي ايران به آب هاي بين المللي و خليج عدن نه تنها پاسخ كوبنده اي به دزدان دريايي حاضر در اين منطقه بود بلكه براي قدرت هاي بزرگ هم پيام آمادگي و قدرت يگان هاي دريايي ارتش را دربرداشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها