کد خبر: ۳۹۷۷۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۵
شهادت دست‌كم بيست غيرنظامي در حمله جنگنده‌هاي ائتلاف آمريكايي به ۲ روستاي ديرالزور، پيشروي مهم ارتش در «حويقه» و بمباران مناطق نفت‌خيز تحت كنترل داعش توسط جنگنده‌هاي روسي از جمله تازه‌ترين تحولات ميداني ديرالزور است.

به گزارش پایگاه 598، منابع ويژه محلي در ديرالزور در گفت‌وگو با فارس در دمشق، از كشتار دست‌كم يازده غيرنظامي در حملات هوايي آمريكا به روستاي الشعفه در ريف شرقي ديرالزور خبر دادند.

به گفته اين منابع، در حملات آمريكا به روستاي باغوز نيز 9 غيرنظامي شهيد و پانزده نفر ديگر زخمي شدند.

ائتلاف آمريكايي در انجام عمليات‌هاي هوايي خود در مناطق شرقي دير الزور به اطلاعات نيروهاي شبه نظامي ارتش جديد سوريه در اين منطقه اتكا مي‌كند كه غالبا اين حملات به بهانه اينكه مواضع داعش را هدف مي‌گيرد با تلفات غيرنظاميان همراه است.

منابع ميداني سوريه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق از پيشروي  قابل توجه يگان‌هاي ارتش سوريه در محله الحويقه شهر دير الزور خبر دادند.

اين منابع گفتند:  اين محله يكي از مهم‌ترين مناطق مورد استفاده داعش در نصب موشك اندازها و خمپاره اندازهايي بود كه با آن محله‌هاي الجوره و القصور را كه از 2 سال پيش در محاصره قرار دارد هدف مي‌گرفتند.

منابع سوري افزودند: ارتش سوريه همچنين حمله داعش به حومه غربي پادگان لشكر 137 در غرب شهر دير الزور را ناكام گذاشتند و هواپيماهاي سوري نيز مواضع داعش در حومه شمال و شمال شرق فرودگاه را بمباران كردند آن هم يك شب پس از درگيري‌هاي شديد در شرق فرودگاه كه در جريان آن نيروهاي گارد فرودگاه حمله خط شكن‌هاي داعش را به فرودگاه ناكام گذاشتند.

از سوي ديگر جنگنده‌هاي روسيه مواضع داعش در الجفره، حويجه صكر، المريعيه، البوليل، الموحسن و جبل الثرده را بمباران كردند، مناطق نفت خيز تحت تسلط داعش در باديه خشام در جنوب شرق دير الزور و اطراف شهرك بقرص در ريف شرقي دير الزور نيز هدف حمله روسيه قرار گرفت.

اين در حالي است كه منابع محلي ويژه از اقدام داعش در انتقال انبار مهمات و تجهيزات نظامي سنگين از محله‌هاي شرقي شهر دير الزور به مناطق حومه شمالي اين استان در نزديكي رود فرات خبر دادند.

اين منابع گفتند: كار انتقال سلاح از طريق مسيري كه از رودخانه‌هاي كوچك و يا پردرخت مي‌گذرد و شهروندان منطقه اجازه استفاده از آنجا را ندارند انجام شده است كه داعش آن را راه ويژه نظامي خوانده است.

منابع مذكور افزودند: تخريب پل السياسيه توسط نيروي هوايي سوريه داعش را مجبور به تغيير مقرهاي امنيتي و انبارهاي مهمات خود كرده است بخصوص كه اخيرا خبرهايي رسيده مبني بر اينكه ارتش سوريه از طريق بالگردهايي كه روزانه در پادگان لشكر 137 فرود مي‌آيند تجهيزات نظامي سنگين به دير الزور رسانده است.

پل السياسيه تنها مسيري است كه مناطق حومه شمالي و شرقي دير الزور را به محله‌هاي حضور داعش متصل مي‌كرد و تخريب آن مانع رسيدن تجهيزات نظامي داعش براي انجام حملات خود عليه مواضع ارتش در داخل شهر دير الزور مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها