کد خبر: ۳۹۸۰۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
صبح امروز نيروهاي سوري و روسي خروج تروريست‌ها از حلب را تمرين كردند و پيش‌بيني مي‌شود فردا ٩٠٠ تروريست از شرق حلب خارج شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بنا بر اخبار اعلام شده، طي آتش بس ٨ ساعته اي كه روس ها در حلب اعلام كرده اند، قرار است فردا از ساعت ٨ صبح تا ١٦ به وقت محلي، بخشي از تروريست‌هايي كه خواهان خروج از شرق حلب هستند، از اين منطقه خارج شوند.

مسلحين از دو مسير در مناطق «كاستلو» و «بستان القصر» خارج شده و به وسيله اتوبوس‌هاي سبز رنگي كه حامل پرچم هاي دو كشور سوريه و روسيه خواهد بود، به مناطق از پيش تعيين شده منتقل مي شوند.

امروز صبح نيز مانور اجراي اين برنامه با حضور برخي خبرنگاران و مسئولان نظامي سوري و روس و نيز برخي مقامات مذهبي و مسئولان دستگاه قضايي سوريه در منطقه «كاستلو» (يكي از دو مسير تعيين شده) به اجرا در آمد.

اين برنامه كه فردا صبح عملي خواهد شد، تحت نظارت مسئولان مختلف دولتي، مذهبي، امنيتي و نيروهايي از پليس، آتش نشاني، هلال احمر؛ نيروهاي نظامي روسيه و سوريه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فارس، مسلحيني كه خواهان خروج از شرق حلب هستند، به وسيله نيروهاي امنيتي تا ميدان «الليرمون» اسكورت شده و پس از آن در اختيار نيروهاي هلال احمر قرار مي گيرند.

برخي از آنها كه قصد بازگشت به جامعه را دارند، بخشيده مي‌شوند و مابقي به «ادلب» منتقل خواهند شد تا به ساير تروريست‌ها بپيوندند.

لازم به ذكر است كه بشار اسد رييس جمهور سوريه با صدور دستور عفو اين فرصت را به تروريست‌ها داده تا سلاح خود را زمين بگذارند.

فاصله محل اجراي اين برنامه در كاستلو تا محل حضور تروريست‌ها كه با خاكريزي از هم جدا شده، كمتر از يك كيلومتر است.

عبدالحميد صيرفي يكي از مقامات دستگاه قضايي سوريه كه بر مانور امروز نظارت مي كرد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اميدواريم مسلحين از فرصتي كه رئيس جمهور در اختيار آنان گذاشته  و تا ٢٨ دسامبر اعتبار دارد، استفاده كنند.

وي گفت: تاكنون تعداد زيادي از مسلحين اين كار را كرده اند و اكنون به صورت عادي در جامعه زندگي كرده و همه حقوق آنها رعايت مي شود.

وي ادامه داد: دستور داده شده است كه براي هيچكدام از مسلحيني كه خواهان خروج از حلب هستند، مشكلي از طرف نيروهاي امنيتي ايجاد نشود.

بنابر آنچه كه برخي مسئولان امنيتي سوريه به خبرنگار فارس گفتند، پيش‌بيني مي شود تعداد مسلحيني كه فردا از شرق حلب خارج خواهند شد، ٩٠٠ نفر باشد كه اين تعداد به وسيله حدوداً ٣٠ اتوبوس منتقل خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها