کد خبر: ۳۹۸۷۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، وطن امروز نوشته است:‌ عضو كميسيون انرژي مجلس از فشار وزارت نفت بر گروهي از كاركنان اين وزارتخانه براي بازنشستگي پيش از موعد خبر داد و گفت: مسؤولان نفت مي‌خواهند كاركنان متعهد اين وزارتخانه زودتر بروند تا وزارت نفت از نيروهاي خوب داخلي تهي شود.


به گزارش «وطن‌امروز»، در يك سال اخير كاركنان وزارت نفت روزهاي عجيب و پراضطرابي را گذراندند و در اعتراض به عملكرد برخي مسؤولان وزارت نفت تجمع اعتراض‌آميز برگزار كردند؛ از تخلف در تعاوني مسكن وزارت نفت تا موضوع بازنشستگي پيش از موعد.  هفته گذشته تعداد زيادي از كاركنان صنعت نفت در نامه‌اي ديگر به رئيس‌جمهور خواستار برطرف شدن مشكلات اين قشر زحمتكش شدند...

هدايت‌الله خادمي، عضو كميسيون انرژي مجلس درباره تحركات مشكوك در وزارت نفت براي اجبار كاركنان به بازنشستگي پيش از موعد گفت: وزارت نفت قصد دارد كاركنان خوب و توانا را فراري دهد تا موضوع غيرواقعي «ما نمي‌توانيم» را اثبات كند. خادمي افزود: در حال حاضر درباره ميزان حقوق، مزايا و بازنشستگي كاركنان وزارت نفت بحراني به وجود آمده است. هم اكنون كارگران را به بازنشستگي پيش از موعد سوق و آنها را فراري مي‌دهند تا كارمندان و مديران فني به خارج يا بخش خصوصي بروند. وزارت نفت با اين كار مي‌خواهد بگويد ما نمي‌توانيم، تا راه براي ورود خارجي‌ها به كشور باز شود.
 
خادمي با اشاره به اينكه اين سياست آگاهانه از سوي مسؤولان وزارت نفت صورت مي‌گيرد، گفت: خروج اجباري كاركنان فني به معناي اين است كه ما به ساختماني كه 40 سال براي آن زحمت كشيده‌ايم موشك بزنيم، آن را منفجر كنيم و از بين ببريم. براي ايجاد جمع فني و تواناي وزارت نفت سال‌ها تلاش شده است و برخي مديران وزارت نفت كه مي‌توانند جلوي اين قضيه را بگيرند، براي اينكه 2 روز بيشتر پشت ميز بمانند، سكوت كرده‌اند. وزارت نفت آگاهانه اين كار را مي‌كند و اقدام وحشتناكي است. مديران وزارت نفت مي‌توانند با همكاري مجلس جلوي بازنشستگي پيش از موعد كاركنان فني و تواناي وزارتخانه را بگيرند، قطعا ما نيز در مجلس مي‌توانيم به آنها كمك كنيم.

وي درباره وضعيت بد كاركنان صنعت نفت گفت: از نزديك با مشكلات كاركنان آشنا هستم و مي‌دانم در چه شرايط سختي قرار دارند. كاهش اضافه‌كاري و تاخير در پرداخت‌ها دركنار تجمل‌گرايي برخي مديران نفتي براي آنها قابل تحمل نيست. مديراني كه حقوق‌هاي آنچناني دريافت مي‌كنند و در لوكس‌گرايي غوطه‌ور شده‌اند بايد بدانند به مدد همين كارگران است كه به اين جايگاه رسيده‌اند. وي ادامه داد: زماني كه در حفاري شمال بودم نيروهاي اين شركت با جان و دل به كشور خدمت مي‌كردند و مديريت مجموعه نيز تا حد امكان و توان با آنها تعامل داشت. تجربه همكاري خوبي بين ما وجود داشت و همين تعامل موجب شد اين شركت پله‌هاي ترقي را به سرعت طي كند. در طول اين چند روز كاركنان زيادي در تماس‌ها و ديدارها از وضعيت فعلي خود گله سر دادند و درد دل كردند كه عذاب‌آور بود.


مديرعامل سابق شركت حفاري شمال با بيان اينكه كاركنان نفت حق بزرگي به گردن ما دارند، گفت: ما نبايد فراموش كنيم آنها در چه روزهايي كشور را رها نكردند و از همه توان خود براي پيشبرد پروژه‌ها بهره بردند. نيروي انگيزشي آنها فراوان بود ولي امروز متاسفانه مي‌شنويم افسردگي و ناراحتي در ميان كاركنان رخنه كرده است و نارضايتي‌ها افزايش يافته است. شركت‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي به‌جاي كاهش هزينه‌هاي لوكس‌گرايي خود و سفرهاي تجملاتي‌شان به اخراج كاركنان روي آورده‌اند و اين بزرگ‌ترين ظلمي است كه به كاركنان مي‌شود. او افزود: مي‌گويند پول نداريم و مجبور به اخراج هستيم؛ خب! اگر درآمدها كاهش يافته است آيا بهتر نيست از هزينه‌ها و حقوق‌هاي آنچناني برخي مديران كاسته شود و تا حد امكان كاركنان حفظ شوند. حقيقت اين است كه كارگران نفت مي‌توانند در سخت‌ترين شرايط هم طاقت بياورند اما مشاهده تبعيض‌هاي مكرر موجب كاهش انگيزه مي‌شود كه دودش در چشم صنعت نفت مي‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها