کد خبر: ۳۹۹۴۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۹ آبان ۱۳۹۵
یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد یک واحد از ارتش رژیم صهیونیستی در حال کسب آمادگی‌ها برای مرحله پس از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد تحولات اخیر در کرانه باختری و افزایش انزوای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی برای مرحله پس از عباس آماده می‌شود.
 
وی افزود: یک گروه از ارتش است که ماه‌ها در راستای آمادگی برای پایان دوره محمود عباس آماده می‌شود.
 
هرئیل تصریح کرد: اسرائیل اقدام به انجام گام‌های عملی نمی کند و در عملیات انتقال ریاست تشکیلات خودگردان مداخله نمی کند اما باید برای چند سناریو آماده باشد که از جمله آنها درگیری‌های شدید میان فلسطینیان خواهد بود.
 
وی در ادامه نوشت: روند کُند فروپاشی دولت محمود عباس در حال ادامه هست و این یک حقیقت است که مورد توافق طرف‌های مربوطه است.
 
هرئیل در ادامه گفت محمود عباس با چالش‌هایی در داخل خود جریان فتح و شخص «محمد دحلان» (عضو جدا شده این جنبش) روبروست علاوه اینکه مداخله کشورهای عربی را نیز دارد؛ موضوعی که ابعادی بر ثبات داخلی مناطق تحت تسلط تشکیلات خودگردان و روابط با اسرائیل خواهد داشت.
 
این تحلیلگر اسرائیلی در پایان گفت نزدیکان به عباس معتقدند که دحلان در راستای تثبیت جایگاهش به عنوان نماینده محرمانه گروه چهارگانه جدید عربی یعنی عربستان، مصر، اردن و امارات تلاش می‌کند و مصر حمایت خود از دحلان را پنهان نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها