کد خبر: ۴۰۰۶۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
اقدام اف بی آی در هفته انتخاباتی آمریکا نشان می دهد بین مردم آمریکا با سرنوشت سیاسی آنان یک سپر امنیتی وجود دارد که بزنگاه های تاریخی مانع از نقش مردم در انتخابات می شود؛ انتخاباتی که بسیاری آن را غیردموکراتیک و مبهم می دانند.

به گزارش پایگاه 598، در حالی که تنها یک روز تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا زمان باقی مانده بود، مقامات اف بی آی پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون را مختومه اعلام کردند؛ موضوعی که با اعتراض شدید حزب جمهوریخواه و شخص دونالد ترامپ همراه شد. از سوی دیگر، اگر چه سخنگوی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون از حکم اف بی آی مبنی بر مختومه شدن پرونده کلینتون و تشخیص بی گناهی وی در این پرونده استقبال کرده است، اما بسیاری از دموکرات ها معتقدند که اف بی آی با بازی نامتوازن و در عین حال هدفمند خود، منجر به کاهش آرای هیلاری کلینتون شده است. به عبارت بهتر، هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به نقش آفرینی اف بی آی در انتخابات ریاست جمهوری به شدت ناراضی هستند، هر چند که میزان نارضایتی ترامپ از کلینتون بیشتر است!

صورت مسئله این است که جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا، طی یک نامه به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است که بررسی مجدد پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون تغییری در تصمیم قبلی این سازمان مبنی بر تعقیب قضایی نامزد دموکرات ها ایجاد نکرده است. جیمز کومی همچنین گفته است که بررسی مجدد این پرونده در ارتباط با لپ تاپ  آنتونی وینر معاون کلینتون در زمان صدارت در وزارت خارجه، انجام شده و چیز خاصی در آن یافت نشده است. بنابراین کلینتون تحت تعقیب قضایی قرار نخواهد گرفت.

با این حال، انتشار چنین خبری با استقبال دونالد ترامپ همراه نشد! نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این خصوص می گوید:
"قبلا گفته بودم که این سیستم ناسالم است. خودتان الان درک کردید که هیلاری کلینتون تحت حمایت قرار دارد و محافظت شده است."
ترامپ با انتقاد از عملکرد پلیس فدرال، همچنین گفت که چگونه می‌توانید 650 هزار ایمیل را در عرض 8 روز مورد بررسی و تحقیق قرار بدهید...."
ترامپ به هوادارای خود توصیه کرده است که مراقب همه چیز! باشند. منظور ترامپ، تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؛ موضوعی که در جریان مناظره های انتخاباتی نیز نسبت به آن اشاره کرده بود. 
این اقدام اف بی آی درست در زمانی صورت گرفت که زمان بسیار اندکی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده بود. هفته گذشته، زمانی که اف بی آی اعلام کرد که قصد تحقیق دوباره در خصوص ایمیل های هیلاری کلینتون را دارد، آرای وی در نظرسنجی ها افت کرد و در مقابل، بر آرای ترامپ افزوده شد. هم اکنون این اقدام اف بی آی سبب شده است تا ترامپ یکی از اصلی ترین برگ برنده های خود در مقابل هیلاری کلینتون را از دست بدهد. با این حال برخی از تحلیلگران مسائل آمریکا معتقدند که فارغ از انتشار اخبار مربوط به ایمیل های هیلاری کلینتون و تبرئه وی توسط اف .بی .آی، شهروندان آمریکایی نامزد نهایی خود را تاکنون تعیین کرده و بعید است طی 24 ساعت آینده شرایط به سود یا ضرر یکی از نامزدها برگردد. 
آنچه باید در برهه زمانی فعلی مدنظر قرار داد، رصد بازی اف بی آی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. به راستی هدف مقامات اف بی آی از انتشار خبر بازرسی دوباره از ایمیل های هیلاری کلینتون، آن هم در فاصله یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری چه بود؟ همچنین مقامات اف بی آی چه هدفی از تبرئه کلینتون و رسیدگی غیر طبیعی و سریع به پرونده وی داشتند؟ این دو سوالاتی هستند که مقامات اف بی آی لازم در خصوص آن به افکار عمومی آمریکا پاسخ دهند، اما تجربه نشان داده است بازی های پیچیده و پشت پرده مقامات امنیتی آمریکا بدون اقناع افکار عمومی صورت می گیرد!
در نهایت اینکه ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از زمان فعلی اف بی آی را به جهت دخالت هدفمند در انتخابات آمریکا متهم می کند. این قاعده در خصوص هیلاری کلینتون نیز صادق است. کلینتون کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی های یک هفته گذشته را معلول اعلام مواضع مقامات اف بی آی مبنی بر تحقیق دوباره از پرونده خود می داند. از این رو پس از برگزاری انتخابات آمریکا، شاهد جدال علنی تر بازنده انتخابات آمریکا با اف بی آی خواهیم بود. اقدام اف بی آی در هفته انتخاباتی آمریکا نشان می دهد بین مردم آمریکا با سرنوشت سیاسی آنان یک سپر امنیتی مستحکمی وجود دارد که بزنگاه های تاریخی مانع از نقش مردم در انتخابات می شود؛ انتخاباتی که بسیاری آن را غیردموکراتیک و مبهم می دانند.

پایگاه بصیرت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها