کد خبر: ۴۰۱۸۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
ماموران امنیتی روسیه پنج متهم دیگر مرتبط با داعش را در این کشور دستگیر کردند که سبب شد شمار اعضای بازداشتی و کشته شده این گروه تروریستی در پنج روز گذشته به بیش از 20 نفر برسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، ماموران امنیتی روسیه برای مبارزه با این گروه و پیشگیری از وقوع اعمال تروریستی، پنج فرد وابسته به داعش را در منطقه قفقاز این کشور دستگیر کردند و یک تروریست را نیز در منطقه ولگا کشتند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز پنجشنبه نوشت: پنج تروریست داعشی در جریان یک رشته اقدام های تجسسی در جمهوری اینگوش دستگیر شدند.
بنا به این گزارش، تروریست های بازداشتی اعضای گروه تحت فرماندهی زبیری سائوتیف نماینده داعش در منطقه قفقاز بودند که خود وی نیز ماه گذشته (اکتبر) پس از بازگشت از سوریه به دست نیروهای امنیتی کشته شد.
از بازداشت شدگان مواد منفجره، بمب آماده کارگذاری، چند قبضه اسلحه خودکار و نیز سلاح ویژه تک تیراندازی به دست آمد.
دادگاه شهر ماگاس جمهوری اینگوش نیز به درخواست دادستانی این جمهوری حکم حبس پنج تروریست داعشی را صادر کرده است.
همچنین امروز در شهر نیژنی نووگراد منطقه ولگا یک تروریست که گفته می شود با گروه داعش همکاری داشته در جریان درگیری مسلحانه با ماموران امنیتی کشته شد.
روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه در این باره اعلام کرد: فرد کشته شده همدست دو تروریست داعشی بود که ماه گذشته در نیژنی نووگراد قصد انجام عمل تروریستی داشتند، ولی در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شدند.
از سوی دیگر، ماموران امنیتی روسیه در پنج روز گذشته نیز 15 داعشی را با بمب دست ساز قبل از انجام اعمال تروریستی دستگیر کردند.
روز سه شنبه نیز پنج نفر پیش از انجام عمل تروریستی در مسکو بازداشت و روانه زندان شدند.
شبکه تلویزیونی روسیه 24 به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که بازداشت شدگان شهروندان جمهوری اینگوش منطقه قفقاز این کشور هستند و قصد داشتند در مسکو بمب گذاری کنند.
بنا به این گزارش، از محل زندگی این افراد پنج اسلحه خودکار، دو بمب با توان انفجاری 10 کیلوگرم تی ان تی، چاشنی و مهمات همراه چند اسلحه دیگر کشف شده است.
روز یکشنبه نیز اعلام شد که 10 تروریست وابسته به داعش همراه بمب دست ساز قوی و چندین اسلحه پیش از انجام اعمال تروریستی در مسکو و سن پترزبورگ دستگیر شدند،.
بنا به این گزارش، دستگیر شدگان برای انجام دو بمب گذاری در مراکز خرید پرجمعیت سن پترزبورگ آماده شده بودند.
تروریست های دستگیر شده در سن پترزبورگ از اتباع قرقیزستان و ازبکستان معرفی شدند.
29 مهرماه نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه پنج نوجوان را که بزرگ ترین آنان 19 سال داشت، دستگیر کردند که برپایه گزارش اعلام شده زیر نظر یک گروه تروریستی در سوریه آماده حمله به یک مرکز پلیس شده بودند.
این نوجوانان از طریق شبکه های اجتماعی با تروریست ها در سوریه ارتباط داشته و پس کسب اطلاعات به چند مسلسل که از قبل در یک منطقه پنهان شده بود دست یافتند، ولی ماموران پیش از انجام هرگونه اقدامی آنان را بازداشت کردند.
روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.
بزرگ ترین عملیات تروریستی خنثی شده در روسیه جلوگیری از اجرای یک رشته عملیات انتحاری و شلیک خیابانی در مسکو و شهرهای بزرگ بود که ماه مه پیش از آغاز جشن های ملی این کشور به مناسبت پیروزی در جنگ دوم جهانی کشف و طراح این عملیات که یک شهروند بلاروسی بازگشته از سوریه بود، بازداشت شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها