کد خبر: ۴۰۲۷۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۵ آذر ۱۳۹۵
در حال به‌ روزرسانی
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: تا کنون ۵۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش پایگاه 598، سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که قطارهای تبریز به مشهد و سمنان به مشهد هستند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده است که تا کنون ۶۲ نفر مصدوم شده‌اند.

فتحی افزود: ۴۳ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۹ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند و ۱۰ مصدوم نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

*هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

* ۸ کشته تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: بر اساس بررسی اولیه حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار جدید، تعداد مصدومان به 52 نفر رسیده است که از این تعداد، 43 نفر به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

*یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است

سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.
وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.
دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.
فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

صحنه از تصادف دو قطار را می‌توانید مشاهده کنید:

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: مصدومان با بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان‌های ولایت دامغان و کوثر سمنان منتقل شدند.

*تعداد واگن‌های دچار حریق به ۵ واگن رسیده است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از دامغان به محل حادثه، تعداد زیادی از مسافران دچار سوختگی شده‌اند.

تعداد واگن‌های دچار حریق، به پنج سالن رسیده و نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.
مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است؛ مسافران با قطار جایگزین از محل حادثه منتقل شدند.

*تناقض درباره آمار تعداد کشته‌شدگان

 

بر اساس آمار اورژانس، تعداد کشته‌شدگان ۸ نفر و بر اساس آمار، هلال‌احمر، تعداد کشته‌شدگان، ۵ نفر است.

*مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (1) بالاخره رسید/ اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن برای بررسی علت برخورد 2 قطار در سمنان

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (1) پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد بالاخره به محل حادثه رسید و تاخیر خود در عزیمت به محل حادثه در محدوده ایستگاه هفت‌خوان را صعب‌العبور بودن منطقه و عدم حضور در محل به صورت زمینی اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های بسیار و با یک دستگاه درزین که وسیله نقلیه‌ای کوچک از نوع ریلی است، توانستم به محل حادثه برسم.

اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن برای بررسی علت برخورد دو قطار در سمنان نیز در حال عزیمت به منطقه هستند.
علت وقوع حادثه از سوی این کمیسیون بررسی و اعلام می‌شود؛ مسؤولان راه‌آهن کمیسیون عالی سوانح راه آهن را مرجع اعلام علت نهایی حادثه می‌دانند و از بیان هرگونه سخنی در این‌باره خودداری می‌کنند.

*۱۵ نفر در حادثه برخورد دو قطار مسافری در سمنان جان باختند

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از دامغان به محل حادثه، گزارش‌های اولیه از برخورد دو قطار مسافری در محور تهران- مشهد، از جان باختن 15 نفر در این حادثه حکایت دارد.

در حالی که مسؤولان راه‌آهن، هلال احمر و مدیران دولتی حاضر در محل حادثه از ارائه هرگونه آماری در ارتباط با شمار حادثه‌دیدگان و کشته‌شدگان خودداری می‌کنند، بررسی‌های اولیه خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به محل حادثه حاکی است حدود 15 نفر در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند.
شماری از مصدومان نیز به مراکز درمانی سمنان و دامغان اعزام شده‌اند؛ اما تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه بالگردهای اورژانس و هلال احمر برای انتقال مصدومان همچنان ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
خدا را شکر ما در مملکت ادم برای مردن زیاد داریم ! و این یکی از نکات مثبت است که در مقابل همه نداریها این دارایی هم هست ! قبرستانها تند تند پر میشود و خدا را شکر زمین برای واگذاری به اموات زیاد داریم ! هر چند که جاهای حساس قیمت گران است اما در حد مستضعفین هم قیمت پائین هست ! و در اخر اگر همه چیز هم گران شود جان ادم که مهمترین چیز است بسیار ارزان است ! و میبینیم که حتی راه اهن هم بعضی اوقات ورود میکند و کمک میکند تا انها که قاچاقی زنده اند جانشان را بگیرد و به ملک الموت خدمت کند ! در جاده ها هم که ملت و کم کاری دولتها دست به دست هم داده و گروهی را با موفقیت روانه قبرستان میکند که جای بسی تشکر دارد ! و به هر حال ما خیلی نیازی به داعش نداریم چون خودمان برای خودمان داعشیم و تلفات لازمه را تقدیم میکنیم !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها