کد خبر: ۴۰۳۴۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این که راه برای بازگشت به شرایط قبل از برجام باز است گفت: نباید بگذاریم عزتمان را زیر پا بگذارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تمدید تحریم ها علیه ایران اظهار داشت : همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند کارهایی چون تمدید تحریم ها نقض صریح برجام است که حتی رییس جمهور، وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی نیز پیش تر به آن اشاره کرده بودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران درباره دلیل تمدید تحریم ها بیان داشت: آمریکایی ها همیشه بدعهد و نامرد بودند اما نکته قابل توجه این است که عده‌ای انجام تعهدات توسط آمریکا را باور کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها حتی نگذاشتند دوره ریاست جمهوری اوباما تمام شود و ترامپ روی کار آید و در همین زمان امضاء را گرفتند.

سردار مقدم فر درباره واکنش ایران به این موضوع اظهار داشت : ما باید بر اساس اصول سیاست خارجی کشور که حفظ عزت، حکمت و مصلحت است با موضوع برخورد کنیم و نباید اجازه دهیم عزتمان را زیر پا بگذارند و باید محکم ایستادگی کنیم و گذشته را جبران نماییم.

وی ادامه داد : ما تاکنون هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده ایم که اگر همین هزینه باعث شود مردم و مسئولین به خصوص آن دسته مسئولینی که به آمریکا اعتماد داشتند متوجه شوند که نباید به این طیفی که در ظاهر دستکش مخملی دست کرده اند اعتماد کرد و آنها به دنبال خیرخواهی ما نیستند باز هم سود کرده ایم. این موضوع به این معنی است که نباید امیدوار به انجام تعهدات توسط آمریکا و اتحادیه اروپا باشیم بلکه باید به داخل کشور و اقتصاد مقاومتی توجه کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکا و دست نشانده های امروزه غرق در بحران هستند و ما نیز هیچ هراسی از آنها نداریم و می توانیم از گردنه تحریم ها با الگوی اقتصاد مقاومتی عبور کنیم به نحوی که تحریم ها هیچ اثری بر اقتصاد ما نداشته باشد.

سردار مقدم فر در بخش پایانی سخنانش درباره توان بازگشت به دوران قبل از توافق خاطر نشان کرد: شرایط برای بازگشت کاملا فراهم است البته ما هزینه هایی را داده ایم و آسیب هایی نیز خورده ایم اما راه باز است فقط باید عزم و اراده باشد که این مهم در نخبگان ما وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها