کد خبر: ۴۰۳۹۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۵
یک مقام نظامی سوریه ضمن تاکید بر تصمیم قاطع ارتش این کشور و متحدانش برای سرکوب کامل تروریست‌ها در شرق حلب گفت: دمشق و مسکو هیچ پیشنهادی از سوی ترکیه یا غرب برای معامله بر سر حلب را نمی‌پذیرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در محله های شرقی حلب گفته می شود ترکیه به روسیه پیشنهاد داده در ازای خروج تروریست ها از شرق حلب اجازه ورود نیروهای تحت حمایت ترکیه به الباب داده شود.

از سوی دیگر مطبوعات غربی و بخصوص انگلیسی نیز هیاهوی زیادی درباره پیشنهاد به قول خودشان وسوسه انگیز اتحادیه اروپا به سوریه به راه انداخته اند.

بر مبنای این پیشنهاد اروپا مبلغ مالی هنگفتی را برای کمک به بازسازی سوریه اختصاص می دهد و در مقابل دولت سوریه باید به راه حل سیاسی با گروه های به اصطلاح معارض برای پایان دادن به بحران سوریه دست یابد.

به نظر می رسد اروپا از مشکلاتی که پناهجویان برایش پدید آورده اند نگران است و می خواهد آنها را در اسرع وقت به کشورهایشان بازگرداند.

از دیگر سو دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز این روزها در حال ملاقات های فشرده با شخصیت هایی سیاسی، اقتصادی و نظامی برجسته این کشور است که برخی از آنها بازنشسته، مستعفی و یا از عرصه سیاسی کنار گذشته شده هستند اما همگی یک وجه مشترک دارند که همان انتقاد از سیاست اوباما در قبال سوریه و پرونده های منطقه است.

ناظران معتقدند دولت ترامپ برای ورود به مرحله جدیدی آماده می شود که در آن نقشه سیاسی جدید و شیوه تعامل با مهم ترین پرونده ها و از جمله پرونده سوریه ترسیم می شود.

این روزها شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس نیز از پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش در حلب سردرگم شده اند و بیم آغاز عملیات ارتش سوریه در ادلب محل تجمع تروریست ها را نیز دارند.

آنچه که نگرانی آنها را فزونی داده احتمال انعطاف دولت آتی ترامپ نسبت به پرونده سوریه است که در این صورت همه رویاهایشان در سوریه بر باد رفته و دچار خسران جبرن ناپذیری می شوند.

در همین حال یک مسئول نظامی سوریه نیز در این کشور هر گونه اختلاف بین روسیه با سوریه در خصوص نبرد حلب را رد کرد.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه و متحدانش تصمیم گرفته اند که تا نابودی آخرین تروریست در حلب به نبردهای خود ادامه بدهند.

در سایه پیشروی های خوب ارتش سوریه و متحدانش در شرق حلب شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه مسکو با پیشنهاد ترکیه و اروپا درباره آتش بس در حلب موافقت خواهد کرد و سپس به گروه های تروریستی اجازه داده خواهد شد که در مابقی محله های شرقی حلب باقی بمانند، مساله ای که ارتش سوریه و متحدانش آن را رد می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها