کد خبر: ۴۰۴۵۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۱ آذر ۱۳۹۵
همایش قرارگاه منتظران شهادت شامگاه جمعه در مسجد آل یاسین قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، همایش قرارگاه منتظران شهادت شامگاه جمعه در مسجد آل یاسین قم برگزار شد. آیت الله بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام روحانی عضو شورای شهر قم، ملایی عضو شورای شهر قم، اکبر بختیاری معاون فرهنگی سپاه قم، سرهنگ مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع)، فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه قم، حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم  در این مراسم حضور داشتند.

مصطفی ملایی شامگاه جمعه در همایش قرارگاه منتظران شهادت که در مسجد آل یاسین برگزار شد، اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس رژیم آل سعود و دولت آمریکا وکشورهای اروپایی حامی صدام بودند و 61درصد امکانات صدام را جماهیر شوروی تامین می کرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به لزوم حمایت از فعالیت های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در مساجد  قم فعالیت های فرهنگی قابل توجهی در حال انجام است و اگر حمایت لازم از این فعالیت ها انجام شود مشکلات فرهنگی قم رفع می شود.

وی در ادامه گفت: دشمن نفوذ فرهنگی را مورد توجه قرار داده که در این زمینه باید نیروهای بسیجی قدرت داشته باشند و از جوانان بسیجی حمایت کنیم، چون بسیجیان می توانند نقشه های دشمنان را برآب کنند.

وی افزود: صدام دارای 3 سپاه و 12 لشکر مجهز بود اما در نهایت ملت ایران با ایمان و توکل به خدا یک سانتیمتر از خاک کشورمان را از دست نداد.

عضو شورای شهر قم بااشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن بیان کرد: امروز دشمن تلاش می کند با استفاده از فضای مجازی و جنگ نرم نسل جوان را مورد هجوم قرار دهد که باید به مقابله با آن بپردازیم.
 
ملایی تصریح کرد: دشمن نفوذ فرهنگی را مورد توجه قرار داده که در این زمینه باید نیروهای بسیجی قدرت داشته باشند و از جوانان بسیجی حمایت کنیم، چون جوانان بسیجی می توانند نقشه های دشمنان را برآب کنند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند ما را از دین دور کند و در این راستا بنیان خانواده را مورد توجه قرار داده است اما باید با ایمان وتوکل به خدا و با برنامه ریزی و حمایت از فعالیت های فرهنگی دشمن را در رسیدن به هدف شوم خود ناکام کنیم.

در ادامه همایش حجت الاسلام لواسانی مسئول طرح امین مدارس استان قم اظهار داشت: طرح امین زیر نظر مرکز مدیریت حوزه عملیه اداره می شود که در این طرح مبلغ آموزش دیده و توانمند در مدارس استان قم حضور پیدا می کند.

وی با اشاره به اهداف طرح امین افزود: در طرح امین طلاب در مدارس حضور پیدا کرده و یکی از برکات این طرح ایجاد نشاط معنوی در مدارس استان قم است و همچنین ایجاد وحدت بین دانش آموزان و معلمان از جمله آثار مهم این طرح است.

مسئول طرح امین مدارس استان قم گفت: در طرح امین مبلغان و طلاب  پاسخگوی مسائل شرعی و دینی دانش آموزان هستند، آموزش قرآن کریم و مشاوره نیز از جمله موضوعاتی است که  در طرح امین انجام می شود.

لواسانی بیان کرد: برای مجموعه منتظران شهادت سالیانه 2400 ساعت طرح امین در مدارس هدایتی و مرصاد1 و مرصاد 2 که در محوطه  مسجد آل یاسین قرار دارد انجام می شود.

وی عنوان کرد: سال 91 طرح امین می توانست برای مبلغ ماهیانه 168ساعت پشتوانه تبلیغی داشته باشد و بر اساس این طرح مبلغ باید در مدراس حضور پیدا می کرد اما امسال این طرح به 60 ساعت رسیده است که از مسئولان می خواهیم طرح امین در مجلس مطرح و نسبت به این طرح توجه ویژه ای شود.

در ادامه این همایش که در مسجد آل یاسین برگزار شد حجت الاسلام سعید روحانی عضو شورای شهر قم اظهار داشت: قرارگاه منتظران شهادت با خلاقیت هایی که داشته توانسته اقدامات مثبتی انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قرارگاه منتظران شهادت افزود: باید برنامه ریز شود واقدامات مناسبی صورت بگیرد تا کم کاری مسئولینی که از اقدامات منتظران شهادت حمایت نمی کنند جبران شود.

عضو شورای شهر قم با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در مساجد  قم فعالیت های فرهنگی قابل توجهی در حال انجام است و اگر حمایت لازم از این فعالیت ها انجام شود مشکلات فرهنگی قم رفع می شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت : باید بیش از گذشته از مجموعه های فرهنگی استان قم حمایت کرد و هرکسی به اندازه خود در این موضوع سهیم باشد.

همچنین در پایان این همایش با حضور فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه قم سایت فروشگاه مجازی قرارگاه منتظران شهادت  رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها