کد خبر: ۴۰۶۳۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۰۵ دی ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
مقامات انتظامی و امنیتی فرانسه در جریان یک عملیات گسترده و ضمن زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی تعدادی از دانشجویان ایرانی عضو انجمن اسلامی را دستگیر و به نقاط نامعلومی انتقال داده اند.

رخدادهای5 دی 62

چکیده :

  • همزمان با بازدید صلیب سرخ بعثی ها مجددا مردم مسجد سلیمان را با موشک به خاک و خون کشیدند.

 

  • هاشمی : رزمندگان با دادن جواب مناسب به حمله موشکی عراق مجال اینگونه جنایات را از صدام بگیرند.

 

  • 2514 کامیون و تریلر جهت حمل کالا عازم مبادی ورودی کشور شدند.

 

  • وزارت خارجه 3 دیپلمات فرانسوی مقیم تهران را اخراج کرد.

 

  • جزئیات جدیدی از دستگیری و اخراج دانشجویان ایرانی از فرانسه منتشر شد.

 

صدام باردیگر مسجد سلیمان را به خاک و خون کشید

همزمان با بازدید صلیب سرخ بعثی ها مجددا مردم مسجد سلیمان را با موشک به خاک و خون کشیدند. این حملات موشکی وحشیانه راس ساعت 5 و 40 دقیقه دیروز بعد از ظهر اتفاق افتاد.

 پس از اصابت موشک امت دلاور مسجد سلیمان با مشت های گره کرده به خیابان ها ریختند و باشعارهای جنگ جنگ تا پیروزی، مرگ بر آمریکا ،مرگ بر شوروی، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صدام به کمک مصدومین شتافتند. بر اساس گزارش های منتشر شده در این حمله موشکی تا کنون 8 تن شهید و 91 تن دیگر نیز زخمی شده اند همچنین بیش از 20 واحد مسکونی و 15 ماشین نیز در این حمله موشکی تخریب و منهدم شدند. در بین شهدا و مجروحین چندین زن و کودک نیز به چشم می خورد.کار بیرون آوردن شهدا و مجروحین احتمالی همچنان ادامه دارد. این حمله موشکی در حالی بود که هیئت هفت نفره سازمان صلیب سرخ جهانی که برای بازدید از جنایات صدام کافر در خوزستان به سر می برند دیروز در ادامه بازدیدهای خود از نقاطی از شهر مقاوم و شهید پرور بهبهان که بر اثر حملات موشکی صدامیان کافر ویران شده دیدن کردند.(1)

 

واکنش رئیس مجلس به حمله موشکی رژیم بعث به مسجد سلیمان

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه علنی داشت.

آقای هاشمی در جلسه امروز مجلس در واکنش به حملات موشکی رژیم بعثی به مسجد سلیمان گفت: نکته قابل توجهی که در این جنایت اخیر صدام به چشم می‌خورد این است که حزب بعث عراق همان پایگاه‌هایی که برای خودش برای تبلیغات عوام فریبانه‌اش درست کرده بود هم دارد از دست می‌دهد در حالی که هیات مخصوص صلیب سرخ جهانی در شهرهای موشک خورده ما مشغول بازدید هستند. درست در همین موقع که اینها کنار مسجد سلیمان هستند این موشک را پرتاب کرده و این جنایت را مرتکب شده و با این عمل اعلام می‌کند که اصلا به موازین بین المللی و سازمانهای جهانی هم توجه ندارد

رئیس مجلس افزود : امیدواریم که رزمندگان ما در جبهه با دادن جواب مناسب مجال این گونه جنایات را هم از این ستمکاران و متجاوزان بگیرند و ملت ما را از  شر عفالقه بغداد راحت بکنند. (2)

 

2514 کامیون و تریلر جهت حمل کالا عازم مبادی ورودی کشور شدند

در پی بیانات پیامبر گونه رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت و همکاری بیش از پیش با دولت خدمتگذار انجمن های اسلامی کامیونداران،شوراهای اسلامی شرکت های حمل و نقل سراسری و رانندگان متعهد و ایثارگر  استان های سراسر کشور طی اطلاعیه هایی ضمن حمایت از فرمایشات دلسوزانه امام امت آمادگی کامل خود را جهت تخلیه کالاهای اساسی از بنادر کشور و مبادی ورودی کالا اعلام کردند.

 بر اساس این گزارش طی دو روز گذشته حدودا 2514 کامیون و تریلر جهت حمل کالا عازم بنادر  کشور شدند و بسیاری دیگر از رانندگان تریلرها وکامیون ها نیز آمادگی خود را برای حمل کالاها از بنادر کشور اعلام کردند.(3)

 

احضار کاردار فرانسه به وزارت امور خارجه

مسئول سفارت فرانسه در تهران عصر دیروز به وزارت امور خارجه احضار شد و ضمن ارائه مشخصات 3 تن از دیپلمات های فرانسوی به وی اعلام شد که این سه تن باید حداکثر ظرف 24 ساعت خاک ایران را ترک کنند.

این اقدام در پی ضرب و شتم و دستگیری چند تن از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و دانشجویان عضو انجمن اسلامی از سوی دولت فرانسه که منجر به اخراج سه تن از دیپلمات های ایرانی و تعدادی از دانشجویان از آن کشور شد صورت می گیرد.(4)

 

انتشار جزئیات جدید از عملیات فرانسه علیه دانشجویان ایرانی

گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس حاکیست همزمان با عزیمت 3 تن از اعضا رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از این کشور طی ساعات اولیه بامداد دیروز سه تن دیگر از دانشجویان دستگیر شده ایرانی در فرانسه بدون ارائه هیچ گونه دلیلی از این کشور اخراج و به تهران بازگشتند. مقامات انتظامی و امنیتی فرانسه طی چند روز گذشته و در جریان یک عملیات گسترده و ضمن زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی تعدادی از دانشجویان ایرانی عضو انجمن اسلامی را دستگیر و به نقاط نامعلومی انتقال داده اند. شنبه شب  نیز  نه تنها به کاردار ایران در پاریس اجازه ملاقات  با سه تن از  دانشجویان ایرانی که از فرانسه اخراج شده اند داده نشد بلکه حتی  خانواده و  همسران نگران این افراد را نیز اجازه ملاقات داده نشد.

تا کنون هیچ گونه اطلاعی از وضعیت سایر دانشجویان دستگیر شده در دسترس نیست. به گفته  کاردار ایران در فرانسه 5 تن از دانشجویان دستگیر شده نیز به زندانی در خارج از پاریس منتقل شده و تنها به جرم مسلمانی در اولین روز دستگیری کتک زده اند.(5)

 

منابع :

1. جمهوری اسلامی ،5  دی 62 ، ص 2
2. اطلاعات، 5 دی 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی ، 5 دی 62 ، ص 4
4. اطلاعات، 5 دی 62 ، ص3
5. اطلاعات، 5 دی 62 ، ص 16


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها