کد خبر: ۴۰۷۰۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۰۹ دی ۱۳۹۵
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سخنان رهبری را نباید رها نکنیم چراکه نشانه، پرچم و شاخص است، گفت: عوامل فتنه در کشور در طول تاریخ درونی و برونی بوده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت 9 دی اظهار کرد: عوامل فتنه در کشور در طول تاریخ درونی و برونی بوده‌اند، رفتارهای خاص برخی از خواص را عوامل درونی نامگذاری می‌کنیم.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیرامون بررسی حادثه‌ای که صورت گرفته سخن می‌گوییم و هدف ارزش‌گذاری یا تعرض به افراد نیست، گفت: میرحسین موسوی، خاتمی و با کمی فاصله هاشمی در فتنه اثرگذار بودند که این افراد و افرادی دیگر از این قشر اشتراکاتی دارند که از جمله نقاط اشتراک آن‌ها تخمین و تحقیق غلطی بود که این‌گونه افراد داشتند و این ویژگی منحصر به این افراد نبود، بلکه خواص معمولا دچار آن می‌شوند مانند بیماریی که یک  ویروس مشترک جان و تن را آزار می‌دهد.

وی بیان داشت: تدابیر معیوبی که این افراد داشتند یکی دیگر از ویژ‌گی‌های مشترک آن‌ها بود که مشکل فتنه را چند برابر می‌کرد.

نیکخو عنوان کرد: رفتار خواص دو ممیزی دارد و این افراد معمولا گستره و عمق مردم را همان گستره‌ ستاد انتخاباتی خود و افرادی که در آن فعالیت دارند می‌دانند و چیزی که درونیات خودشان است به مسائل عمومی کشوری تسری می‌دهند که این ضایعه بزرگی است.

وی اظهار داشت: این افراد معمولا برای اینکه در رأس حکومت نیستند ناراحت بوده و مردم را ناراحت می‌دانند و از زندگی فردی و اجتماعی خود دلگیر هستند، احساسی که خود دارند را به جامعه تسری می‌دهند و در تصمیم‌گیری نیز دچار اشتباه می‌شوند.

نیکخو افزود: چرا موسوی فکر می‌کرد برنده است، به این دلیل که اطراف خود را همه مردم می‌دانست و مردم تهران را مردم کشور می‌دانست و فکر می‌کرد ستادش کشور است؛ این‌گونه توهمات توهم پیروزی است و کسی که توهم پیروزی دارد و پیروز نشده است باید یک عنصر را جایگزین آن کند که آن توهم تقلب بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وقتی توهم تقلب ایجاد می‌شود معضلی برای انتخابات ایجاد می‌کند که چندین ماه طول می‌کشد تا بتواند آب بریزد روی آتش فتنه و آن را خاموش کند.

وی افزود: پیشینه تقلب شاید برای نخستین بار در زمان کاندیدا شدن آقای خاتمی برای انتخابات از سوی آقای هاشمی مطرح شد و پس از آن در تمام انتخابات‌ها عنصر تقلب را مطرح می‌کند، از طرفی مقام معظم رهبری مستحکم می‌فرمایند، نگویید تقلب و ... اما هاشمی اصرار دارد بر عنصر تقلب؛ آخرین انتخابات مربوط به خبرگان رهبری بود که آقای هاشمی، آقای جنتی را برنمی‌تابد و برای رأی‌آوری خودش عنصر تقلب را در همه انتخابات‌ها مطرح می‌کند و تذکرهای رهبری شاید از شدت این موضوع کم کرد اما آقای هاشمی را به این نتیجه نرساند که ادامه ندهد.

نیکخو بیان داشت: موارد متعددی راجع به فتنه 88 وجود دارد و میرحسین از کسانی که آن‌همه خسارت وارد کردند با عنوان شهید نام برد، این عناصر به دلیل روحیه‌ای که دارند به شدت روی اطرافیان خود اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: چه اتفاقی می‌افتد که حرف میرحسین موسوی، عناصر بیرونی، کروبی و ... یکسان می‌شود چرا  به تذکرات آقا توجهی نمی‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: سخنان رهبری را رها نکنیم چراکه نشانه، پرچم و شاخص است اگر بخواهیم راه را گم نکنیم باید از سخنان ایشان استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب تشریح کرد: عناصر بیرونی جهت می‌دهند مقام معظم رهبری گفتند شروع کننده خودتان هستید اما جهت دهنده نیستند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات چهارمحال و بختیاری تبیین کرد: پیچیدگی‌های فتنه مایه‌اش کجاست؟ رهبری فرمودند ریشه‌اش در قدرت مولفه مردم و نظام ما است که مردم بدون دستور جایی که فکر کنند نقطه حضور است در مقام دفاع از نظام بر می‌آیند؛ آمریکایی‌ها این مولفه‌ها را فهمیده‌اند که مردم این قدرت را دارند و دشمنی آمریکا را به روشنی می‌بینند و ما باید بند خواص را باید از سر نظام باز کنیم و باید آن‌ها بروند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
۰
۰
هاشمی راس فتنه بود . چرا خودمان را گول میزنیم .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها