کد خبر: ۴۰۷۲۶۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۱۱ دی ۱۳۹۵
برخی از کسانی که فتنه به‌راه انداختند یا با جریان فتنه همراهی کردند همچنان بر مواضع خود و تحلیل‌های نادرست و مغرضانه خود اصرار دارند و بسترهای نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، «علی‌محمد نائینی» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در روزنامه «جوان» نوشت:

خداوند دانا و توانا را سپاس که یکبار دیگر در هفتمین سالروز پاسداشت حماسه نهم دی، امت اسلامی با بصیرت، عزم راسخ و شور و نشاط انقلابی و پیوند مستحکم خود را با امام امت در برابر جهانیان به نمایش گذاشت. حضور گسترده مردم ایران در برنامه‌های امسال نشان داد که خط بصیرت، روح و تفکر انقلاب اسلامی همچنان زنده و بالنده است. دقیقاً آنچه امروز به‌عنوان فتنه جدید هدف قرار گرفته است. فتنه جدید استحاله روحیه انقلابی در مردم ایران است. بی جهت نیست که فتنه گرانی که همچنان در کشور حیات سیاسی دارند، به‌دنبال بایکوت روزها و مناسبت‌های انقلاب باشند. فعالیت خودجوش و فراگیر امسال در هفتمین سالگرد پاسداشت حماسه نهم دی که با یادآوری امام عزیز و گرانقدر امت اسلامی مقام معظم رهبری آغاز گردید، نشان داد که نهم دی به‌عنوان یک خاطره پرشکوه تاریخی همواره مورد توجه آحاد ملت ایران بوده و هرسال با شور و هیجان و برنامه‌های متنوع‌تری برگزار خواهد شد.

سپاس و تشکر از امت اسلامی بصیر و لحظه‌شناس که با لبیک به فراخوان امام خود در ماندگار نمودن حماسه نهم دی با عزم راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی در هفتمین سالگرد آن روز خاطره‌انگیز تاریخ انقلاب اسلامی به میدان آمدند و زنده بودن روحیه و تفکر انقلاب اسلامی و مردمسالاری دینی را در چهره درخشان خود به جهانیان و فتنه گران نشان دادند. حقیقتاً حضور گسترده مردم ایران در برنامه‌های امسال نشان داد که خط بصیرت همچنان زنده و فعال است. حماسه نهم دی در خاطره ملت ایران تاریخ‌ساز و ماندگار شد و حیات و بالندگی انقلاب اسلامی را به تصویر کشید و مشت محکمی بر دهان همه کسانی زد که در سال 88 آرزوی پایان نظام جمهوری اسلامی را داشتند. در این روز اراده و وحدت یک ملت به صورت یکپارچه به نمایش گذاشته شد و به خطرناک‌ترین جنگ علیه نظام و پیچیده‌ترین فتنه پایان داد که اگر فتنه به اهداف شوم خود می‌رسید، امروز یا از نظام جمهوری اسلامی و تفکر انقلاب خبری نبود یا ایران اسلامی به بی ثبات‌ترین کشور منطقه تبدیل می‌شد. این روز، به‌عنوان روز بصیرت و میثاق عاشورایی مردم عزیز ایران اسلامی با ولایت در تاریخ ماندگار شد.

امروز کشور در آستانه انتخابات مهم و جدیدی قرار دارد. متأسفانه همچنان جریان فتنه فعال است. برخی از کسانی که فتنه به‌راه انداختند یا با جریان فتنه همراهی کردند همچنان بر مواضع خود و تحلیل‌های نادرست و مغرضانه خود اصرار دارند و بسترهای نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند و فرهنگ و تفکر انقلابی را در جامعه هدف قرار می‌دهند و همچنان در برابر دولتمردان فاسد غربی سر تعظیم فرود آورده و به آنها اعتماد می‌کنند و نسخه پیشرفت کشور را هضم شدن در هاضمه استکبار جهانی می‌دانند و قدرت درونی نظام را که جلوه‌ای از آن حماسه نهم دی بود، باور ندارند.

حماسه نهم دی الگوی کارآمدی برای مواجهه با چالش‌های جدید است. امروز پاسداشت حماسه نهم دی جلوگیری از نفوذ مجدد جریان فتنه در بستر انتخابات پیش رو است. جریان مؤمن انقلابی باید با قدرت، روز افزون‌تر و همراه با ابتکار و خلاقیت اقدامات تبیینی و بصیرت‌افزای خود را گسترش دهد. تجربه فتنه 88 نشان داد که حرکت بر خط بصیرت یک نیاز مستمر و همیشگی است و برنامه‌های تبیینی و تحلیلی در طول سال برای مقابله با استراتژی نفوذ فکری و فرهنگی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. تبلور بزرگداشت حماسه نهم دی در امسال بیش از سال‌های گذشته و از جلوه‌های ویژه‌ای برخوردار بود. استقبال مردمی از برنامه‌ها، آنچنان گسترده بود که واکنش و خشم دشمنان نظام و فتنه‌گران داخلی را برانگیخت و در سایت‌ها و رسانه‌های خود با حرف‌های تکراری آشکار ساختند. امسال با نگاهی متفاوت و متناسب با شرایط، برنامه‌ها و تلاش‌ها گسترده‌تر شد. تلاش‌ها در شرایطی انجام شد که برخی به‌دنبال پاک‌کردن این مناسبت و خاطره زیبای تاریخی آن بودند. خط بایکوت و انکار حماسه نهم دی، مردم ایران را برای پاسداشت مردمی و گسترده این مناسبت مصمم‌تر کرد.

حضور مردم در برنامه‌های امسال در سراسر کشور پرشورتر بود. اقدامات ابتکاری مردمی و افزایش محصولات هنری و رسانه‌ای و تجمع‌های مردمی بصیرت افزا در بزرگداشت حماسه نهم دی نشان داد، ظرفیت مردمی گسترده‌ای برای ناکام ساختن فتنه‌های جدید در کشور وجود دارد. اقدامات موثر ستادهای بزرگداشت حماسه نهم دی استان‌ها و شهرستان‌ها برای هماهنگی برنامه‌ها در خور تقدیر و تشکر است. برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها 10 روز و برخی یک هفته برنامه‌های متنوع تبیینی و بصیرتی با مخاطب قرار دادن اقشار مختلف جامعه تدارک دیدند. بخش مردمی ستاد بزرگداشت نهم دی امسال با تنوع برنامه فعال تر شد. برخی از کارهای امسال مانند؛ نشست‌های تبیینی تحلیلی بصیرت افزا در طول حدود یک هفته در سراسر کشور، تولیدات جدید هنری، رسانه‌ای، تجسمی، نمایشگاهی، تألیف کتب جدید، همایش‌های علمی، مقالات یادداشت‌های جدید، اقدامات ویژه خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری، اقدامات ابتکاری، خودجوش و جریان‌ساز جبهه مؤمن فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، تبلیغات گسترده محیطی در فضای بصری کشور حتی در روستاها در مورد نهم دی، هفتمین جشنواره مردمی عمار، سومین جشنواره مردمی تجسم بصیرت، و همایش نکوداشت فعالان جبهه مردمی «علمداران بصیرت» و رونمایی از آثار جدید هنری و رسانه‌ای بخشی از برنامه‌هایی بود که امسال مورد توجه قرار گرفت. ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی اعلان می‌دارد؛ دبیرخانه مرکزی و استان‌های این ستاد در طول سال برای دریافت ایده‌ها و برنامه‌های جدید و نوآورانه فعال است.

از همه خطبا و مبلغان دینی محترم، ائمه جمعه و جماعات محترم، حوزه‌های علمیه، اساتید گرانقدر دانشگاه‌ها، تحلیلگران محترم سیاسی، مدیران انقلابی و فعال فرهنگی، مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی، فعالان جوان در جبهه مردمی انقلاب اسلامی، مدیران محترم رسانه‌ای، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، شهرداری‌ها، نهادهای فرهنگی تبلیغی انقلاب به ویژه؛ خطبا و مبلغین، تحلیلگران سیاسی و فرهنگی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران، خبرگزاری‌ها، سازمان‌ها و مراکز مردم نهاد فعال فرهنگی، سپاسگذاری و تقدیر می‌گردد. از خداوند متعال عزت، سربلندی و توفیقات روز افزون برای ملت با بصیرت ولایتمدار ایران اسلامی مسئلت می‌کنیم.

*رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها