کد خبر: ۴۰۷۵۷
زمان انتشار: ۰۳:۱۸     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
کیهان: جمعي از فعالين اصلاح طلب حضور اپوزيسيون خارج نشين در الجنادريه را محكي بر صداقت آنها در خصوص دموكراسي دانسته و گدايي از پادشاه عربستان را نشانه بدبختي ارزيابي كردند.
روز دوشنبه خبري مبني بر حضور 2 نفر از فعالين ضدانقلاب در ضيافت شاه عربستان در الجنادريه منتشر شد. در اين خبر آمده بود كه دستگاه امنيتي رژيم سعودي علاوه بر كمك 18ميليون دلاري به اين فرد، به وي وعده داده تا باگسترده كردن بخش فارسي شبكه العربيه، تعدادي از عناصر رسانه اي وابسته به اين گروه را به كارگيري كند.
در همين رابطه علي اكبر اولياء درباره خبر حضور عطاء الله مهاجراني و ديگر عناصر ضدانقلاب در بيست و هفتمين جشنواره ميراث فرهنگي عربستان كه با حضور پادشاه اين كشور برگزار شد، گفت: كسي كه سراغ پادشاه عربستان برود خيلي آدم بدبختي است چون حكومت عربستان دست نشانده آمريكا است و همچنين پائين ترين كشوري كه از نظر شاخص هاي دموكراسي مي توان تعريف كرد، عربستان است.
اين نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم خاطرنشان كرد: حضور اپوزيسيون خارج نشين در اين مراسم محكي براي صداقت افرادي است كه در ظاهر از آزادي و دموكراسي دم مي زنند اما در عمل راه ديگري مي روند.
حجت الاسلام قدرت الله عليخاني هم در واكنش به خبر حضور عطاء الله مهاجراني و ديگر عناصر ضدانقلاب در بيست و هفتمين جشنواره ميراث فرهنگي عربستان كه با حضور پادشاه اين كشور برگزار شد، گفت: سعودي مدتهاست كه كمر همت عليه جمهوري اسلامي ايران بسته و كشورهاي منطقه را هم تحريك مي كند و متأسفانه از پشت به ما خنجر زده و مي زند. هر چند تا بحال توطئه هاي سعودي ها نتوانسته كاري را از پيش ببرد ولي بالاخره از دشمن نبايد بيشتر از اين انتظار داشت.
عليخاني در پاسخ به اينكه «حضور مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات در ضيافت شاه سعودي را چگونه تحليل مي كنيد؟» گفت: اولاً چيزي در اين رابطه نديده ام اما مي دانم كه سعودي ذاتاً دارد خباثت مي كند. بعد هم چيزي نديده ام كه بخواهم در رابطه با كسي صحبت كنم.
مصطفي كواكبيان دبيركل حزب اصلاح طلب مردمسالاري و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با بيان اينكه فيلم و عكسي از حضور اپوزيسيون هاي خارج نشين در ضيافت شاه سعودي نديده است، تحليل اين حضور را به زماني موكول كرد كه اين فيلم را روايت كند.
صادق زيباكلام نيز در همين زمينه عنوان كرد: اگر بنده به مراسم رياض مي رفتم و در اين مراسم عليه تشيع و نظام جمهوري اسلامي مطلبي گفته مي شد به آن اعتراض مي كردم و يا حداقل از مواضع جمهوري اسلامي دفاع و به رفتار عربستان در بحرين اعتراض مي كردم.
وي در ادامه گفت: بنده با خيلي از نقطه نظرات آقاي نوري زاده مخالفم همانطور كه ايشان هم با نظرات من مخالف هستند؛ بنده با برخي رفتارهاي آقاي دكتر مهاجراني مخالف هستم اما اين بحث، بحث ديگري است اما صرف شركت در مراسم الجنادريه را عيب نمي دانم.
افشاي شيطنت هاي آل سعود
عليه ايران
در اين رابطه يكي از فعالان سياسي سعودي از برخي ديگر از شيطنت هاي رياض عليه ايران از جمله افتتاح دفاتري براي مخالفان تهران در قاهره پرده برداشت.
«حمزه الحسن» از فعالان سياسي عربستان سعودي با اشاره به دعوت رياض از اپوزيسيون خارج نشين جمهوري اسلامي ايران و عضو شوراي موسوم به سبز در جشنواره ميراث فرهنگي اين كشور به فارس گفت: دربار سعودي با دعوت از مخالفان جمهوري اسلامي در حقيقت راه را براي اينكه ديگران هم مقابله به مثل كنند باز كرد.
وي با اشاره به تلاش هاي خاندان سعودي در اعمال تحريم ها بويژه تحريم نفت عليه تهران، گفت: به نظر مي رسد كه رژيم سعودي از قدرت روزافزون ايران و استقبال ملت هاي منطقه از گفتمان انقلاب ايران به هراس افتاده و گمان مي كند با حمايت از اپوزيسيون تهران مي تواند جمهوري اسلامي را تضعيف كند، غافل از اينكه چنين اقداماتي براي رياض بسيار گران تمام خواهد شد.
الحسن با اشاره به گسترش اعتراضات مردمي مناطق شرق عربستان سعودي، خطاب به دولتمردان كشورش گفت: وقتي خانه تان از شيشه ساخته شده باشد، به سوي خانه هاي ديگران سنگ پراني نكنيد، زيرا با اولين سنگي به سوي خانه شيشه اي تان پرتاب شود، ديگر منزلي برايتان نخواهد ماند.
اين فعال سياسي سعودي يكي از اهداف جشنواره «الجنادريه» را تلطيف چهره پادشاه عربستان در اذهان عمومي خواند و افزود: پادشاه سعودي در حالي از مخالفان تهران حمايت مالي و رسانه اي مي كند و از فرهنگ دم مي زند كه همگان مي دانند كه وي از عقب مانده ترين مخلوقات بوده و حتي نمي تواند مطلبي را درست بخواند زيرا او حتي نتوانست دوره ابتدايي را به اتمام برساند. وي از افتتاح دفاتري براي مخالفان ايراني با پشتيباني مالي سعودي ها در قاهره پرده برداشت و افزود: حمايت مالي رياض از معارضان ايراني موضوع جديدي نيست بلكه مدت هاست كه شاهد حمايت هاي مالي سعودي از اپوزيسيون خارج نشين ايراني هستيم.
اين فعال سياسي سعودي با غيراخلاقي دانستن اقدامات رياض در حمايت مالي از مخالفان يك نظام اسلامي و همسايه، احتمال تشديد اين اقدامات از سوي كشورش در آينده نزديك را پيش بيني كرد و افزود: هر چه درها به ويژه در موضوع سوريه به روي سعودي ها بسته شود به همان ميزان فشارها بر تهران را نيز افزايش مي دهند.
وي رياض را ابزار سياست خارجي آمريكا دانست و گفت: اقدام سعودي در دعوت از مخالفان تهران در راستاي سياست هاي آمريكا مبني بر لزوم حمايت از مخالفان نظام اسلامي ايران صورت مي گيرد.
الحسن با اشاره به انتشار اخباري مبني بر كمك 18 ميليون دلاري دربار سعودي به اپوزيسيون ايران و وعده رياض به راه اندازي شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان گفت: رژيم سعودي مي خواهد ايران را از دو ناحيه فرهنگي مورد تهاجم قرار دهد.
وي تأكيد كرد: از جمله سياست هاي خصمانه رياض عليه ايران مي توان به فتنه انگيزي مذهبي همانند آنچه كه در شبكه فارسي زبان وصال دنبال مي شود و همچنين ترويج فساد غربي اشاره كرد كه اكنون در ترجمه فيلم هاي غربي به زبان فارسي در شبكه «ام بي سي فارسي» مشاهده مي كنيم. علاوه بر اين ده ها شبكه انحرافي ديگر براي ايرانيان پخش مي شود.
صفارهرندي: مهاجراني پول خون مردم بحرين را گرفت
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه پولي كه مهاجراني از حكام آل سعود گرفت، پول خون مردم بحرين بود، تصريح كرد كه اصلاح طلبان به اجنبي ها متوسل شده اند.
محمدحسين صفار هرندي مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حضور مهاجراني در اجلاس الجنادريه و در ضيافت حكام آل سعود افزود: خطاي استراتژيك شاخه اي از اصلاح طلبان از زماني شروع شد كه خيال كردند با كمك گرفتن از عناصر بيروني (ضد انقلاب و دشمنان خارجي) مي توانند معادله قدرت را به نفع خود رقم بزنند، يعني احساس مي كنند كه اگر به طور طبيعي در رقابت، نتيجه اي به دست نمي آورند، سعي مي كنند از اين طريق وزن خود را افزايش دهند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه گره زدن سرنوشت خود به اجنبي ها در ايران جواب نمي دهد، تصريح كرد: توسل به اجنبي در نگاه مردم ما آنقدر كثيف است كه براي زمين خوردن يك گروه سياسي كافي است كه ثابت شود اين گروه همپيمان اجنبي شده است.
صفارهرندي ادامه داد: اگر اين فرد (مهاجراني) براي تقويت وزن جبهه سياسي خود به مرتجع ترين نظام منطقه و بي بتّه ترين ديكتاتورهاي عالم متوسل مي شود و خود را به آنها مي فروشد؛ در اين جاست كه نفرت مردم چند برابر مي شود. مشاور فرهنگي سپاه پاسداران همچنين با بيان اينكه «مهاجراني فقط يك فرد نيست و نماينده يك ذائقه جمعي و يك جريان اپوزسيون در مقابل جمهوري اسلامي ايران است»، بر اين نكته نيز تأكيد كرد كه حضور اين قبيل افراد در مراسم الجنادريه تصادفي نيست.
وي با بيان اينكه بخشي از جريانات مخالف نظام كه برخي از آنها هم كسوت اصلاح طلبي درون نظام را بر تن كرده اند، معتقد هستند كه كمك گرفتن از اجنبي مجاز است، يادآور شد: اين آدم ها بايد خجالت بكشند كه با مدعاي دموكراسي دست به دامن اوباش سعودي شده اند كه تاكنون حتي يك انتخابات هم در كشور خودشان برگزار نكرده اند.
سردبير سابق روزنامه كيهان همچنين با اشاره به اينكه اين دفعه اولي نيست كه برخي پول ها در اين قبيل مراسم به اپوزسيون ضد انقلاب داده شده است؛ گفت: سران اينها مثل سروش و بقيه نيز پول هايي از اين قبيل را از CIA دريافت كرده بودند و بعد هم كه مدارك اين پول هاي اعطا شده توسط خود آمريكايي ها منتشر شد، آمدند گفتند اين پول ها دستمزد تلاش هاي آزاديخواهانه ما و اقداماتي بوده است كه ما براي حقوق بشر در ايران انجام داده ايم. صفار هرندي تأكيد كرد: اين پولي كه اينها از سعودي ها گرفتند، در واقع حق السكوتي است كه در برابر كشتار انبوه مردم در عربستان و بحرين دريافت كرده اند. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: مهاجراني در واقع پول خون مردم بحرين را از عبدالله سعودي گرفته است و من اگر روزي مي خواستم در اين زمينه پيش بيني داشته باشم، هرگز تا اين اندازه سقوط را براي او متصور نبودم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها