کد خبر: ۴۰۷۸۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۵ دی ۱۳۹۵
یادداشت اختصاصی دکتر حسن نيلي در پایگاه ۵۹۸:
در زماني که کشور نيازمند حمايت از توليدات داخلي است، جريان هايي در شبکه هاي مجازي و حقيقي بصورت نظام يافته به بي اعتماد کردن مردم نسبت به توليدات داخلي دامن مي زنند. دشمن از اين رهگذر به دست آوردهاي مورد نظر خود دست خواهد يافت. فراموش نکنيم که ما در يک جنگ نرم گسترده در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي بسر مي بريم.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، در زماني که کشور نيازمند حمايت از توليدات داخلي است، جريان هايي در شبکه هاي مجازي و حقيقي بصورت نظام يافته به بي اعتماد کردن مردم نسبت به توليدات داخلي دامن مي زنند. خودرو هاي داخلي از نظر کيفيت بسيار متفاوت از آنچيزي است که مورد انتظار ملت ايران است، ولي سئوال اين است که چرا کمپين نخريدن خودرو درست در زماني که برجام مي خواهد امضاء شود راه مي افتد؟!

وعده اي از مردم و رسانه ها نيز دراين عرصه نقش آفريني مي نمايند. دشمن به دنبال فشار اقتصادي به کشور است، روش رسيدن به اين هدف چه از راه تحريم ها باشد، چه از راه بي اعتماد کردن به توليدات داخلي که نتيجه آن تعطيلي کارخانه ها و واحدهاي توليدي است، برايش فرق نمي کند.

دشمن از اين رهگذر به دست آوردهاي مورد نظر خود دست خواهد يافت. فراموش نکنيم که ما در يک جنگ نرم گسترده در عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي بسر مي بريم. در اين عرصه گاهي نيروهاي خودي عامل رسيدن دشمن به اهداف مورد نظر مي شوند، بدون آنکه متوجه باشند. اين از پيچيدگي هاي نبردهاي امروز است. يک پرده از اين نبرد و پيچيدگي آن در فتنه 88 در کف خيابان ها با آتش زدن سطل آشغال ها خودنمايي مي کرد و يک پرده آن در عرصه اقتصادي بي اعتماد کردن مردم نسبت به توليدات داخلي است.

مثلا شايع شده است که در مرغ گوشتي جهت افزايش سرعت رشد، هورمون مصرف مي شود. اينقدر اين شايعه گسترش پيدا کرده است که در برخي از لايه هاي مردم به باور عمومي تبديل شده است. چند نفر مسئول بي سواد و افراد نا آشنا با صنعت پرورش طيور نيز در اين تنور دميده اند. غافل از اينکه استفاده از هورن در طيور گوشتي و تخمگذار عملي نيست. ممکن است، ولي به دلايل متعدد عملي نيست. از همه مهمتر اينکه اقتصادي نيست.

اولا هورموني براي رشد سريع متناسب با پرندگان در بازار قابل دسترسي نيست، و اگر بخواهند از هورمونهاي مورد استفاده در ساير گونه ها استفاده کنند، به هيچ وجه اقتصادي نيست. به عبارتي اگر بخواهند با هورمون جوجه گوشتي را پرورش دهند، قيمت هر کيلو گوشت آن چند ده هزار تومان خواهد شد و يک قطعه مرغ دوکيلويي را بايد حدود صد هزار تومان خريداري کرد. يا مثلا راجع به شير شايعات زيادي در محافل شنيده مي شود، اين درحالي است شير توليدي در کشور از نظر کميت و کيفيت بسيار متفاوت از يکي دو دهه قبل است.

بار ميکروبي شير توليدي در کشور در طي يک دهه گذشته به شدت کاهش يافته و دامداري هاي صنعتي به انواع وسايل سرد کننده و حمل و نقل استاندارد شير مجهز شده اند. بنابر اين نبايد به شايعاتي که به سادگي در خصوص کيفيت محصولات داخلي مطرح مي شود دامن زد. وظيفه صدا وسيما و رسانه ها بيش از مردم عادي است.

وقتي يک وزيري مطلبي را در خصوص شير توليدي رسانه اي مي کند که واقعيت ندارد، به يک باره مصرف شير و لبنيات در کشور نزديک صفر مي شود. اين درحالي است که جامعه به دليل کم مصرف کردن شير دچار بيماريهاي متعددي مي شود. در شير حداقل سه آنتي اکسي دان قوي و شناخته شده وجود دارد که ضد سرطان است. ويتامين A, ويتامين D و ويتامين E. به غير از پروتئين و ساير ريز مغزي ها که بسيار براي بدن ضروري مي باشند.

* دکتر حسن نيلي احمدآبادي استاد دانشگاه اصفهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
۰
۰
جناب نیلی یعنی می خواهید بفرمائید اقای ترکان که در جایگاه مشاورت رئیس جمهوری قرار دارند وقتی میگویند ایرانی ها فقط بلد هستند آبگوشت بز باش درست کنند در حقیت همراهی می نمایند با شیطان بزرگ در راستای تحریم ایران؟؟؟ اگر اینگونه است که خوشا به حال مردم!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها