کد خبر: ۴۰۷۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

مهدي كوچك‌زاده به عنوان عضو جبهه پايداري، مصطفي كواكبيان به عنوان دبير كل حزب مردم‌سالاري و زهره الهيان عضو جبهه متحد اصولگرايان، در نشستي با عنوان «مجلس در راس امور است، نه كاخ قدرت و ثروت» كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه صنعتي‌شريف برگزار شد، به مناظره پرداختند.

به گزارش ايسنا، در ابتداي اين نشست، مهدي كوچك‌زاده ـ نماينده مجلس و عضو جبهه پايداري ـ اظهار كرد: يكي از ابزارهاي جنگ نرم عليه ما، رسانه است و در اين عرصه، يكي از شيوه‌هايي كه همواره به كار گرفته شده، مطرح كردن حرف‌هاي بدون مبنا است؛ به اين معنا كه هركس هرچه را شنيده است بازگو كند و در روايتي از علي(ع) داريم كه در مورد دروغ‌گو همان بس كه هر آنچه را كه بشنود، بازگو كند.

وي با اشاره به بحث‌هاي اخير ميان رحيمي معاون اول رييس‌جمهور و توكلي نماينده مجلس شوراي اسلامي، گفت: برخي سايت‌ها در مطلبي، براي جنبش دانشجويي تعيين تكليف كرده بودند كه وااسلاما به آقاي توكلي كه خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادي است، حمله شده است. كاري به صحت حرف هيچ يك از آقايان توكلي و رحيمي ندارم، اما بايد بگويم اگر مي‌خواهيد عاقبت به خير شويم، بايد اخلاق اسلامي را رعايت كنيم و طبق فرموده مقام معظم رهبري، چيزي را كه به اثبات قضايي نياز دارد، اگر راست هم باشد، نگوييم.

كوچك‌زاده با بيان اينكه "مي‌دانم متهم به دفاع از هاشمي و جريان انحرافي مي‌شوم"، گفت: من مخالف سرسخت هاشمي هستم اما با كساني كه مي‌گويند كرمان براي ايشان است، مخالفم؛ چراكه اين حرف پوچي است. ما مواضع ايشان را تحليل مي‌كنيم و به او مي‌گوييم كه ما ديگر كاري با شما نداريم يا در مورد جريان انحرافي، آقاي نادران نسبتي به ايرانيان خارج نشين دادند و گفتند كه در فلان هتل مرتكب فساد و فحشا شدند و آقاي زاكاني هم گفت كه براي هر عنصر جريان انحرافي يك تا سه ميليارد خرج كرده‌اند. اين رويه منحوس را كه هر كسي، هرچيزي مي‌شنود و در مورد هر كسي كه باشد، به زبان مي‌آورد، قبول ندارم. اين مساله از دوران اصلاحات توسط عده‌اي تحت عنوان آزادي‌بيان مشروعيت پيدا كرد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: برخي بر اين باورند كه سياسي بودن بر اين معنا است كه هر كسي در هر موضوعي حرف بزند و آبروي ديگران را ببرد. يكي از مهم‌ترين دلايل جدا شدن من از دوستان، همين رويه‌اي بود كه در پيش گرفته بودند. من نمي‌گويم كه دولت دچار اعوجاج نشده است، اما خودتان قضاوت كنيد كه هفت سال به طور مرتب خدمت مي‌كرد و همان كساني كه ادعاي عدالت و ولايت داشتند، آن را كوبيدند. ‌سياسي بودن به معني پرت كردن هر حرف بي‌حساب، آن هم بدون فكر كردن به عواقب آن، نيست.

در ادامه اين نشست، مصطفي كواكبيان نماينده مجلس شوراي اسلامي و دبيركل حزب مردم‌سالاري، ضمن تاكيد بر ضرورت رعايت اخلاق انتخاباتي تصريح كرد:‌ در يك رقابت، مهم‌ترين مساله عدالت است كه اين اتفاق چه در مساله نظارت، چه در اجرا، چه در رسانه‌ها و بويژه صداوسيما و امكانات بيت‌المال بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه "بخشي از بي‌عدالتي‌ها به قانون برمي‌گردد"، افزود: قانون ما پر از اشكال است. من معتقد بودم كه در مجلس هشتم مي‌شد قانون انتخابات را اصلاح كنيم اما متاسفانه اين فرصت پيش نيامد. كمتر از 17 روز به انتخابات باقي مانده و ما هنوز نمي‌دانيم كه چگونه ليست‌مان را تكميل كنيم، در حالي كه برخي پوستر‌هاي‌شان را هم چاپ كردند.

كواكبيان با اشاره به تشكيل هيات‌هاي نظارت بر انتخابات از سوي قوه قضاييه گفت: اين‌بار قرار است قوه قضاييه با تشكيل ستادي، برخلاف انتخابات گذشته، فعال‌تر عمل كند و اين اقدام مثبتي است. معتقدم بزرگ‌ترين عامل موثر در حاكم شدن اخلاق اسلامي در امر انتخابات، رعايت مرّ قانون است؛ هرچند كه مشكلاتي در آن وجود دارد و دور زدن قانون، بزرگترين بي‌اخلاقي است. التزام به نظام و ولايت هم بايد از همين مبنا شروع شود.

وي خاطرنشان كرد: با حاكم شدن اخلاق اسلامي مي‌توان يك انتخابات پرشور و نشاط داشت. امام(ره) همواره تاكيد مي‌كردند كه نيازي نيست براي تبليغ خود، ديگران را تخريب كنيد بلكه از خودتان و برنامه‌هاي‌تان بگوييد.

اين نماينده مجلس با اشاره به صحبت‌هاي كوچك‌زاده در مورد نقل قول‌هايي از برخي سايت‌ها، گفت: به نظر من اين كار، نشاني غلط دادن است. ما بايد مجلس هشتم را نقد كنيم و برنامه‌هاي‎مان را براي مجلس نهم بگوييم. اين مشكلي كه آقاي كوچك‌زاده به نام دروغ‎گويي مطرح كردند، حرف درستي است اما اين‌كه مي‌گويند دروغ‎گويي از دوره اصلاحات شروع شد، درست نيست. بايد ببينيم چه كساني وعده دادند و عمل نكردند. هيچ‌كس نمي‌گويد كه ماست من ترش است و هيچ‌كس هم انتقاد از خويش را نمي‌پذيرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه، كوچك‌زاده صحبت‌هاي خود را اين‌طور ادامه داد كه "چون آقاي كواكبيان آدم خوش‌گوشتي است با او مزاح مي‌كنم والا با اكبر اعلمي اين طور صحبت نمي‌كنم. آقاي كواكبيان خودش مي‌داند كجا ايستاده و به همين خاطر زياد سفت نمي‌ايستد."

كواكبيان هم خطاب به كوچك‌زاده پاسخ داد كه "من نمي‌گويم مزه گوشت تو چطور است چون همه مي‌دانند". كوچك‌زاده هم خطاب به مجري برنامه گفت زمان‌ صحبت هركس را مشخص كنيد كه كواكبيان دوباره خطاب به وي گفت: مجري خودش مي‌داند چه كار كند؛ اينجا هم مي‌خواهي رييس‌بازي در بياوري؟

در ادامه، كوچك‌زاده در پاسخ به اين پرسش مجري برنامه كه "آيا جبهه پايداري برنامه‌اي براي كميسيون‌ها دارد يا نه؟" گفت: هر كميسيون 23 عضو دارد. اگر تركيب مجلس، تركيبي باشد كه حرف ما را بپذيرد، طبيعتا در كميسيون‌ها نيز راهنمايي‌هاي ما مورد پذيرش قرار خواهد گرفت. يكي از ضعف‌هاي مجلس اين است كه در آن اگر 15 نفر طرحي را امضا كنند، آن طرح مورد بررسي قرار مي‌گيرد اما اينكه اولويت دارد يا نه، مشخص نيست. هركس بگويد كه اگر در انتخابات برنده شويم، كميسيون‌ها را از حالت فعلي خارج مي‌كنيم، دروغ گفته است. اگر ما از 290 كرسي مجلس، 200 كرسي را به دست آوريم آن وقت مي‌توان گفت كه كميسيون‌ها را هدايت و برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

وي با اشاره به تاثير هيأت رييسه مجلس در بررسي برنامه‌ها و طرح‌هاي مجلس اظهار كرد: من و آقاي رسايي طرحي را نوشتيم (در مورد لغو حقوق مادام العمر مقام‌هاي سياسي) اما آقاي باهنر جلوي آن را گرفت و گفت آنچه آقاي ابوترابي مي‌گويد، بهتر است. من خطاب به آقاي ابوترابي گفتم كه اگر قدرت دست ما باشد به شما نشان مي‌دهم كه قانون‌گرايي يعني چه. البته رسانه‌ها اين مطلب را به گونه‌اي كه دل‎شان مي‌خواست انعكاس دادند.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: اگر مانند اين مجلس، دهان‌مان را در مجلس نهم هم ببندند، تضمين نمي‌دهم كه بتوانم برنامه‌هايم را محقق كنم.

در ادامه، كواكبيان با اشاره به صحبت‌هاي كوچك‌زاده مبني بر اينكه "اگر بتوانيم 200 كرسي از مجلس را به دست آوريم، مي‌شود كاري كرد"، گفت: آرزو بر جوانان عيب نيست چه برسد به پيش‎كسوتاني مثل كوچك‌زاده.

اين نماينده مجلس با اشاره به مساله تركيب هيات رييسه مجلس افزود: يكي از مشكلات اصلي مجلس، تركيب هيأت رييسه است كه از مجلس ششم شروع شد و ما به آن نقد داريم؛ چراكه خارج از جريان اكثريت در هيأت رييسه مجلس برتافته نمي‌شود و اين مساله در مجلس هفتم و هشتم نيز تكرار شده است.

وي خاطر نشان كرد: بسياري از مسائل كشور را مي‌توان با تفاهم حل كرد اما برخي به صورت حذفي فكر مي‌كنند و فقط مي‌خواهند طرف مقابل‌شان نباشد اما بايد توجه داشت كه ديگران هم حق دارند. درست است كه در كميسيون‌ها، افراد راي مي‌دهند اما هيأت رييسه نقش دارد. براي مثال، خود من را تا هفت ماه به كميسيون امنيت راه نمي‌دادند.

كواكبيان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه "آيا اصلاح‌طلبان انتخابات را تحريم كرده‌اند يا نه؟" گفت: دو ديدگاه در بين اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات وجود داشت. يك عده بر اين باور بودند كه بايد وارد شويم و ليست هم بدهيم و مسائل انتخابات گذشته را به اين انتخابات گره نزنيم، اما نظر يك عده ديگر از دوستان اين بود كه ليست سراسري نمي‌دهيم. اين مساله در شورا هم راي‌گيري شد و اكثريت گفتند ليست ندهيد.

وي افزود: داشته‌هاي ما اندك است و به همين دليل در تهران نمي‌توانيم بيشتر از 15 نفر براي ليست‌مان انتخاب كنيم، مگر اين كه آقاي كوچك‌زاده را در ليست‌مان قرار دهيم.

كوچك‌زاده هم خطاب به كواكبيان، گفت: در مواضع سياسي آقاي كواكبيان اعوجاج زياد است و من بناي جواب دادن به ايشان را ندارم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره نقش برخي افراد در جبهه پايداري، اظهار كرد: درباره اينكه نقش آقاي محصولي در جبهه پايداري چيست، بايد بگويم كه در جبهه پايداري هيچ‌كس ذره‌اي بر ديگري برتري ندارد و تنها تحت ارشاد آيت‌الله مصباح حركت مي‌كنيم. ما حزب نيستيم و جبهه‌ايم. اموال آقاي محصولي هم اگر نامشروع بود، بگوييد رسيدگي كنند. ايشان نه پولي به جبهه پايداري داده است و نه انتظاري در اين باره وجود دارد. تنها دليل ورود ايشان به جبهه پايداري اين بود كه آنچه را كه ما ايراد مي‌دانيم، او هم ايراد مي‌داند وگرنه نه رياستي دارند و نه چشم‌داشتي.

كواكبيان در ادامه، در جواب كوچك‌زاده كه گفته بود مواضع وي (كواكبيان) دچار اعوجاج است، گفت: مثل اينكه اين هم از رعايت اخلاق است كه آقاي كوچك‌زاده مي‌گويند من دچار اعوجاج هستم. من از ابتدا بيشترين تلاش را كردم كه آقاي احمدي‌نژاد راي نياورد و بعد از آن هم اولين كسي بودم كه گفتم بايد ايشان را قبول كنيم و بين اعتراضات سالم و كساني كه به دنبال براندازي‌اند، تفكيك قائل شويم. اتفاقا حضور ما در انتخابات نشان‌گر مبناي درست ماست. اينكه اقاي كوچك‌زاده گفتند رهبري فكري ما آقاي مصباح است، معتقدم اگر فرصتي وجود داشت، درباره انديشه‌هاي مختلف ايشان پيرامون حكومت ديني و راي مردم صحبت‌هاي زيادي داشتيم.

وي در ادامه، به رابطه ميان كانون‌هاي قدرت و ثروت اشاره كرد و گفت: ‌بخشي از كانون قدرت، دولت‌ها هستند و در حال حاضر جبهه پايداري بيشترين قرابت را با دولت دارد و بيشترين حمايت را هم داشته است. خدا نياورد روزي را كه سياست مسئولان رو به كاخ‌نشينان شوند نه رو به كوخ نشينان.

در ادامه اين نشست، يكي از دانشجويان، كوچك‌زاده را خطاب قرار داد و نسبت به صحبت‌هاي وي انتقاد كرد كه كوچك‌زاده گفت:‌ ما تنها نقد كرديم؛ كه هرچند اسم برديم و البته باز هم اسم مي‌بريم اما اين بي‌اخلاقي نيست؛ چراكه ما به كسي نگفتيم كه دزد است بلكه تنها نقد كرديم.

وي در ادامه اظهار كرد: من معيار اصول‎گرايي نيستم و جبهه پايداري هم ليست خود را اين‌طور بست كه در ستون اول نام برخي افراد نظير زاكاني، توكلي و نادران و در رديف دوم معيارهاي اصولگرايي را بنويسند و هر‌كس با اين معيارها مطابقت داشت، انتخاب مي‌كرديم. وقتي آقاي مطهري مي‌گويد كه ولايت را در حد حكم حكومتي قبول دارم و در نتيجه براي اين ليست امتياز نياورده است، من چه كار كنم؟ در ليست ما آقايان فدايي و كوثري هم بودند اما امتياز نياوردند.

كواكبيان هم در پاسخ به اين پرسش كه "چرا مي‌گوييد ما كسي را براي قرار دادن در ليست نداريم؟" گفت: بايد بپذيريم كه هيچ حزبي روي اسب بازنده سرمايه‌گذاري نمي‌كند. ممكن است تفكر برخي افراد با ما هم يكي باشد اما پايگاه اجتماعي و مقبوليت افراد نيز بايد مد نظر قرار داده شود.

وي در ادامه، تماميت‌خواهي را يكي از مشكلات اصلي كشور دانست و اظهار كرد: تماميت‌خواهي در رگ و پوست همه ما وجود دارد و دعوا هم بر سر همين است. مشكل آقاي مطهري چيست؟ اصول‌گرا نيست؟ اگر وي بيشتر از ديگران در تهران راي‌ بياورد، بايد قبول كنند كه اشتباه كردند. همين كه برخي مي‌گويند ايشان تنها در حد حكم حكومتي ولايت را قبول دارد، دورغ است. مطهري مي‌گويد لازم نيست ما براي انجام هر كاري هر روز خدمت آقا برويم اما اگر حكمي دادند و يا توصيه‌اي كردند، اطاعت مي‌كنيم. جبهه متحد بايد پاسخگو باشد كه چرا سه نفر منتقد دولت را ـ كه انتقادات‌شان هم در چارچوب قانون است ـ به مجلس راه ندادند؟ اگر آقاي كوچك‌زاده يك جا عليه دولت تذكر داده باشد، من مي‌گويم كه همه حرف‌هايشان درست است.

در ادامه اين نشست زهره الهيان ـ نماينده مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرايان ـ به جمع سخنرانان پيوست و در سخناني، بر اهميت انتخابات مجلس نهم تاكيد كرد و گفت: با توجه به شرايطي كه امروز ايران در عرصه بين‌الملل دارد و همه نگاه‌هاي كشورهاي مسلمان و غير مسلمان به كشور ما دوخته شده است، انتخابات اهميت دوچنداني پيدا مي‌كند.

وي با تاكيد بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند افزود: دشمنان براي اين انتخابات برنامه‌ريزي كرده‌اند و آخرين نمونه آن، نشستي در سوئد بود تا بتوانند شرايط سال 88 را دوباره در مورد اين انتخابات ايجاد كنند و 25 بهمن هم به عنوان مقدمه آن در نظر گرفته شده بود اما مردم با هوشياري خود همه اين تحركات را خنثي خواهند كرد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه "دشمن تلاش دارد تا فتنه سال 88 را بازتوليد كند"، تصريح كرد: اعمال تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي در اين جهت است كه بتوانند با ايجاد نارضايتي در مردم، موجب كمرنگ شدن حضور آنها در پاي صندوق‌هاي راي شوند. آنها حتي برنامه‌ريزي كرده‌اند كه در روزهاي آينده با امنيتي‌كردن فضا و كشاندن آن به فضاي رسانه‌ها به اهداف خود دست پيدا كنند. اختلالات اخير در بازار سكه و ارز نيز در همين راستا بوده است.

الهيان در ادامه، با تاكيد بر اهميت و جايگاه مجلس گفت: برخي به دنبال آن هستند كه جايگاه مجلس را خدشه‌دار كنند و اهميت آن را پايين آورند و ما در اين رابطه از صداوسيما گله‌منديم.

وي، حضور گسترده مردم را نمادي از قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران دانست و اظهار كرد: انتخابات پيش رو به دليل جايگاه فعلي ايران در عرصه بين‌الملل، تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي و نيز به اين دليل كه مجلس آينده يك سوم مسير براي رسيدن به چشم‌انداز را طي خواهد كرد، اهميت پيدا مي‌كند.

اين عضو جبهه متحد اصولگرايان در ادامه، در برابر به پرسشي مبني بر حضور برخي افراد از جمله علي لاريجاني در اين جبهه، پاسخ داد: اگر بخواهيم افرادي را كه جايگاهي در انقلاب دارند حذف كنيم، اين با نگاه رهبري كه به جذب حداكثري و دفع حداقلي تاكيد دارند همخواني ندارد و خارج كردن آنها به منفعت نظام نيست و ما شاهد دست‌هايي هستيم كه تلاش مي‌كنند افرادي را كه در مسير انقلاب خدماتي داشته‌اند از آن جدا كنند. رهبري همواره تاكيد داشته‌اند كه نكات مثبت و منفي افراد در كنار هم ديده شود و در مورد آقاي لاريجاني، نكات مثبت بر نكات منفي ايشان غلبه دارد.

وي با تاكيد بر اينكه "نبايد ياران انقلاب را برانيم"، افزود: همين دوستان جبهه پايداري كه نسبت به آقاي لاريجاني انتقاد دارند، در دوره‌اي تلاش كردند آقاي لاريجاني رييس شود و ما آن زمان به اين مساله نقد داشتيم اما حالا نظر آنها بعد از چند ماه برگشته است.

در ادامه، كوچك‌زاده خطاب به الهيان گفت: شما از كدام اتحاد صحبت مي‌كنيد؟ اتحاد در مقابل چه كساني؟ ما نمي‌گوييم آقاي لاريجاني اصول‌گرا نيست؛ فقط حرف ما اين است كه كسي كه بعد از هشت ماه فتنه را نفهميده است، نبايد رييس اصولگرايان باشد وگرنه ما تلاش مي‌كنيم كه همين آقاي كواكبيان را هم جذب كنيم.

وي در مورد كميته 8+7 نيز گفت: آيت‌الله مهدوي‌كني نماينده جامعه روحانيت در 8+7 نيستند، چراكه راي‌گيري نشده است و آقاي يزدي هم همان‌طور كه خودشان گفتند، به عنوان شخصيت حقيقي آمده‌اند و ما نيز هيچ مخالفتي با منشور اصول‌گرايي و جامعتين نداريم بلكه فقط مي‌گوييم كسي را رييس نكنيم كه فتنه را پس از هشت ماه نفهميده است.

كوچك‌زاده همچنين اظهار كرد: من مي‌خواهم بدانم اگر انتقاد دوستان اصولگرا به آقاي احمدي‌نژاد از سر كينه نيست پس چيست؟ اگر از سر كينه نبود شما كه از وزير اقتصاد و وزير صنعت به مجلس دعوت كرديد، وزير اطلاعات را هم مي‌خواستيد. اين كينه‌توزي است. اين‌كه مي‌گوييد پول مترو تامين نمي‌شود هم يك مساله سياسي است. آقايان اگر پول ندارند چرا چند صد ميليارد براي اتوبان صدر هزينه مي‌كنند؟ ما پشت كساني كه با احمدي‌نژاد با كينه‌توزي برخورد كنند، نمي‌ايستيم.

در ادامه، كواكبيان ابتداي اين بخش از صحبت‌هاي خود را با مخاطب قرار‌دادن كوچك‌زاده آغاز كرد و گفت:‌ متاسفم كه چرا يك ساعت وقتم را با شما نشستم. اصولگرايان بايد مشخص كنند چرا علي مطهري كه 115 راي براي هيات نظارت بر مطبوعات راي آورد در ليست‌شان نيست.

كواكبيان در ادامه ابراز عقيده كرد: چند مشكل اساسي در كشور وجود دارد كه عبارتند از تخلف از قانون، تورم و گراني، بيكاري، ناهنجاري‌هاي فرهنگي و مشكلات مربوط به سيستم اداري. ما براي تك تك اينها برنامه داريم و شعار هم نمي‌دهيم.

وي با بيان اينكه "در مجلس پنجم، انحصارطلبي نبود"، افزود: معتقدم با وحدت و كنار گذاشتن بداخلاقي‌ها مي‌توان مشكلات كشور را حل كرد و به اين مساله كه گفته مي‌شود در مجلس نهم حتما بايد وزن‌كشي شود، اعتقادي ندارم.

اين نماينده مجلس اضافه كرد: من اصولگرا هستم؛ به اين معنا كه به مباني اصولي معتقدم و به آن افتخار مي‌كنم و البته افتخار مي‌كنم كه ذره‌اي به حزب اصولگرايان انتسابي ندارم و هرگز با برخي از اين تفكرات موافق نيستم.

در ادامه، الهيان اظهار كرد: آيت‌الله مهدوي‌كني يكي از علماي طراز اول هستند و به عنوان پدر معنوي جريان اصولگرا ضرورت ديدند كه براي وحدت هرچه بيشتر ورود پيدا كنند و محكوم كردن جريان اصولگرايي به قبيله‌گرايي، به نظرم دور از انصاف است.

وي در مورد حذف علي مطهري از ليست جبهه متحد اصولگرايان نيز پاسخ داد: بحثي در اصولگرايي آقاي مطهري نيست و ايشان در اولويت‌هاي بود اما با اينكه حامياني داشتند، همين حاميان به ايشان راي ندادند و اين نشان مي‌دهد كه مبناي جبهه متحد براي انتخاب اشخاص قبيله‌گرايي نيست بلكه شاخص‌ها بوده است.

اين نماينده مجلس همچنين با بيان اينكه "ما همواره به عملكرد دولت نقد جدي داشتيم و معتقدم كه اصولگرايان بايد جدي‌تر از ديگران نقد كنند"، افزود: انتظار ما از دولت اين بود در شرايطي كه در بازار سكه و ارز اخلال ايجاد شد، جدي‌تر وارد شود و نبض بازار را به دست بگيرد.

الهيان در پايان، خطاب به كواكبيان گفت: اگر جريان اصلاح‌طلب مي‌خواهد پويا و زنده حركت خود را ادامه دهد بايد خط خود را از شرايطي كه در سال 88 ايجاد شد و نيز از عوامل اصلي فتنه جدا كند؛ عواملي كه دستشان با ضد انقلاب، منافقين و بيگانگان در يك كاسه بود. هرچند اقليت مجلس عموما ـ اما با تاخير ـ تلاش كردند كه خط خود را جدا كنند اما اين روند بايد ادامه پيدا كند و اصلاح‌طلبان منشوري ارائه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها