کد خبر: ۴۰۹۱۸۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۲۷ دی ۱۳۹۵
لحظاتی قبل صدای شلیک ممتد سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عصر امروز و لحظاتی قبل صدای شلیک سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.

این تیراندازی ممتد و چند دقیقه به طول انجامید.

به گفته ناصربخت  معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، هدف یک پرنده بدون سرنشین بوده که وارد منطقه ممنوعه شده و توسط سامانه های پدافندی ساقط شده است.

تسنیم نیز نوشت: عیسی فرهادی فرماندار تهران با اشاره به شلیک تیر توسط پدافند در مرکز تهران، گفت: شلیک ها به سمت یک پهپاد در آسمان در منطقه پرواز ممنوع تهران صورت گرفته است و جای نگرانی نیست.

وی افزود: مشخص نیست که این پهپاد متعلق به کجا بوده است.

برخی منابع دیگر می گویند، این پرنده پهپاد نظامی نبوده و یک فروند کوادکوپتر بوده است.

همچنین امیر سرتیپ الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی ارتش طی سخنانی درباره تیراندازی به سوی یک فروند کوادکوپتر در مرکز تهران گفت: یک فروند هلی شات (کواد کوپتر) وارد محدوده پرواز ممنوع در مرکز تهران شده بود که پدافند برابر روش جاری و معمول خودش کار خودش را انجام داد البته پرنده بعد از اینکه اولین رگبارها به سوی آن شلیک شد، از محدوده خارج و دور شد.

وی افزود: با توجه به اینکه لازم است ایمنی مناطق مسکونی و مرکزی شهر هم حتما رعایت شود، بنابراین همکارانم از ادامه تیراندازی‌ها دست کشیدند و با توجه به اینکه پرنده نیز از منطقه پرواز ممنوع دور شده بود، همکارانم دست از تیراندازی کشیدند و الان هم همه چیز آرام است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: آنچه که رویت کرده بودیم هم البته تهدید خاصی به حساب نمی‌آمد و آنچه که مردم عزیز شنیدند هم در حقیقت اطمینان خاطر آنهاست که فرزندان و برادرانشان در قرارگاه پدافند هوایی کاملا هوشیار و آماده هستند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
۰
۰
مگه داریم ؟مگه میشه ؟ ظرف یکماه اول یک پهباد که گفته شد مربوط به صدا و سیما بوده که در صحت آن باید شک نمود ، درمنطقه نزدیک بیت پرواز میکند و سرنگون میشود و سپس یک پهباد دیگر بر فراز همان منطقه دوهفته بعدش پرواز کند و با آتش پدافند منطقه را ترک کند. از کجا آمده و به کجا رفت ؟؟؟ ضمن اینکه اگر این پهباد ها به این راحتی پرواز مینمایند باید مرجع کنترل آنها نیز مشخص شود. این اقدام هم درست در زمانی صورت میگیرد که قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام مینماید فضای ایران امن ترین فضا در دنیا میباشد. ضمنتشکر از این قرارگاه که انصافاً زحماتی زیادی را هم تا کنون کشیده باید گفت دراین گونه اقدامات تعارفات سیاسی و .... برنخواهد داشت و آنچه که مهم است اقدام قاطع میباشد خلاصه اینکه حالا فضای ایران پیش کش ولی خواهشاً هوای فضای تهران را داشته باشید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها