کد خبر: ۴۱۰۲۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
كارشناس حقوقي فوتبال كشورمان مي‌گويد كه استقلال در صورتي كه تا پايان مهلت نقل‌وانتقالات رضايت شاكيانش را جلب كند، مي‌تواند قرارداد بازيكنان جديدش را به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه 598، هوشنگ نصيرزاده در گفت‌وگو با تسنيم، درباره صدور حكم فيفا مبني بر محروميت باشگاه استقلال از حضور در نقل‌وانتقالات زمستاني به خاطر عدم پرداخت بدهي‌هايش، گفت: يكي از تنبيهاتي كه فيفا در آيين‌نامه انضباطي‌اش براي تيم‌ها در نظر گرفته، محروميت از نقل‌وانتقالات است. فيفا تاكنون اين محروميت را براي برخي از بزرگترين تيم‌هاي جهان هم اعمال كرده است.

وي افزود: عدم پرداخت بدهي چند بازيكن در شوراي اتاق حل اختلاف فيفا بررسي مي‌شود و پرونده آنان طبق روال به كميته انضباطي مي‌رود. تنبيه تيم‌ها بابت عدم پرداخت بدهي بازيكنانش به چند شكل انجام مي‌شود كه بدترين آنان كسر امتياز و ملايم‌ترين آنان محروميت از حضور در نقل‌وانتقالات است. كسر امتياز بارها از سوي فيفا در فوتبال ايران اعمال شده اما محروميت از حضور در نقل‌وانتقالات براي اولين بار است كه براي يك تيم ايراني صادر مي‌شود.

كارشناس حقوقي فوتبال كشورمان، درباره احتمال بخشش و برداشته شدن اين محروميت، خاطرنشان كرد: در صورتي كه باشگاه استقلال بتواند رضايت شاكيانش را جلب كند و به صورت كتبي به فيفا اعلام كنند كه شكايتي از اين تيم ندارند، اين محروميت مي‌تواند به‌طور خودكار برداشته مي‌شود. در راي صادر شده از سوي فيفا، فاصله زماني شرط است. اگر اعلام رضايت شاكيان پس از پايان زمان نقل‌وانتقالات نيم‌فصل ايران باشد، هيچ فايده‌اي ندارد، چون زمان نقل‌وانتقالات تمامي كشورها پيش از اعلام رسمي، به اطلاع فيفا رسانده مي‌شود. فيفا از زمان نقل‌وانتقالات ما خبر دارد و استقلال بايد تلاش كند كه پيش از پايان زمان نقل‌وانتقالات نيم‌فصل، رضايت شاكيانش را جلب كند.

نصيرزاده در پاسخ به اين سوال كه با اين محروميت تكليف بازيكناني مانند جپاروف و آندرانيك تيموريان كه در نقل‌وانتقالات نيم‌فصل به استقلال پيوسته‌اند چه مي‌شود، گفت: اين موضوع به زمان ثبت قرارداد بستگي دارد. زمان توافق بازيكنان با استقلال هيچ اهميتي براي فيفا ندارد و تنها زمان ثبت قرارداد براي آنان ملاك است. اگر بازيكنان جديد تيم استقلال پيش از زمان صدور اين حكم قراردادشان را با اين تيم به ثبت رسانده باشند، مشكلي براي بازي كردن ندارند و مي‌توانند در نيم‌فصل دوم براي استقلال بازي كنند، اما در صورتي كه آنها  پس از زمان صدور اين حكم قراردادشان را به ثبت رسانده باشند، نمي‌توانند براي تيم‌شان بازي كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها