کد خبر: ۴۱۱۴۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد بسیار شدید در نواحی مرکزی استان تا ظهر فردا ادامه دارد و از امشب در شمال، مرکز و نواحی غربی استان رگبار و رعد و برق شروع می شود.
به گزارش پایگاه 598، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی وزش باد بسیار شدید (با سرعت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر) در نواحی مرکزی استان و مسیرهای مواصلاتی غربی استان بویژه زاهدان –بم و ایرانشهر-بم  تا ظهر فردا ادامه دارد و از امشب مقداری از سرعت باد کاسته می شود و در شمال، مرکز و نواحی غربی استان رگبار و رعد و برق شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت این باد به صورت لحظه ای به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد، افزود: شدت باد در این مدت در شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، نصرت آباد و سفیدآبه بیشتر از سایر نقاط استان است.

وی گفت: همچنین در روز جمعه در اکثر نقاط استان احتمال رگبار باران، رعد و برق وجود دارد که شدت بارش‌ها مربوط به نواحی مرکزی و جنوبی استان است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این بارش ها احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد، افزود: از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده در شهرهای شمالی استان احتمال وزش باد شدید شمال- شمال غربی همراه با گرد و خاک وجود دارد که موجب کاهش محسوس دما در این مناطق می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین از فردا بعد از ظهر در بیشتر نقاط استان با نفوذ توده هوای سرد با کاهش دما مواجه هستیم که با ورود این سامانه در ارتفاعات استان بارش ها به شکل برف پیش بینی می شود.

وی افزود: دریای عمان هم از بعد از ظهر امروز تا روز شنبه به علت شدت وزش باد مواج و متلاطم پیش بینی می شود و ارتفاع موج در برخی مناطق به ۲ تا ۳ متر می رسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها