کد خبر: ۴۱۳۰۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
آن روی سکه مهمانی منزل سفیر سوئد؛
اگر این قرارداد ها بین فعالین اقتصادی دو کشور منعقد شده و ربطی به دولت نداشته پس جناب نعمت زاده و چیت چیان با چه انگیزه و هدفی در این مراسم حضور یافته اند؟ آیا این دو مقام بلندپایه میخواسته اند از موقعیت خود بعنوان وزیران صنعت و نیرو سوء استفاده کنند و سرمایه گذاران خارجی را جذب شرکت ها و کارخانه های شخصی خودشان نمایند؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز گذشته تصاویری از یک ضیافت سیاسی که در منزل سفیر سوئد برگزار شده بود در رسانه ها منتشر شد و واکنش هایی را بدنبال داشت.



تصاویر منتشر شده در نگاه اول صرفا نشان از یک مجلس عیش و نوش داشت، از خانم های آرایش کرده و بی حجاب گرفته تا نوشیدنی های عجیب و غریب و ژست های هالیوودی میهمانان مراسم... اما همه ی ماجرا این نبود.

در حاشیه این مراسم چندین قرارداد و معاهده اقتصادی دوجانبه بین ایران و سوئد منعقد شده که ظاهرا بنابه صلاحدید طرف های سوئدی قرار بر این بوده که معاهدات مذکور در فضایی غیر رسمی و بدور از چارچوب های نظارتی به امضا برسد.

در این مراسم شخصیت هایی چون حمید چیت چیان وزیر نیرو، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشته اند.





بعد از انتشار اخبار مربوط به این مراسم؛ برخی از رسانه ها و چهره های منتقد دولت نسبت به این اقدام مشکوک واکنش نشان داده و این سوال را مطرح نمودند که "چرا قرارداد های رسمی بین دو کشور باید در محلی غیررسمی و بدور از چشم نهادهای نظارتی صورت گیرد؟"

وزارت خارجه در همین راستا طی بیانیه ای اعلام کرد قرارداد های امضا شده در منزل سفیر سوئد بین تعدادی از فعالین اقتصادی دو کشور بوده و مسئولیت آن با دولت نمیباشد.

حال با فرض درست بودن ادعای وزارت امور خارجه؛ چند سوال مطرح است...

اول اینکه اگر این قرارداد ها بین فعالین اقتصادی دو کشور منعقد شده و ربطی به دولت نداشته پس جناب نعمت زاده و چیت چیان با چه انگیزه و هدفی در این مراسم حضور یافته اند؟ آیا این دو مقام بلندپایه میخواسته اند از موقعیت خود بعنوان وزیران صنعت و نیرو سوء استفاده کنند و سرمایه گذاران خارجی را جذب شرکت ها و کارخانه های شخصی خودشان نمایند؟

از طرفی حضور وزیر نیرو در این مراسم دقیقا در همان زمانی صورت می گیرد که مردم خوزستان و لرستان در شرایط بحرانی قرار داشته و قطعی آب و برق در سطح این دو استان زندگی مردم را مختل کرده بود، اگر وزیر نیرو صرفا بعنوان یک فعال اقتصادی در این مراسم حضور یافته و هدفش جذب سرمایه گذار خارجی برای شرکت های خود در بخش خصوصی بوده آیا بهتر نبود این کار را به زمان دیگری موکول میکرد؟ آیا پیگیری قطعی برق مناطق خوزستان و لرستان اهمیت اش از شرکت ها و کارخانه های جناب وزیر کمتر است؟

در مجموع به نظر میرسد رجل سیاسی دولت یازدهم بجای آنکه به فکر حل مشکلات مردم باشند؛ تنها دغدغه شان نجات سرمایه خود از رکود اقتصادی بوجود آمده در کشور شده است، حال بگذریم که این رکود نتیجه ناکارآمدی خود ایشان است.


*وحید عزیزی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
باین میگویند مهمانی والنتاین !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها