کد خبر: ۴۱۴۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
در این بخش 299 اثر از 232 هنرمند به نمایش درآمده است که این هنرمندان راه یافته به نمایشگاه برای کسب جایزه بزرگ این بخش که اهدای ۵۰ سکه بهار آزادی برای بهترین اثر از نگاه داوران است، با یکدیگر رقابت می‌کنند.
فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه ۵۰ سکه بهار آزادی در بخش بیداری اسلامی جشنواره تجسمی فجر، به منظور ایجاد انگیزه برای اهتمام بیشتر هنرمندان در این موضوع در نظر گرفته شده است و قطعاً‌ به برگزیده این بخش اهدا خواهد شد.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز گذشته به منظور افتتاح بخش ویژه چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر فلسطین حضور یافته بود،‌ پس از بازدید از آثار این نمایشگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره حضورش در افتتاحیه این بخش از جشنواره گفت: مسئله بیداری اسلامی مسئله روز است و باید بیشتر به آن پرداخته شود به همین منظور در مراسم افتتاحیه این بخش از جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور یافتیم تا از نزدیک ببینیم که چقدر هنرمندان توانسته‌اند ایده‌های خود را با موضوع «بیداری اسلامی» مطرح کنند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور هنرمندان در بخش بیداری اسلامی افزود: این مسئله بسیار مهمی است که هنرمندان با آثاری که خلق می‌کنند به موضوع بیداری اسلامی بپردازند چرا که حضور هنرمندان و ارائه آثار هنری با این موضوع می‌تواند نقش مؤثری در گسترش بیداری اسلامی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به امکان نمایش آثار منتخب این بخش از جشنواره در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در هفته فیلم ایران در تونس، فیلم‌های ایرانی با استقبال فراوانی از سوی مردم تونس رو به رو شد و با توجه به این استقبال می‌توان گزیده‌هایی از آثار بخش بیداری اسلامی جشنواره هنرهای تجسمی فجر را نیز در کشورهای اسلامی به نمایش گذاشت.

محمد حسینی در پاسخ به سؤال دیگر فارس درباره اهدای ۵۰ سکه بهار آزادی به اثر برتر این بخش که تاکنون در هیچ یک از دوسالانه‌ها و جشنواره‌های هنرهای تجسمی سابقه نداشته و با توجه به نوسانات نرخ سکه در بازار ایران گفت: این جایزه به هر حال به اثر برتر این بخش اهدا خواهد شد و بستگی به قضاوت داوران این بخش از جشنواره دارد که چه اثری را شایسته دریافت این جایزه معرفی کنند.

وی تصریح کرد: این جایزه در نظر گرفته شده است تا هنرمندان در بخش بیداری اسلامی اهتمام بیشتری ورزند و آثارشان را در این بخش ارائه کنند که حرکت بسیار خوبی است و بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

حسینی درباره تداوم برگزاری بخش ویژه بیداری اسلامی در سال‌های آتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم گفت: بیداری اسلامی عنوان مناسبی است و این بخش در سال‌های آینده نیز در جشنواره هنرهای تجسمی فجر همچنان ادامه خواهد یافت مگر آن که کشورهای منطقه و جهان اسلامی این بحران را پشت سر بگذارند که در این صورت عنوان مناسب دیگری باید انتخاب شود.

بخش ویژه بیداری اسلامی در چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، پوستر، مجسمه‌سازی، سفال، تصویرگری، نگارگری و کاریکاتور در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است.

در این بخش 299 اثر از 232 هنرمند به نمایش درآمده است که این هنرمندان راه یافته به نمایشگاه برای کسب جایزه بزرگ این بخش که اهدای ۵۰ سکه بهار آزادی برای بهترین اثر از نگاه داوران است، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در رشته کاریکاتور آثاری از کاریکاتوریست‌های 24کشور ترکیه، اسپانیا، برزیل، کوبا، بلغارستان، لهستان، مکزیک، پرو، چین، کلمبیا، رومانی، قبرس، سوریه، نیجریه، صربستان، بلاروس، اندونزی، مولداوی، ونزوئلا، قبرس، آلبانی، اکوادور، روسیه و ایران با موضوع بیداری اسلامی روی دیوار رفته است.

در این نمایشگاه آثاری از فریدون فخری جوقان، حسین عصمتی، مجید سعیدی، پویان طباطبایی، مینا صدری، عسگر مرادی، پریسا فروتن، محمود محرومی، علیرضا اسکندری، سحر خراسانی، سارا بروجنی، فربد همت آزاد، مریم چیت ساز، حسین نوروزی و حسین یوزباشی به چشم می‌خورد.

بخش ویژه بیداری اسلامی و عدالتخواهی جهانی تا 25 اسفند ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها