کد خبر: ۴۱۵۳۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران مي‌گويد: رقم دو ميليون و۵۰۰ هزار توماني كه به عنوان رقم نهايي سبد معيشت كارگران مصوب شده، رقم خط فقر است و جامعه كارگري از شوراي عالي كار مي‌خواهد كه آن را مبناي تعيين مزد سال آينده قرار دهد.
به گزارش پایگاه 598، هادي ابوي اظهار كرد: رقم واقعي سبد هزينه معيشت كارگران سه ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است كه با كسر بسياري از هزينه‌هاي ديگر مثل مسافرت و رفاهيات به اين رقم كاهش يافته و در حقيقت عددي است كه يك كارگر ميتواند در ماه با آن خانواده خود را تامين كند.

وي با بيان اينكه خروجي جلسات ستاد مزد روي كاغذ است و زماني تحقق مي‌يابد كه مبناي مذاكرات مزد ۹۶ قرار بگيرد، افزود: متاسفانه تفاوت ديدگاه ها بين گروه كارگري و كارفرمايي زياد است، در حالي كه نمايندگان كارگران واقعيتهاي زندگي را مي‌بينند ولي كارفرمايان روي مشكلات خود انگشت مي‌گذارند.

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران در ادامه با اشاره به اصلاح حقوق مديران در مجلس، گفت: قرار بود نمايندگان مجلس دستمزد كارگران را اصلاح كنند ولي به جاي آن حقوق مديران را اصلاح و سقف آن را ۲۴ ميليون تومان تعيين كردند، در حالي كه حقوق كارگران لا به لاي رقم ۲۴ ميليون تومان ديده نمي‌شود و گم است.

ابوي گفت: نمايندگان فراكسيون كارگري مدام كاهش حقوق كارگران را فرياد مي‌زنند ولي وقت عمل از اصلاح آن دفاع نمي‌كنند در حالي كه ۸۰۰ هزار تومان رقمي نيست كه كارگران و خانواده‌هايشان بتوانند با آن امرار معاش كنند.

اين مقام مسئول كارگري متذكر شد: سالهاست كه بسياري از كارگران تنها براي گذران زندگي  به صورت دو شغله و چند شيفت كار مي‌كنند اما چرا شوراي عالي كار امروز به رقم دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان رقم نهايي دستمزد رسيده است؟

وي در پايان از شوراي عالي كار خواست تا با واقع بيني نسبت به دستمزد سال آينده كارگران تصميم‌گيري كند و هزينه هاي سنگين زندگي كارگران را در نظر بگيرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها