کد خبر: ۴۱۵۷۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
حجت الاسلام رسایی:
حجت الاسلام رسایی دوگانه «دین سخت و دین آسان» را زمینه شکل گیری در دوران اصلاحات دانست و گفت: بعدها دوگانه «معیشت و تحریم» مطرح شد و فتنه کنونی بر دوگانه « جنگ و صلح» استوار شده است. وی ادامه داد: فتنه زمانی رخ می دهد که حق و باطل با هم آمیخته شوند و تشخیص آن ها از یکدیگر برای توده مردم مشکل می شود،
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول هفته نامه نه دی، عصر روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه میرزاحسین اصفهان، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب بعد از سال ها از گذشت فتنه هنوز بر روی آن حساس هستند نشانه اینست که فتنه هنوز هم وجود دارد و ما باید همواره ابعاد مختلف و نشانه های فتنه را بشناسیم.

وی ادامه داد: فتنه زمانی رخ می دهد که حق و باطل با هم آمیخته شوند و تشخیص آن ها از یکدیگر برای توده مردم مشکل می شود، فتنه همواره سه ضلع دارد که بدون هر کدام از آن ها فتنه به جایی نخواهد رسید، اولین ضلع پررنگ فتنه عوامل داخلی هستند که دارای مناصب مهم و تریبون ها هم هستند، ضلع دوم عوامل خارجی و دشمنان تابلودار هستند، ضلع سوم فتنه هم مردم و توده هایی هستند که فریب اضلاع اول و دوم را می خورند و دچار اشتباه می شوند.

مدیر مسؤول هفته نامه نه دی افزود: حوادث اوایل پیروزی انقلاب مانند حرکات جدایی طلبان و حمله طبس را فتنه نمی گوییم، در همه این موارد دشمنی دشمنان واضح بود و حق و باطل هم برای ما مشخص بود، اگر اشعث در سپاه امیرمومنان(ع) در صفین نبود و مقدمه را برای قرآن بر نیزه شدن و گرفتن حیله عمروعاص فراهم نمی کرد، سپاهیان جبهه حق هم دچار تردید نمی شدند و می توانستند حق و باطل را از یکدیگر تمییز دهند.

حجت الاسلام رسایی بیان داشت: در واقع ضلع داخلی فتنه ضلع اصلی است که اگر نباشد آن دو ضلع دیگر هم شکل نمی گیرد، امیرالمؤمنین(ع) در جواب فردی که در تشخیص حق و باطل در فتنه جنگ جمل گیر کرده بود فرمودند« حق را بشناس تا اهل آن را هم بشناسی».

وی ابراز داشت: آقای منتظری فردی بودند که بهترین کتب فقهی را در باب ولایت فقیه نوشته بودند اما در برهه ای تبدیل به ضلع داخلی فتنه شدند، فتنه سال 78 در زمان اصلاحات آمریکایی و فتنه 88 هم فتنه های دیگر بعد از انقلاب هستند، همانگونه که فتنه بعد از رحلت پیامبر(ص) و غصب خلافت به دلیل دورشدن مردم از رهنمودهای عترت و اهل بیت(ع) بود، امروز هم اگر مردم از رهنمودهای ولی فقیه دور شوند، دچار گمراهی در فتنه ها خواهند شد.

ولی فقیه می تواند خط امام را از انحراف حفظ کند

مدیر مسؤول هفته نامه نه دی، افزود: پیامبر(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را همراه با یکدیگر و در کنار هم توصیه می کردند، اما از همان لحظه ای که پیامبر(ص) در بستر بودند و در قبل از رحلت ایشان عده ای تلاش کردند تا سفارش پیامبر(ص) و تأکید ایشان بر روی پیروی از عترت را کمرنگ جلوه دهند و گفتند نعوذ بالله پیامبر(ص) هذیان می گویند.

حجت الاسلام رسایی ‏‏توضیح داد: همانگونه که عده ای بعد از رحلت پیامبر(ص) تنها قرآن را ملاک قرار دادند و گفتند که همین کتاب خدا ما را کفایت می کند و عترت پیامبر(ص) را نادیده گرفتند، امروز هم عده ای تنها دم از خط امام(ره) می زنند و رهنمودهای ولی فقیه را اطاعت نمی کنند و سعی دارند تا خط امام(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در ذهن مردم در کنار یکدیگر قرار نگیرند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) قرآن ناطق و قران صامت را در کنار هم قرار دادند تا قرآن ناطق بتواند از قرآن صامت دفاع کند، قرآن صامت را می شود در دوره های مختلف با تفاسیر رنگارنگ و انحرافی به گونه ای مختلف و به نفع شخصی تغییر داد، اما این قرآن ناطق است که در مقام دفاع از دین برمی آید و دشمنان یارای مقابله با او را ندارند و نمی توانند آن را به نفع خودشان تفسیر کنند.

نماینده سابق مجلس، اظهار داشت: امروز عده ای تنها دم از خط امام(ره) و صحیفه نور می زنند و چون خودشان زمانی مناصبی در انقلاب داشته اند می خواهند تا با کنار زدن ولی فقیه خط امام(ره) و انقلاب را با تفاسیر شخصی و مزورانه خود تحریف کنند، چون امام(ره) اکنون زنده نیستند تا در مقابل آن ها موضع بگیرند از خط امام(ره) صحبت می کنند، اما حاضر نیستند به دستورات رهبر انقلاب عمل کنند، عده ای بعد از رحلت پیامبر(ص) دم از راه قرآن و پیامبر(ص) زدند و هر جور که خواستند آن ها را به نفع خود تفسیر کردند.

حجت الاسلام رسایی ‏‏ابراز داشت: امروز عده ای می گویند امام(ره) با شعار«مرگ بر آمریکا» مخالف بودند، اینها ولی فقیه را کنار گذاشته اند و به دروغ از امام(ره) حرف می زنند، این در حالیست که نظر رهبر انقلاب بر خلاف اینست و مدام هم این را مطرح می کنند، امام خمینی(ره) همواره بر اطاعت از ولی فقیه بعد از خود تأکید داشتند  پیروی از ولی فقیه را ضروری می دانستند.

وی توضیح داد: در زمان اصلاحات عده ای خودشان را به عنوان متولیان دین آسان به مردم معرفی کردند و جریان انقلابی را هم به عنوان متولیان دین سخت مطرح کردند، شخصی مانند آیت الله مصباح یزدی را طرفدار خشونت معرفی کردند و عده ای دیگر را به عنوان جریان اسلام رحمانی معرفی کردند، همینطور سعی کردند تا سپاه و بسیج و جریان رسانه ای انقلاب را به عنوان طرفدار خشونت مطرح کنند.

عملیات روانی برای انتخابات پیش رو تأکید بر دروغ رخداد جنگ در صورت نبودن برجام است

مدیر مسؤول هفته نامه نه دی ابراز داشت: امروز هم فتنه در کشور وجود دارد، در زمان اصلاحات دوگانه دین سخت و دین آسان از سوی عوامل داخلی فتنه مطرح شد تا به وسیله آن مردم را فریب دهند، در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری هم عده ای در داخل دوگانه معیشت و تحریم را مطرح کردند تا از این طریق بتوانند مردم را برای مذاکره اصول انقلاب با استکبار جهانی آماده کنند و نظام سلطه را بزک کنند، به مردم گفتند به ما رأی بدهید تا مسأله معیشت حل شود.

حجت الاسلام رسایی افزود: اما این عده امروز که تحریم ها و تحقیرها بیشتر شده و مشکل معیشت مردم هم چندین برابر شده دیگر نمی توانند بحث تحریم ها را برای رآی آوردن خود مطرح کنند، دوگانه ای که امروز در حال اتفاق افتادن است و عملیات روانی برای انتخابات پیش رو مطرح کردن دوگانه جنگ و صلح است، عده ای مدعی هستند اگر مردم به آن ها رأی ندهند جنگ خواهد شد و ادعا می کنند که برجام جلوی جنگ را گرفته است.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب هم چند روز پیش فرمودند اینکه می گویند اگر برجام نبود جنگ می شد دروغ محض است و دشمن می خواهد که ما را از جنگ نظامی بترساند تا از جنگ اصلی که همان نبرد فرهنگی و اقتصادی است باز بمانیم، رهبر معظم انقلاب با سخنان خود نقطه اصلی تمرکز دشمنان برای فتنه جدید را هدف گرفتند.

شایان ذکر است صبح امروز حجت الاسلام حمید رسایی در حجره آیت الله شیخ یدالله رحیمیان از علمای برجسته اصفهان و پدر حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رحیمیان در مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان حضور پیدا کردند و با ایشان گفتگو کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها