کد خبر: ۴۲۱۰۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
همایشی به نام سلامت به کام «روحانی»/
سنندج میزبان همایشی بود که اگر چه عنوان آن «گردهمایی فعالان عرصه سلامت» بود اما گویای نگرانی عمیق اصلاح‌طلبان از ریزش آراء روحانی در کردستان بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ابتدای این مراسم کلیپی پخش شد که در آن از انقلاب عقلانی و انسانی سخن گفته شده بود، انقلابی که شاید در تعارض با انقلاب اسلامی بود که خون‌های زیادی برای آن ریخته شد.

از حاشیه‌های جالب این همایش، آوردن دانشجویان رشته‌های گروه علوم پزشکی با اتوبوس به محل همایش بود، و ماجرا وقتی جالب‌تر شد که دانشجویان با شروع مراسم جا خوردند چرا که گمان می‌کردند میهمان همایشی «سلامت‌محور» هستند نه یک همایش تبلیغاتی.

جالب‌تر از همه، اینکه کارآموزی برخی دانش‌آموزان یکی از رشته‌ها تعطیل و دانشجویان با تهدید کم‌شدن نمره ترم به این همایش آمده بودند تا به اجبار پای صحبت افرادی بنشینند که استرس و اضطرابی که داشتند جو سالن را هم در بر گرفته بود، استرسی که شاید از جنس شکست در انتخابات بود.

 اوج این اضطراب در سخنان پایانی اولین سخنران این همایش مشاهده می‌شد، آنجا که شعبان سپهر معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در انتهای سخنانش، خود را در جایگاه وزیر شعار حس کرد و با صدای بلند شروع کرد به سردادن شعارهایی همچون «آزادی اندیشه، گازانبری نمیشه» و «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم».

دانشجویانی که پس از حضور در همایش متوجه تبلیغاتی بودن آن شده بودند، حوصله تحمل این جو را نداشتند و با پرتاب موشک‌های کاغذی و سوت بلبلی، مراسم را شلوغ کردند.

وقتی نوبت به سخنرانی سخنران اصلی مراسم رسید، محمدجعفر قائم‌پناه، فوق‌تخصص چشم و معاون وزیر بهداشت دولت دوم اصلاحات پشت تریبون قرار گرفت، از مشکلات عجیب و غریبی حرف زد که کشور از آن رنج می‌برد و گفت، که حتی رقبا هم آن را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه فساد سیستماتیک یک واقعیت در جامعه ماست، افزود: فساد، فقر و غنا، بیکاری، محدودیت‌ها و فشارهای سیاسی و فضای نیمه‌امنیتی واقعیت‌های جامعه ماست.

به گفته این اصلاح‌طلب، در بعد خارجی هم تهدید گروه‌های تندرو، راه‌اندازی پروژه ایران‌هراسی به دلیل سیاست‌های غلط چند سال گذشته، و تروریست نامیدن ایران، مشکلاتی است که باید با وحدت ملی و اصول مشترک از آن عبور کنیم.

 قائم‌پناه به سه شاخص برای رسیدن به گفتمان ملی هم اشاره کرد و گفت: هویت ملی، هویت دینی و ایران پیشرفته، شاخص‌هایی است که باید در نظر گرفته شود.

وی به تلاش رژیم پهلوی برای زدودن هویت دینی ملت ایران اشاره کرد و گفت: تمامی حرکت‌های پهلوی در راستای دین‌زدایی بود و برای همین حرکت مردم در جهت عکس آن شکل گرفت و منجر به نابودی پهلوی شد.

معاون وزیر بهداشت در دولت دوم اصلاحات با بیان اینکه بعد از انقلاب گروهی با تفکر خاص به دنبال خدشه‌دار کردن هویت ملی برآمده‌اند، افزود: این عده همه چیز را در ظاهر اسلامی می‌خواهند و برای همین اسم بردن از تخت جمشید و کوروش برایشان ناخوشایند است.

قائم‌پناه با ابراز نارضایتی از اینکه با هویت و فرهنگ قوم کرد مبارزه می‌شود و سازهای آنان در تلوزیون پخش نمی‌شود، گفت: رفتار بخشی از جامعه که در حاکمیت قرار دارد به دنبال خدشه‌دار کردن هویت ملی است و نتیجه عکس خواهد گرفت.

وی گفت: تفکر رقبای ما این است که در نمازجمعه‌های عید نوروز عزاداری کنند تا مبادا شادی شود و اسم 13 به‌در و چهارشنبه سوری را عوض کنند.

قائم‌پناه افزود: اگر با مظاهر غرب مشکل دارید پس از تکنولوژی آنها هم استفاده نکنید.

معاون وزیر بهداشت در دولت دوم اصلاحات تاکید کرد بدون تعامل با دنیا نمی‌توان پیشرفت کرد.

قائم‌پناه آزادی موافق را بی‌معنا دانست و گفت: آزادی زمانی معنا دارد که مخالفان آزاد باشند و نقد منصفانه و بیان اندیشه صورت گیرد.

وی حذف نیروهای اصیل کشور به اسم کرد، یهودی، سنی، اصلاح‌طلب و فتنه‌گر را نقد کرد و افزود: سرکار بودن احمدی‌نژادی‌ها در دولت روحانی نشان می‌دهد که ما انحصارطلب نیستیم.

معاون وزیر بهداشت در دولت دوم اصلاحات نداشتن برنامه علمی برای اداره کشور را از ضعف‌های رقبا برشمرد و افزود: اجازه بدهید مردم با زبان سیاست و با زبان خوش تفکر خود را بیان کنند.

قائم‌پناه گفت: در طول 38 سال گذشته کشور تنها 8 سال در دست اصلاح طلبان نبود و دولت را احمدی‌نژاد در دست گرفت اما اکنون همه از او برائت می‌جویید و وی را رد صلاحیت کردید در حالیکه ما از همان ابتدا گفتیم که وی صلاحیت اداره کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه شعار کاندیداهایی که از کار و کرامت و مردم حرف می‌زنند با عملشان سازگار نیست، افزود: این دولت با همه کم و کاستی‌ها دولتی است که توانسته نگاهش علمی باشد.

وی افزایش یارانه‌ها از 40 هزار تومان به 150 هزار تومان را عاملی برای افزایش قیمت گوشت تا 100 هزار تومان دانست و افزود: دوستانی که فقط به فکر رای آوردن هستند باید به فکر پیشرفت باشند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نگذاریم محدودکنندگان آزادی و اجتماعی و ویران‌کنندگان اقتصاد؛ حاکمیتی در قوه مجریه داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها