کد خبر: ۴۲۱۱۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: گوهر گرانبهایی به نام مدیریت کارآمد در دولت یازدهم دُر نایاب است.

به گزارش پایگاه 598، احمدعلی مقدم امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به حادثه معدن یورت اظهار داشت: خبر حادثه دردناک معدن زغال‌سنگ یورت در آزادشهر استان گلستان قلب همگان را جریحه‌دار کرد در این حادثه حدود 42 تن از عزیزان کارگر را از دست دادیم که در واقع 42 خانوار بی‌سرپرست شدند و نان‌آور خانه را از دست دادند و حادثه که همزمان با تجلیل از مقام کارگر به‌وقوع پیوست حاوی درس‌ها و نکات زیادی بود.

مقدم با طرح این سؤال که چرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون وجود ایمنی کامل اجازه فعالیت به این معدن داده است؟ تصریح کرد: چرا پس از وقوع چنین حادثه‌ای عزای عمومی اعلام نشد؟ آقای روحانی از این واهمه داشتید در آستانه انتخابات اذهان به سمت قصور دولت برود؟

دبیر حزب موتلفه استان کرمان با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار می‌رفت در برابر این حادثه عذرخواهی کند، ادامه داد: عزل وزیر مربوطه تا حدی می‌توانست بر آلام خانواده‌های داغدار مرهم باشد اما دیدیم که اتفاق نیفتاد شاید روحانی نمی‌خواهد ذره‌ای دل دوستان اصلاح‌طلب از عزل وزیر همسو با آنان مکدر شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با درخواست از قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان دستگاه‌های دولتی ناظر بر این‌گونه معادن خواستار پیگیری جدی این موضوع شد و گفت: تاسف وزیر و مسؤولان دولتی افراد جانباخته را به آغوش خانواده‌هایشان باز نمی‌گرداند و تا چه زمانی باید شاهد حوادثی از این دست بر اثر بی‌مبالاتی مسؤولان باشیم.

مقدم با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن در آذر ماه 95 معدن را از لحاظ ایمنی امن اعلام کرده بود، افزود: این سؤال در اذهان ایجاد شده است که فاکتورهای ایمنی در نزد مسؤولان دولتی چه است که اطمینان خاطر امن بودن معدن را به کارگران می‌دهند؟

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر ضوابط و آیین‌نامه‌های فنی ایمنی در کارخانه‌ها، معادن و واحدهای صنعتی  به‌درستی اجرا می‌شد و بازرسان وزارت کار و وزارت صنعت به وظیفه خود در قبال تامین امنیت این مراکز از سوی کارفرمایان سخت‌گیری و دقت لازم را داشتند شاهد پیش‌آمد چنین حوادث تلخی نبودیم.

مقدم مرگ کارگر را از دست رفتن توان تولید کشور دانست و گفت: ساعت‌ها وقت و هزینه صرف شده است تا آن کارگر به حدی از تجربه و مهارت برسد و از دست رفتن آنان علاوه بر ضربه هولناک به خانواده‌هایشان و از هم پاشیده شدن کانون خانواده‌ها به هدررفت منابع انسانی کشور منجر می‌شود.

 رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کرمان با تاکید بر ضرورت بازنگری بر قوانین ایمنی کار ادامه داد: طی این دولت شاهد حوادثی بودیم که منجر به از دست رفتن تعداد زیادی از عزیزان شد در حالی که می‌شد با مدیریت کارآمد از وقوع این حوادث جلوگیری کرد گوهر گرانبهایی به نام مدیریت کارآمد که در دولت یازدهم دُر نایاب است.

مقدم به تعدادی از این حوادث که دولت از پس مدیریت آن برنیامده است، اشاره و خاطرنشان کرد: جان‌باختن تعداد زیادی در سیل بوشهر و جنوب استان فارس، حادثه قطار مشهد - تبریز در ایستگاه هفت‌خوان سمنان که منجر به مرگ 47 نفر از هموطنان شد، حادثه سیل در شمال غرب ایران که 47 تن در این حادثه جان باختند و... همه این حوادث نشان از بی‌توجهی و بی‌مدیریتی مسؤولان و مدیران اجرایی دولت دارد، در حالی که دولت می‌توانست در زمینه حادثه معدن یورت با استفاده از نظارت، بازرسی و تامین امنیت حضور کارگران در معدن از وقوع چنین حادثه‌ای جلوگیری کند.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کرمان گفت: بی‌شک با رخداد این حادثه بار دیگر برگی بر بی‌لیاقتی مدیران اجرایی دولت افزوده شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها