کد خبر: ۴۲۱۵۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تلویزیون کره شمالی روز دوشنبه فیلمی پخش کرد که آزمایش یک فروند موشک جدید «هواسانگ ۱۲» را در حضور رهبر این کشور نمایش می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598، تلویزیون کره شمالی روز دوشنبه فیلمی پخش کرد که آزمایش یک فروند موشک جدید «هواسانگ 12» را در حضور رهبر این کشور نمایش می‌دهد. 

پیونگ‌یانگ ادعا کرده این موشک از برد کافی برای هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک کلاهک هسته‌ای سنگین برخوردار است. فیلم پخش شده، لحظه شلیک این موشک از سکوی پرتابی در شهر «کوسونگ» در شمال کره شمالی را نشان می‌دهد. 

شلیک این موشک در حضور «کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی انجام شد و فیلم پخش‌شده وی را در حال خندیدن و شادمانی کردن از انجام این آزمایش نشان می‌دهد. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی و برخی از تحلیلگران در کره جنوبی می‌گویند «هواسانگ 12» پس از طی 500 مایل مسافت، در دریای ژاپن و در نزدیکی سواحل روسیه فرود آمد.

روزنامه دیلی‌میل در گزارشی روز دوشنبه نوشته موشک تازه آزمایش‌شده یک موشک بالستیک میان‌برد، و دارای برد متوسط 2500 مایل است. 

کره شمالی مدعی شده که سلاح جدید خاک آمریکا را در تیررس موشک‌های کره شمالی قرار می‌دهد؛ این در حالی است که «لس‌آنجلس» حدود 5000 مایل از سکوی پرتاب مورد استفاده کره شمالی فاصله دارد. 

رسانه‌های دولتی کره شمالی می‌گویند رهبر این کشور پس از اتمام این آزمایش موشکی، مسئولان فعال در بخش پژوهش‌های موشکی را در آغوش گرفته و گفته که آنها سخت برای رسیدن به هدفی مهم تلاش کرده‌اند.
 












نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها