کد خبر: ۴۲۲۹۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
استقلال تهران که برای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا تن‌ها به یک تساوی نیاز داشت با شکست تحقیرآمیز ۶ بر یک مقابل العین امارات سنگین‌ترین باخت باشگاهی فوتبال ایران در قاره کهن را رقم زد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه جوان: در آغاز دور برگشت مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا آبي‌هاي تهران که در بازي رفت در آزادي العين را با يک گل از پيش‌رو برداشته بودند و خود را صعود کرده مي‌پنداشتند، به اميد صعود به امارات رفتند اما با تاکتيک دفاع اتوبوسي عليرضا منصوريان بعد از 44 سال باز هم شش تايي شدند و باختي مفتضحانه را تجربه کردند. هرچند که جناب سرمربي حالا بهانه‌هاي عجيب و غريبي براي اين باخت مي‌تراشد؛ بهانه‌هايي که تا چند روز پيش بعضي از آنها از نقاط قوت استقلال محسوب مي‌شدند.
 
يک عذرخواهي خشک و خالي!
 
آبي‌ها در نيمه اول دو گل و در نيمه دوم چهار گل از حريف دريافت کردند تا اين نتيجه تاريخي آب سردي باشد بر پيکر فوتبال ايران. ترکيب تمام دفاعي اين تيم اصلي‌ترين انتقاد وارده به سرمربي استقلال است. عليرضا منصوريان بعد از اين باخت از هواداران عذرخواهي کرد: «متأسفانه شکست تلخي بود. دو، سه مصدوم در اين بازي داشتيم و يکي، دو بازيکن هم در اواسط بازي مصدوم شدند. مجبور شديم سيستم تيم را تغيير دهيم. در مجموع از عملکرد بازيکنان و خودمان راضي نيستيم. در جريان بازي هرچه تلاش کرديم به بازي برگرديم، شرايط سخت‌تر مي‌شد. العين تمام نيروهايش را داشت و ما مي‌دانستيم بازي سختي داريم. از هواداران عذرخواهي و سعي مي‌کنيم براي فصل بعد با آوردن چند بازيکن تراز بين‌المللي، اين تيم را به نقطه بالاتر برسانيم.» منصوريان مصدوميت باقري و ابراهيمي را يکي از عوامل شکست تيمش خواند: «ما در 15 دقيقه اول شرايط خوبي داشتيم، تيم خط دفاعي من بيرون بود و چهار بازيکن من در بازي نبودند.
 
بعد از آسيب‌ديدگي باقري، تنها چاره ما جلو بردن تيم بود. ابراهيمي بيرون بود و يکي از جوانان ما هم يعني نورافکن شب قبل بازي به جمع ما اضافه شد و به خاطر سلامتي‌اش مجبور شديم او را بيرون بگذاريم. سه هافبک‌مان را نداشتيم و باقري هم آسيب ديد و جريان بازي ما تغيير کرد. خيلي سخت بود در شرايط خوبمان باقي بمانيم. به همه چيز فکر مي‌کردم جز اينکه باقري در 20 دقيقه اول مصدوم شود و مجبور شويم که تعويضي انجام دهيم.» سرمربي استقلال در پاسخ به سؤالي در خصوص عدم تمرکز بازيکنان اين تيم اظهار داشت: «تيم ما بسيار جوان است. اکثر بازيکنان ما سن پاييني دارند. ما سه بازيکن بالاي 30 سال در زمين داشتيم و خيلي از بازيکنان ما زير 24 سال بودند. کار کردن با تيم جوان مي‌تواند تبعات داشته باشد. سخت بود بعد از گل دوم تيم را جمع کردن. وقتي تيم جواني را هدايت مي‌کنيد امکان دارد که اتفاقات عجيب و غريب هم رخ دهد. يکي از بدترين روزهاي ما در سال گذشته بود. اميدوارم هرگز در دوران فوتبالم ديگر چنين روزهايي را نبينم. روزهاي سخت، هواداران پشت سر من بودند و از تيم جوانم حمايت کردند. دست تک‌تک‌شان را مي‌بوسم و اميدوارم اين روز بد را به ما ببخشند.»
 
افتخاري بزرگ براي العين
 
سرمربي العين از اينکه شاگردانش توانستند با شش گل شکست يک بر صفر ديدار رفت را جبران کنند ابراز خوشحالي کرد. زوران ماميچ که به هيچ وجه انتظار کسب چنين برد شيريني را نداشت پس از صعود تيمش به يک‌چهارم نهايي گفت: «فکر مي‌کنم که همه نمايش زيبا و باور نکردني ما را بعد از اين بازي ستايش کنند. ما در حمله فوق‌العاده‌ خوب ظاهر شديم، ولي واقعاً انتظارش را نداشتم که شش گل به حريف خودمان بزنيم. بازيکنانم در اين بازي بهترين نمايش فصل خودشان را ارائه دادند و اگر در باقي ديدارها هم همين‌طور بازي کنيم، مطمئن هستم که تيمي قادر نخواهد بود ما را شکست دهد. برابر هوادارانمان توانستيم جشن صعود بگيريم و اين يک افتخار بزرگ براي ما بود.»
 
بدترين‌ها
 
باخت تحقيرآميز 6 بر يک مقابل العين رکورد بدترين‌هاي استقلال و فوتبال باشگاهي ايران را شکست. اين باخت بدترين نتيجه آبي‌ها در 44 سال گذشته به حساب مي‌آيد ضمن اينکه تحقير برابر العين بدترين باخت استقلال در آسيا نيز است. علاوه بر اين تيم منصوريان از اين پس لقب سنگين‌ترين شکست تيم‌هاي ايراني در قاره کهن و در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا را لقب مي‌کشد. پيش از اين شکست 5 بر يک پرسپوليس به الغرافه و سايپا به بنيادکار ضعيف‌ترين نتيجه تيم‌هاي ايراني در آسيا به حساب مي‌آمدند.
 
بازتاب تحقير در سايت AFC
 
شکست برابر العين بازتاب زيادي در سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا داشت. عملکرد نااميدکننده استقلال در مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان تعجب AFC را نيز به همراه داشته تا جايي که در گزارشي اين سايت العين را پيروز بازي بزرگ ناميده است: «العين توانست با پيروزي بزرگي که برابر استقلال به دست آورد به يک‌چهارم نهايي راه پيدا کند. گل‌هاي العين را در اين ديدار کايو (دو گل)، عمر عبدالرحمان (دو گل)، لي ميونگ و الشمراني به ثمر رساندند. اين‌ در حالي است که کاوه رضايي تک‌گل استقلال را به ثمر رساند. العين تيم برتر ميدان بود و از همان ابتدا تا آخر بازي توپ و ميدان را در اختيار داشت.» علاوه بر اين سايت‌ها و روزنامه‌هاي عربي نيز از فرصت استفاده کرده و از برد العين به عنوان پيروزي باشکوه ياد کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها