کد خبر: ۴۲۳۰۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
رئيس‌كل دادگستري استان كرمان از صدور حكم قصاص عامل حادثه روستاي جهان‌آباد فهرج خبر داد و گفت: متهم(ش.ن) بابت ارتكاب قتل عمد، به ۱۰ فقره قصاص نفس از نوع حلق آويز بر چوبه‌دار محكوم شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي دادگستري استان كرمان، يدالله موحد با اشاره به اينكه صدور حكم قصاص عامل حادثه روستاي جهان‌آباد فهرج بابت ارتكاب قتل عمد، به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق آويز بر چوبه‌دار محكوم شده است اظهار داشت: بزودي حكم به محكوم‌عليه ابلاغ مي‌شود و قابل اعتراض در ديوان عالي كشور است و پس از قطعيت در ديوان عالي كشور حكم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وي گفت: در زمان اجراي حكم و بنا به شرايط زماني و مكاني، تصميم در خصوص اجراي حكم در ملاء عام و يا در محل زندان  با جلب نظر دادگاه گرفته مي‌شود.

رئيس كل دادگستري استان كرمان بيان داشت: در تاريخ 2 دي ماه سال گذشته مقارن ساعت 18:30 دقيقه فردي مسلح به سلاح جنگي كلاشينكف به منزل فردي به هويت (ك.د) واقع در روستاي جهان‌آباد از توابع شهرستان فهرج يورش برده و با تيراندازي به سمت افراد حاضر در منزل اقدام به قتل جمعا ده نفر (8زن و 2مرد) و ايراد جرح عمدي 4نفر ديگر (3زن و يك مرد) نموده است.

وي با اشاره به اينكه بلافاصله اقدامات لازم براي دستگيري قاتل صادر شد، افزود: پس از اين حادثه مامورين در صحنه حاضر و ضمن انعكاس مشاهدات خود و تاييد آثار خون زياد در محل يك خشاب خالي و تعدادي پوكه جمع‌آوري نمودند و در تحقيقات اوليه داماد خانواده به نام (ش.ن) به عنوان ضارب معرفي و مورد تعقيب قرار مي‌گيرد.

موحد ادامه داد: در تاريخ 5 دي ماه 95 متهم در شهرستان ايرانشهر شناسايي و با بكارگيري شگردهاي پليسي و در حالي كه مقاومت مي‌نموده دستگير و به دادسراي حوزه قضائي محل وقوع جرم اعزام مي‌شود.

نماينده عالي قوه قضائيه در استان كرمان گفت: با درخواست احاله و موافقت ديوان عالي كشور رسيدگي به موضوع به مراجع قضائي شهرستان كرمان محول و با صدور كيفر خواست در دادسراي عمومي وانقلاب كرمان پرونده جهت رسيدگي به شعبه اول كيفري يك كرمان ارجاع شد.

وي با بيان اينكه علت و انگيزه اصلي اين حادثه اختلافات خانوادگي بوده است، عنوان كرد: طبق نظريه پزشكي قانوني در مورد وضعيت روحي و رواني متهم در حين ارتكاب جرم كه فاقد اختلال رواني تشخيص داده شده است.

موحد گفت: دادگاه مستند به مواد قانوني، راي بر محكوميت متهم موصوف بابت ارتكاب قتل عمد به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق آويز بر چوبه‌دار نموده است.

رئيس‌كل دادگستري استان كرمان ادامه داد: بابت جنبه عمومي بزه جرح عمدي نيز متهم به تحمل 5 سال حبس تعزيري درجه 5 و بابت بزه خريد و نگهداري غيرمجاز سلاح و مهمات جنگي علاوه بر ضبط سلاح و مهمات مكشوفه به تحمل 5 سال حبس تعزيري درجه 5 محكوم شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها