کد خبر: ۴۲۳۰۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
تيم فوتبال پرسپوليس ضمن ثبت بهترين عملكرد خود در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا، اكنون منتظر است حريف خود را در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت‌ها بشناسد.

به گزارش پایگاه 598، ايسنا نوشت: تيم فوتبال پرسپوليس موفق شد با برتري يك بر صفر برابر تيم پر ستاره و چند مليتي لخويا راهي مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت‌ها شود تا تنها نماينده ايراني باشد كه در اين مرحله حاضر است.

پرسپوليس تاكنون شش بار در ليگ قهرمانان آسيا حاضر بوده كه غير از دو مورد توانسته در چهار دوره ديگر راهي مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا شود.

سرخ پوشان هيچ وقت نتوانستند تا قبل از بازي ديشب (سه‌شنبه) به جمع هشت تيم برتر آسيا راه يابند ولي در نهايت اين طلسم شكسته شد تا سرخ‌ها با هدايت برانكو ايوانكوويچ به اين مهم دست پيدا كنند.

* ۲۰۰۳- ۲۰۰۲

پرسپوليس در اولين حضور خود در ليگ قهرمانان آسيا عملكرد چندان خوبي نداشت و در همان دور گروهي رقابت‌ها حذف شد. در آن سال از هر گروه تنها يك تيم راهي مرحله بعد مي‌شد و پرسپوليس در گروهي كه تيم‌هاي پاختاكور ازبكستان، الطلبه عراق و نيسا تركمنستان در آن حضور داشتند در جايگاه دوم قرار گرفت و حذف شد.

* ۲۰۰۹- ۲۰۰۸

پرسپوليس در دومين حضور خودش در اين سال راهي دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا شد؛ جايي كه با هدايت وينگاداي پرتغالي در خانه برابر بنيادكار شكست خورد و همين باعث شد از رقابت‌ها حذف شود. سرخپوشان در مرحله گروهي در گروه سه تيمي بالاتر از الشباب عربستان و الغرافه قرار گرفتند ولي برابر بنيادكار با تك گل ريوالدو از روي نقطه پنالتي بازنده شدند.

* ۲۰۱۱-۲۰۱۲

پرسپوليس در سومين حضور خود در مرحله گروهي بار ديگر حذف شد و حرفي براي گفتن نداشت. در اين سال يكي از ضعيف‌ترين عملكردهاي پرسپوليس را شاهد بوديم كه اين تيم در گروه خود در رده آخر قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعد برود.

* ۲۰۱۲-۲۰۱۳

پرسپوليس در اين سال بار ديگر توانست راهي دور حذفي ليگ قهرمانان آسيا شود  ولي با شكست ۳ بر صفر برابر التحاد عربستان بار ديگر از حضور در جمع هشت تيم برتر باز ماند. اين بار قرمزها بعد از الهلال به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شدند و طبق قوانين AFC در يك بازي در زمين الاتحاد عربستان به ميدان رفتند كه شكست خوردند.

* ۲۰۱۵-۲۰۱۶

پرسپوليس در پنجمين حضور خود در ليگ قهرمانان آسيا با هدايت حميد درخشان توانست به دور حذفي راه پيدا كند. اين بار نيز پرسپوليس به عنوان تيم دوم بعد از لخويا به مرحله بعد رسيد اما بار ديگر در اين مرحله به الهلال عربستان برخورد كرد و ۳ بر صفر شكست خورد تا از ليگ قهرمانان آسيا حذف شود. سرخپوشان در بازي نخست با يك گل در تهران پيروز شدند ولي در ورزشگاه الهلال با سه گل شكست خوردند.

* ۲۰۱۶-۲۰۱۷

در نهايت پرسپوليس اين بار با هدايت برانكو ايوانكوويچ براي اولين بار از مرحله يك هشتم نهايي پا را فراتر گذاشت و با شكست قهرمان ليگ قطر يعني لخويا راهي مرحله بعد شد. در اين مرحله پرسپوليس به عنوان تيم دوم بعد از الهلال به مرحله حذفي رسيد و با كنار زدن لخويا براي اولين بار به جمع هشت تيم برتر راه يافت و بهترين عملكرد خود را در تاريخ اين رقابت‌ها ثبت كرد.

قرعه‌كشي مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت‌ها سه‌شنبه هفته‌ آينده برگزار مي‌شود و پرسپوليس با يكي از سه تيم العين امارات، الاهلي يا الهلال عربستان روبرو خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها