کد خبر: ۴۲۳۲۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گاهی اوقات در برخی مسائل کمیت نسبت به کیفیت غلبه پیدا کرده و معماری از خاطره‌ها می‌رود، گفت: در مسکن مهر حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان هزینه شد ولی حتی یک اثر معماری قابل عرضه وجود نداشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عباس آخوندی با بیان اینکه "به‌شدت نگران وضعیت معماری در کشور هستم"، اظهار کرد: تقاضا دارم تا همه دوستان نیز نسبت به این مسئله با نگرانی نگاه کنند چراکه ما در پایان کار احداث و بهسازی محلات باید اثری را بیافرینیم که ارزش معماری کاملاً ملموسی نسبت به گذشته داشته باشد.

وی افزود:‌ ارزش معماری تنها ساختمان نو نبوده و به تمام  مجموعه فضاها و محیطی بازمی‌گردد که باید از طریق آن فضای مأنوس و دلنشینی برای ایرانیان ایجاد شود.

وی با اشاره به 11میلیون حاشیه‌نشین در کشور تصریح کرد: گاهی اوقات در برخی مسائل کمیت نسبت به کیفیت غلبه پیدا کرده و معماری از خاطره‌ها می‌رود به‌طور مثال در مسکن مهر حدود 100هزار میلیارد تومان هزینه شد ولی حتی یک اثر معماری قابل عرضه وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه "باید حواسمان باشد تا پس از اجرای تصمیمات و پروژه‌ها، معماری بدتری نسبت به آنچه در گذشته بوده است ایجاد نشود" گفت: قطعاً اگر می‌خواهیم معماری را مورد توجه قرار دهیم نمی‌توانیم خط آسمان را نادیده بگیریم و یا یک طبقه به ساختمانی سه‌واحدی اضافه کرده و ارتفاع آن را افزایش دهیم، در این صورت شاهد یک بی‌نظمی گسترده در معماری خواهیم بود که روش پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بحث معماری هم از جهت ارزش‌های اسلامی و مذهبی و همچنین از جهت مسائل فرهنگی و تمدنی ایرانی دارای ارزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
۰
۰
آقای آخوندی با توجه به حرفای آقای رئیس جمهور شما مطمئن هستید که جز بی سواد ها نیستید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها