کد خبر: ۴۲۵۶۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۰۹     ۱۸ تير ۱۳۹۶
سرکنسول ایران در هرات با اشاره به اینکه فرود بالگرد از مرز ایران در فراه صحت ندارد، گفت: مذاکره برای طرح عقب نشینی دیوار کنسولگری ایران در هرات ادامه دارد و بزودی به نتیجه خواهد رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «محمود افخمی رشیدی» در رابطه با پروسه‌ عقب نشینی دیوار کنسولگری در هرات گفت: ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم افغانستان بوده و هست و همیشه به دلیل شکوفایی اقتصادی، توسعه‌ شهری و بهبود وضع زندگی مردم و حکومت‌داری خوب با دولت و مردم افغانستان همراه بوده‌ است.

سرکنسول ایران در هرات با بیان اینکه ایران از آغاز مراحل ابتدایی عریض‌سازی خیابان هرات که این نمایندگی در آن قرار دارد با این طرح کاملا موافق بوده و با ادارات مربوطه همکاری کرده‌ است، گفت: بر اساس توافقات بعمل آمده و موافقتنامه‌های بین‌المللی عقب نشینی مقداری از زمین‌های ملکیت ایران باید بر اساس آن صورت گیرد و در همین خصوص از مدتی پیش گفتگوها بین مسئولان 2 کشور ادامه دارد.

افخمی رشیدی با اشاره به اینکه به دلیل انجام پروسه عقب نشینی باید مذاکرات نتیجه بخشی بین مسئولان انجام شود، تصریح کرد: هنوز این گفت‌وگوها به نتیجه نرسیده اما این نمایندگی به خاطر سرعت بخشیدن به این موضوع کار ساختمان سازی را در عقب دیوار کنسولگری و پس از لحاظ کردن مقدار زمینی که قرار است پس از به ثمر نشستن مذاکرات صورت گیرد آغاز کرده‌ است.

این دیپلمات ایران در هرات خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان 2 کشور بر این است که به طرز شایسته و بر اساس تعهدات بین‌المللی این اتفاق صورت گیرد.

فرود هلی‌کوپتر در منطقه‌ تحت نفوذ مخالفان مسلح

هفته‌ گذشته نیز یک مقام محلی در ولایت فراه از فرود هلی‌کوپتری در منطقه‌ تحت نفوذ مخالفان مسلح دولت در شهرستان «قلعه کاه» این ولایت خبر داد که بنا به گفته‌ وی متعلق به  ایران بوده‌ است.

فرماندار «قلعه کاه» بدون ارایه‌ مستنداتی به برخی از خبرنگاران گفته بود که این بالگرد حوالی ساعت ١٢:٣٠ شب گذشته از خاک ایران از مسیر خط مرزی دیکک ولایت فراه، داخل خاک افغانستان شده و در حومه شهرستان قلعه کاه فرود آمده است.

این مقام محلی گفته بود: هواپیمای مذکور ساعت ٢:٣٠ شب دوباره از همان مسیر به داخل خاک ایران برگشته است و این گفته‌ها از سوی هیچ یک از مسئولان دولتی چه در فراه و چه در پایتخت افغانستان تایید نشد.

 مرزهای افغانستان با ایران مرزهای صلح و دوستی

در همین حال محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران در هرات در واکنش به این اظهارات گفت: مرزهای زمینی و هوایی افغانستان با ایران مرزهای صلح و دوستی 2 کشور است و این گفته‌ها که به دلیل بر هم زدن دوستی و برادری 2 ملت است جایگاهی در بین مردم و مسئولان پیدا نخواهد کرد.

افخمی رشیدی تصریح کرد: این فضا سازی‌ها باعث ایجاد مشکل در روابط 2 کشور می‌شود که باید مسئولان محلی به این مسئله توجه داشته باشند.

تلاش ایران برای تحکیم صلح، ثبات و بازسازی افغانستان

سرکنسول ایران در هرات با بیان این که تمام تلاش دولت ایران برای تحکیم صلح، ثبات و بازسازی افغانستان است و هرگز کشور همسایه‌ بی ثبات به نفع ایران و هیچ دیگری نیست، افزود: ایران با کشور اسلامی افغانستان روابط بسیار خوبی در همه‌ زمینه‌ها دارد و به دلیل بهبود این روابط بارها روسای جمهور 2 کشور و مسئولان استان‌های همجوار به کشورهای یکدیگر سفر کرده و امضای توافقنامه‌ها گواه این گفته‌هاست.

وی تاکید کرد: دشمنان 2 کشور در تلاش برهم زدن همین دوستی و مودتی هستند که در بین 2 کشور اسلامی وجود دارد و آگاهی 2 ملت را می‌طلبد تا در این باره دسایس دشمنان را شناسایی و خنثی سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها