کد خبر: ۴۲۶۰۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۲ تير ۱۳۹۶
طبق اعلام هواشناسی امروز در برخی نقاط سمنان و در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی و دیگر مناطق کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدلها، امروز در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، مازندران، گلستان، شرق گیلان، برخی نقاط سمنان، و در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در مازندران، غرب گلستان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

ضمن اینکه، امروز بارش‌ها به شکل پراکنده، دامنه‌های زاگرس مرکزی، از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و غرب اصفهان را فرا می‌گیرد. روز جمعه در شمال غرب، غرب و البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود. همچنین در روز‌های پنجشنبه و جمعه به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی آن با جریانات تراز میانی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در جنوب شرق کشور به ویژه در کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد و تا روز جمعه روند کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی کشور انتظار می‌رود.

در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود. همچنین پنجشنبه در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود. در همین مدت، به سبب افزایش میزانِ سرعت باد، حاکمیت پدیده گردوخاک در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و بوشهر پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است. روز شنبه، در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، بخش‌هایی از هرمزگان و نوار شرقی استان فارس بویژه در ساعات بعد ازظهر، رخداد رویداد جوی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نبوده، به اضافه اینکه روز شنبه ناپایداری‌های جوی به شکل بارندگی، با شدت کمتر و محدودتراز گذشته، در شمالغرب، سواحل شمالی، استان‌های مرتبط با دامنه‌های جنوبی البرز و ضعیفت‌تر در شمال شرق ادامه خواهد داشت.

بطور میانگین از شنبه تا روز‌های پایانی هفته در نیمه شمالی، روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
 
 
بارش باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها