کد خبر: ۴۲۶۴۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۸ تير ۱۳۹۶
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی:
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیون مبارز گفت: مردم فکر می کردند که مسئولین ما با یک دندگی و لجبازی نمی خواهند با امریکا مذاکره کنند ولی امروز پس از برجام به این نتیجه رسیدند که نباید حتی در مورد هسته ای نیز مذاکره انجام می دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از انقلاب نیوز، حجت الاسلام سید رضا اکرمی مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور در گفت و گو با  انقلاب نیوز،درباره نقض پیمان امریکا در سالروز برجام گفت: برجام از آغاز به دلیل بی اعتمادی به امریکا از انجام معاهده با کشور های 1+5 دارای مشکل بود. بعد از 22 ماه از گذشت مذاکرات آنها متعهد شدند که همه تحریم ها در زمینه هسته ای و دیگر تحریم ها برداشته شود، ولی امروز شاهد آن هستیم که امریکا ناجوانمردانه به تعهد خود عمل نکرده است و حتی برخی از تحریم را نیز تشدید کرده است.

وی گفت: برجام یک آزمایش عملی و علنی درباره ایران بود که مردم و همه مسئولین بدانند که امریکا اهل عهد و وفای به  پیمان نیست. مردم فکر می کردند که مسئولین ما با یک دندگی و لجبازی نمی خواهند با امریکا مذاکره کنند ولی امروز پس از برجام به این نتیجه رسیدند که نباید حتی در مورد هسته ای نیز مذاکره انجام می دادند.

حجت الاسلام اکرمی تاکید کرد: امروز بعد از 2 سال عملا به مردم نشان داده شد که مذاکرات 1+5 امریکا حاضر نیست به طور کلی به عهد و پیمان خود وفا کند بلکه بر تحریم نیز می افزاید. بنابراین با صراحت و صداقت می توان اعلام کرد که برجام یک خیز نسبی برای ایران  بود که فضای بین المللی را که علیه ما بودند را به صورت نسبی آرام کند، ولی در بخش های بانکی، صادرات، واردات و .... این اتفاق به صورت خوشایندی پیش نمی رود و می توان گفت که توفیق ما در برجام به صورت نسبی بوده است نه همه جانبه.

وی اظهار داشت: ما باید به طور کلی در مقابل با دشمنان نظام مقاومت کنیم تا به اهداف نظام جمهوری اسلامی که بر پایه مقاومت است برسیم. بزرگترین دست آورد برجام این بود که ایران هراسی ای را که امریکا علیه ایران در دنیا بوجود آورده بود را خنثی کنیم.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که آیا برجام سایه جنگ را از سر ما برداشته است نیز تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حضور مردم در انتخابات، صحنه ها و خون شهدای مدافع حرم هستند که سایه جنگ را از سر ملت ما برداشت.

اکرمی در خاتمه تصریح کرد: به طور قطع حمایت و انسجام مردم در مقابل دشمن مهمترین دلیل عقب نشینی دشمن است، و همین موضوع باعث شده است که ایران در کارزار جنگ و خونریزی امن ترین کشور دنیا شناخته شده است. اگر مستشاران ما که با جان خود در عرصه نبرد با داعش هستند نبودند امروز شاهد آن بودیم که اتفاقاتی که برای عراق و سوریه افتاده است برای ما می افتاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
۰
۰
کسی را اوردند تا چاهی برای رسیدن به اب بکند . ان مرد هر چه کند به اب نرسید و به صاحب کار گفت فایده ندارد اینجا شما به اب نمیرسید . صاحب کار گفت تو بکن . اگر برای ما اب نمیشود برای تو که نان میشود . حالا اگر برجام برای مردم فایده ای نداشت برای روحانی که دو دوره ریاست جمهوری داشت .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها