کد خبر: ۴۲۶۶۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر با دفاع تمام قد از طرح «توزیع موادمخدر دولتی در کشور» آن را عاملی در کاهش پول‌های کثیف دانست و توضیحاتی در خصوص مخدرها و افرادی که مشمول توزیع موادمخدر دولتی می‌شوند ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، علی هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر  ضمن اشاره به جزییات «توزیع موادمخدر دولتی در کشور» گفت: پیش‌بینی می‌کنم از طریق این استراتژی حداقل مدیریت مصرف مواد مخدر به دست سیاستگذاران و کنترل کنندگان نظام خواهد افتاد و به این ترتیب پول کثیف در دست قاچاقچیان نیز کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص آنکه چه مواد مخدری در جریان این طرح توزیع خواهند شد؟ نیز گفت: براساس آخرین آمارها حدود 60 درصد از مصرف کنندگان کشور تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند و در این طرح نیز فقط بر  آزادسازی "تریاک" اشاره شده است؛ هر چند در قانون مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماده 41 آن آمده است هر نوع مواد مخدری با تشخیص پزشک می‌تواند در اختیار فرد بیمار قرار گیرد. تا جایی که حتی اگر پزشک تشخیص دهد که فرد نیاز به تزریق و یا دریافت هروئین دارد نیز این مجوز صادر خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از جانبازان به علت وضعیت خود مرفین مصرف می‌کنند، به این ترتیب در قانون مبارزه با مواد مخدر خیلی محکم این مجوز به منظور مدیریت مصرف باهدف درمان داده شده است که البته در جریان تصویب توزیع مواد مخدر دولتی در کشور این فضا مقداری کلی‌تر خواهد شد و این قانون از حالت خاص و ویژه در آمده و شامل سایرین نیز می‌شود که البته نیازمند یک نظارت و سیاست قوی است تا از این راهبرد سوء استفاده نشود.

رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آنکه همواره گفته‌ام یکی از سیاست‌های صحیح قبل از انقلاب کشت خشخاش در کشور بود گفت: در آن زمان خشخاش در کشور تولید می‌شد و با قیمت ارزانتر و بدون آلودگی در اختیار معتادان قرار می‌گرفت؛ در حال حاضر نیز معتقدم با اتخاذ سیاست توزیع مواد مخدر دولتی در کشور این مواد سالم و بدون آلودگی و با قیمت ارزانتر در اختیار افراد قرار خواهد گرفت که این مسئله باعث کاهش مرگ و میر افراد نیز خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به آنکه این مواد مخدر دولتی در اختیار چه گروه از معتادان قرار می‌گیرد؟ گفت: در حال حاضر این موارد مشخص نشده است زیرا باید پس از تصویب طرح در مجلس شورای اسلامی آئین نامه آن مبنی بر نحوه توزیع و گروه هدف به طور مشخص تنظیم شود.

 در صورت تصویب طرح توزیع مواد مخدر دولتی، در مرحله اول و پایلوت، از مواد مخدر سنتی (تریاک) آغاز خواهد شد و ممکن است پس از آن متناسب با شرایط، دامنه توزیع گسترده‌تر شده و به سایر مواد نیز برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
۰
۰
-جدای از همه ایرادهای شوخی و جدی که در بالا ذکر شد و شما هم میتونید هزاران ایراد جدی و طنز بگیرید من میخام در مورد فضای خطر ناک این طرح چیزی بنویسم.مخصوصا وقتی ایده پردازان این طرح و عاملین اجرای این طرح مخفی هستن و هیچکسی نمیدونه کی هستن و این طرح هم توسط دولت محترم و خیلی عزیز یازدهم داره اجرایی میشه.دولتی که منافع حزبیش ایجاب میکنه که بره پیش امریکا و در قلب آمریکا به دشمنان قسم خورده مملکت بگه اگه شما کمک نکنید حزب اللهی ها عنان حکومت و دولت رو بدست میگیرن.!!!

این مشکل چیزی نیست جز مشکل امنیتی!

فکرشو بکنید که دولت(بنفش) داره یه ارتش زامبی برا خودش تجهیز میکنه.یعنی معتادین عزیز.معتاد برا بدست اوردن موادش هر کاری میکنه. چون مواد خداشه !! بهشت برینش مواده !!

با یه اشاره میشه مواد رو بهشون نرسوند و یه کمپین راه بندازن که بریزید تو خیابون.هر چی شیشه ای تهران میریزن تو خیابون.اونوقت کی میخاد جلوشون رو بگیره.یه چیزی مث ارتش شعبون بیمخ هایی که مصدق رو چپه کردن!!

یه نوع دیگه هم داریم.

مثلا برا اینکه مدیریت اسلامی رو کوچیک کنن ، یه تلفن کوچیک از یه جای ناشناس باعث میشه که یک ساعت مواد به معتادین مشهد و قم نرسه اونوقته که معتادین در کف خیابونای قم و مشهد دارن رژه میرن .چی میشه !!! کلا دارن تو کانالها و جدول های کنار خیابون و قبرستونا و پارکها و هزار جای دیگه میلولن.اونوقت تازه شرع جرم هست.یارو زن و بچشو میکشه.یاره میره دنبال النگو بچه ها!یارو میره به بانک میزنه!یارو میره طلافروشی میزنه!یارو میره یارو رو میکشه!! اونوقت یه عده (که از قبل با ناشناس های گرامی از قبل هماهنگ بودن )بصورت هماهنگ و هم صدا تیتر میزنن که آی مردم دیدید؟؟!!؟ اینا شهرای مذهبی ما هستن که این همه ادعا دارن !! نگاه چقدر معتاد دارن.نگاه شهرشون چقدر بزه داره و هزارتا حرف دیگه و در مقابل مثلا شهر تهران رو نشون بدن که کف خیابوناشون هیچی پر نمیزنه.

این یعنی یه ارتش خاص و جدید که شورای امنیت ملی باید فورا در این موضوع ورود کنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها